Efter mycket om och men har jag nu påbörjat bygget jag planerade i höstas (men mellanlandade då i ett 4070 ti super, AMD 7600X) med 5090, 64GB ram (6000, 30) och 9800x3d. Jag försöker hålla jämna steg med sonen men inser att åldern börjar ta ut sin rätt. Hade dock varit kul att ändå utesluta hårdvaran som ursäkt i fortnite etc (eller är det kanske just den ursäkten man borde hålla sig till? ). Jag funderade tidigare på en Samsung OLED Odysseys G9 (har G9 men ej OLED sen tidigare), men har läst att det snarare rekommenderas en lite mindre skärm till fps-spel. Har istället sett rekommendationer om ASUS 32" ROG Swift PG32UCDMZ OLED. Är detta ett bättre val? Även om skärmen fått bra kritik i de reviews jag läst, så är det ändå "bara" 240Hz. Något annat som rekommenderas istället?
Flyttat till rätt forumdel & § 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Finns ju 32" 4k QD-OLED 240Hz som kan köra 1080p i 480Hz.
Spelar du inte esport-spel så lär du klara dig bra med 240Hz då även 5090 kommer få svårt att pusha mer än 240fps i 4k för nyare AAA-titlar.
Finns ju 32" 4k QD-OLED 240Hz som kan köra 1080p i 480Hz.
Spelar du inte esport-spel så lär du klara dig bra med 240Hz då även 5090 kommer få svårt att pusha mer än 240fps i 4k för nyare AAA-titlar.
Jag läste på lite mer om skärmstorlek och landade till slut i en 27" (Asus ROG Swift OLED PG27AQDP). Känns lite ovant att sitta med en så liten skärm, men jag har också känt av att jag blir trött i ögonen. Blir intressant att se om jag märker någon skillnad med 480Hz