Vilket spel fångade senast ditt intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Samma här.

Körde fast rejält och har inte orkat börja om men fram tills dess var det bra

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk

Dave the diver. Mkt mysigt spel.

Permalänk
Medlem

Schedule I

Enkel grafik och early acess men sjukt roligt att mixa sina egna drog-combos och sälja samt expandera till större lokaler och skala upp.

Permalänk
Medlem

Jag har ju ett par spel som jag redan visste/vet i förväg att jag skulle/kommer (att) gilla, då jag gillade första spelen. Sitter och spelar Death Stranding 2 just nu och har minst lika kul som i första spelet. Tror jag ska gå för platinum trophyn. Sen ser jag fram emot Ghost of Yotei.

Men ska man ta ett av spelen som jag spelat ganska nyligen så var nog Kingdom Come Deliverance (första) ett spel som jag fastnade mer för än vad jag trodde att jag skulle göra. Så nu ser jag fram emot att spela 2:an.

Finns några kommande spel som verkar intressanta också, som t.ex. ILL.

Permalänk
Medlem

Metroid prime 4.!!!! Vill spela nu!

Hollow knigt:Silksong!!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | GTX 750Ti 2GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Arma reforger är svårt att avsluta när man börjat, äventyret om man inte kan alla funktioner än

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Drog igenom Fable anniversary nyss, blev 40 timmar på 4 dagar 😂

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Hittade nyligen en drös äldre spel som markerats som abandonware.

Spelar igenom NFS: Underground i denna skönheten som kommer bytas ut mot en RX-7a när jag låser upp den

Kommer nog mycket i framtiden söka mig till min nyfunna "skatt" och återuppleva gamla klassiker jag spelade i min barndom.

Vet ej om det klassas som piratkopiering så inga länkar men det är väldigt lätt att googla fram om man söker "rätt"

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

remake av system shock 2 & självklart baldurs gate 3 annars nja inte mycket för mycket japanskt skräp & konsoll skräp

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Satisfactory. Svårt (knepigt att planera sina fabriker bra) men snyggt och flyter på förvånansvärt bra. Älskar att bygga, det var primärt fokus i div survivalspel för mig, exv Valheim och Enshrouded

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Har verkligen fastnat för Helldivers II, ruskigt kul.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hittade nyligen en drös äldre spel som markerats som abandonware.

<Uppladdad bildlänk>

Spelar igenom NFS: Underground i denna skönheten som kommer bytas ut mot en RX-7a när jag låser upp den

Kommer nog mycket i framtiden söka mig till min nyfunna "skatt" och återuppleva gamla klassiker jag spelade i min barndom.

Vet ej om det klassas som piratkopiering så inga länkar men det är väldigt lätt att googla fram om man söker "rätt"

"Abandonware" är egentligen inget officiellt från tillverkaren så det är fortfarande piratkopiering. Så det var klokt av dig att inte länka.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

KDC - Kingdome come deliverance. Men satan vad jag har fått anpassa mig och satan vad jag har svurit. Men ändå kommer jag tillbaka..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Claire Obscure. Vilken gripande överraskning, jag köpte det baserat på ett antal screenshots som en kul grej och att det var ok pris.

Sinnesjukt vad bra det är. Det blev topp 5 genom alla tider.

Permalänk
Medlem

Icarus

Jag är helt hooked. Inget jag skulle spela ensam men det är otroligt mysigt om man har 1-2 vänner att äventyra med.

Permalänk

Spel som senast fångade mitt intresse???

Ojjjj ja det är några men jag kan iaf säga:
The last of us 1
The last of us 2
Uncharted 4

Visa signatur

CPU: Use your imagination
MEM: Use your imagination
PSU: Use your imagination
GPU: Use your imagination

Permalänk
Medlem

Eriksholm: The stolen dream. Sjukt bra spel!

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Stardew valley....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Håller på att spela genom V Rising med min bror. Tyckte först spelet såg rätt 'meh' ut och inledningsvis var jag inte imponerad. Men nu är man fast. Blir några timmar per dag.

Permalänk
Medlem

Oj, vilken oavsiktligt deprimerande fråga. Antagligen vampire survivors gamemodet i LoL. Före det var det nog Elden Ring. Annars ganska tomt på den fronten.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Har testat alfan av project castaway.... Hoppas det blir spel av den...
Väntar även med spänning på nästa spel med cal kestis... Fallen order var då lika bra som första spelet.
My time in Portia/sandrock behöver också en uppföljare.

Det är väl dom tre senaste spelen som fångat min uppmärksamhet.

Permalänk

Rogue trader, Warhammer 40 000

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Clair Obscur Expedition 33. Gav ett starkt intryck vid sin första reveal för att sedan glömmas bort (av mig och många andra) för att lyftas av som ett spel att spana in när resten av internet var fokuserat på Oblivion remastern. Mycket riktigt ett helt fantastiskt spel som kort därefter fick ett erkännande och välförtjänt hype.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Star Wars Outlaws!

Bättre än jag trodde. Och hon är söt.

Många säger samma sak. Det spelet är ett av de mest baktalade spelen jag vet. Jag fattar ingenting av allt hat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Ett av mina absoluta favoritspel. Har dratt igenom detta massa gånger.

Är du laddad inför Saros?

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Bananza, spelat hela helgen

Permalänk
Medlem

Snubblade över en spel-trailer på tuben som sparkade igång något i mig

Beta Decay - Survival/RPG shooter

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Många säger samma sak. Det spelet är ett av de mest baktalade spelen jag vet. Jag fattar ingenting av allt hat.

Som tur är läser jag väldigt sällan reviews på spel om jag inte står och tvekar över köpknappen. Så jag vet inte vad de hatar över.

Just Outlaws testade jag hemma hos en kompis och blev positivt överraskad. Så jag köpte det när det var på rea.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel på trådens bild?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC