Hej Sven här på SBSData.
Jag skulle aldrig för ett ögonblick anklaga ngn för att ha kastat en hårddisk eller ngn datordel i marken eller i vägen.
Är din bror så vänlig och ringer eller kommer in i butiken. Så kan vi säkert komma fram till en bra lösning. Om jag har sagt "detta" så måste jag ha skojat.
Motvillig är jag bara om det är en "fysisk" skada på inlämnad datordel.
Ang grafikkort som kunder köper pga av att de vill kunna klocka dessa kort. Jag tänker på CLUB 3D 9800SE. Vi garanterar inte att en klockning lyckas. Vi vet att flera har lyckats, vi vet att flera har misslyckats. De som har misslyckats försöker hitta en så oskyldig lösning som möjligt för att antingen få kortet utbytt(för att softmodda igen) eller få ersättningen tillbaks.
Anlednigar att kortet inte en enda gång har varit defekt visar på att kortet i sig - håller hög kvalitet och returfrekvensen är låg/noll. Ändå finner kunder - lösningar såsom jag såg inte att "den endast var 4pipelines" beställde felgrafikkort- jag ville ha ett 9800PRO"" ej nöjd med prestandan" Lite naiva som vi var mot detta nya märken. (innan vi visste att kortet softmoddades) bytte vi ut dessa kort till en början, men sen sade teknikerna och jag stopp. Korten som kom in var felfria.
Just detta medförde att vi har haft en hårdare policy. Att alla dessa bestämmelser ej står på webben är bara att beklaga. Men samtidigt kan man inte skriva - en bestämmelse för ett grafikkort eller en datorprodukt - som visar sig komma tillbaka - pga av att kunderna inte lyckas softmodda hårdmodda eller vad det nu än må vara.
Alla datordelar - även softmoddade - som har garanti och som på något sätt är defekta byts så länge garantin gäller.
Lika lite som man kan äta mat på en restaurangen och sedan säga efteråt - det smakade inte som min kompis sa att det skulle smaka. Lika lite kan man då säga om sin datorkomponent "dålig prestanda", jag beställde fel, bara 4 pipelines, därefter begära pengarna tillbaka. . "
Ang Riksdatas fusk. Så ringde jag anonymt upp Riksdata. Jag frågade då först vilket kort som satt i datorn, när jag fick reda på detta, sade jag att kortet - som den 22/8 satt i deras dator - "omöjligt kunde vara snabbast någonsin". Att jag sedan mailade och ringde upp pc för alla redaktionen samt Riksdata. Skall kunder vara väldigt glada för. Då får dom vad dom beställer från Riksdata. Men att den 22/8 gå ut och säga vi är snabbast någosin - var och är helt fel. Varför jo en dator med ett 9600 Kort pro eller inte - Med en 3.0Ghz cpu Får bara ca 12000 3d mark poäng. Eftersom varken Pc för alla skrev något, eftersom Riksdata var oärliga och eftersom vi ansåg oss vara snabbast, skrev vi då detta.Att detta påverkade oss negativt eller inte spelar faktistk inte någon roll. Vår uppgift var att påpeka ett stort fel. Att det sedan inte faller på oss att rätta till felet är förklarligt.
Jag startade firman 1988, Jag fanns på Text tv 1995, Vi var uppe på internet 1997. Samtidigt fick jag tag på duktiga tekniker, till firman. Om vi någon gång gör en kund missnöjd, vilket då kunden måste berätta. Är vi villiga att rätta till detta fel.
Ang hårddisken i detta ärende, kan jag inte säga varför det tog 3-4 veckor. Men det är ganska vanligt att en hårddisk som måste sändas till utlandet - har denna returtid. Vilket vi även berättar för kunden. I de fall där kunden säger sig vara i behov av en utbyteshårddisk eller utbytesdatordel, erbjuder vi alltid detta. Men som sagt en tyst kund, kan vi inte gissa oss till vad han önskar eller hur han mår.
Om det nu skulle visa sig - att det är ett gäng kunder som vill höra av sig till oss. Pga av klagomål, fel eller bara vill tala ut. Hör då av ER.
ang staDig så - var jag lite snabb där - helt rätt, men jag berättade också att kortet har en prestanda mellan 9700 och 9700pro och att det kunde vara fel på installatione eller fel på grafikkortet, och bad honom återkomma om grafikkortet fortfarande var felaktigt efter ny installation, han har ej ännu hört av sig. men som sagt maila eller ring.
ang jonte -be din kompis höra av sig så löser vi även detta.
Klipp
"SBS-data tillämpar lagen på sådant sätt att du får ångra köpet inom 14dagar från köpdatum om du inte har brutit förpackningen.
Reklamationsrätt har du till 2år efter köpet, så du kan vara lugn "
MVH SBSData
Sven