Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
du fick med en cd-skiva där finns ett svenskt OS. Installera först programmet för räknaren sedan väljer du att skicak flash(i programmet) till din räknare

vilket program är det du menar? ITConnect?
har laddat hem mario m.m. från sidan, men begriper mej inte på hur man ska göra..

Permalänk
Medlem

nu har jag lagt in spelen och programen, de där svenska menyerna förstod jag mej på att starta... men hur får man igån spelen? trycker på knappen "PRGM" och sedan välja rätt spel, sen "enter"

men de händer ju inget!
hur ska man göra?

Permalänk
Avstängd

Jag fick en TI83plus jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
nu har jag lagt in spelen och programen, de där svenska menyerna förstod jag mej på att starta... men hur får man igån spelen? trycker på knappen "PRGM" och sedan välja rätt spel, sen "enter"

men de händer ju inget!
hur ska man göra?

Kolla under menyn Apps

Permalänk
Medlem

En annan fick ju ge 450:- för sin TI83+ (i år), Fick även en Dell D600 bärbar dator av skolan, (Volvogymnasiet i skövde) Så man ska väll inte klaga

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharma
Fick en TI-92 för 900...

Fick min TI-86'a för 500, fast jag hade nog hellre köpt din 92'a för ditt pris...
Hade värsta flytet. Åhléns i stan skulle sluta med miniräknare så de sålde ut. Alla 82 och 83'or konstade 500, men en 86'a var inte prismärkt. Så jag frågade sommarvikarien i kassan om jag fick den för 500 och hon sa ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharma
Fick en TI-92 för 900...

fick min för 1000...kostade egentligen 1860 UTAN moms men efter stenhårda förhandlingar så.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Vetefan...

De flesta skolor stänger bara av eleverna eller ger underkänt i ämnet... Går man på t.ex KTH så blir man anmäld till disciplinnämnden och avstängd upp till 6 månader... Inte så kul med andra ord...

Var mest det jag menade, avstängningen är ju fetestraffet ändå.

Permalänk
Medlem

ni som kan så mycke om dessa Ti räknare ---> jag har en TI-83 ikke plus altsså, det är så att displayen är pajj. Jag råkade tappa den rakt ner i trappan så nu är det ett diagonalt streck över displayn sen så är det något blått över det som om jag ahr hällt bläck på den,

vart får man tag på en ny display?? finns det nån verkstad man kan lämna till eller är det enkel å fixxa själv??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Svaret på din första fråga är enkel: du måste inte ha något/några program/spel. Får troligtvis inte ha det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
vart får man tag på en ny display?? finns det nån verkstad man kan lämna till eller är det enkel å fixxa själv??

Jag tror tyvärr att en ny display är minst lika dyr som en ny räknare, och så måste man ju hitta en exakt likadan som det ska sitta där, och så måste man kunna byta den. Svaret är helt enkelt att det _nog_ inte lönar sig att försöka sig på att byta ut displayen... =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zkronk
Jag tror tyvärr att en ny display är minst lika dyr som en ny räknare, och så måste man ju hitta en exakt likadan som det ska sitta där, och så måste man kunna byta den. Svaret är helt enkelt att det _nog_ inte lönar sig att försöka sig på att byta ut displayen... =/

jag vet ju inte va displeyen kostar... finns det ingen Texas Instrumen kontor/fabrik i svergie så man kan fråga vad en display kostar???? sen att byta den vet jag inte om det är kronglig... kan annars fråga några "EL-nissar" i skolan

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guzz
fick min för 1000...kostade egentligen 1860 UTAN moms men efter stenhårda förhandlingar så.....

Tufft! Det var precis likadant foer mig!

Permalänk
Medlem

Re: Ti - 83 Plus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
Har just köpt mej en miniräknare för 1195:- p.g.a. matte studier.
och frågan lyder: vilka program, spel m.m. måste man ha? och i vilket filformat ska sakerna vara i?

Hehe, de kommer då med nya modeller för att hålla priset uppe, själv köpte man en TI83:a subventionerad av skolan för 550kr då man började gymnasiet. vad är skillnaden med + modellen? 128kb minne eller?

Du behöver ju som sagt inga program spel, men kan ju var alite kul, komme rihåg att jag hade ett som hette drug wars eller nåt sånt, man åkte omkring i tunnelbanan och sålde knark o sånt i den lokala staden
var riktigt kul, dessvärre var det rätt stort, tog väl 25-27kb så då fick det inte platts nåt mer
Fick ta bort det då jag hade för lite platts för att få in experimentresultat och grafer.

Något man kan göra som ändå är "lagligt" med räknarna är att man kan ta och lägga in alla konstanter man använder frekvent så man slipper skriva om dem eller bläddra efter dem i formelsamlingen varje gång, alltså under förrutsättning att man får ha miniräknare på det provet.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Jag har 2 st TI83-Plus. Helt nya i förpackning. Farsan handlade dem till mig för högre studier, men där har jag ingen användning av dem. Så jag har 2 st till salu om nån är intresserad. Skicka ett PM i sånna fall.

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

HAr en casio räknare 3 färgers display. Fick av brosan när jag började gymnasiet men det är lite segt ium att de flesta genomgångarna görs på texas räknarna. Har ingen handbok heller

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Vad är skillnaden på Ti83 och Ti83 plus? Och vad ligger priset på på en Ti83 plus?

Minnet...

betala inte över 1000;- för en 83+ då e de dyrt... köpte min för 995 med extra kablar så man kan spela mot varandra

Hoppas att ni kör sk4sp på räknaren... det är det som gäller... fungerar bäst med ll2 -OS

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Hur byter man OS på skiten då? Har kollat lite, men inte förstått vad det innebär än...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Ti-89 är fruktasvärt mycket bättre än -83, -86...
köpte min för 1500:-
Kan räkna allt.. matteläran tyckte nästan att det var lite fusk
men har lät det gå : )

Visa signatur

Imagine this: Everything is an illusion!?

Permalänk

En gymnasieskola där jag bor anordnar en mattetävling för oss i högstadiet. Den är egentligen anpassad för 9:or men då jag gick i 8:an förra året så kom jag 9:a och då var det over 100pers som deltog(de flesta var 9:or, var kanske bara 4st 8:or och jag misslyckades med ett tal för jag var inte färdig med 9:ans mattebok då jag gjorde tävlingen).
1 pris är 4000kr
2 pris är 2000kr
3-5 pris är en Ti-84 plus

Hade tänkt vinna nästa år(tävlingen hålls i april tror jag).

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

eller så köper du bara en miniräknare?

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man har en gömd meny med program i TI83+? T.ex. tryck på pilvänster och PRGM för att lista dina program.. Är inte intresserad av MirageOS eller liknande..

Permalänk
Medlem

På LiTH får vi använda vilka miniräknare vi vill på lektionerna, men sällan på tentamen. Lärarna och föreläsarna avråder dock från användande av miniräknare på lektionerna, eftersom de tycker att man lär sig bättre om man räknar helt på papper, vilket kan vara sant för en del.

Jag har en Ti83 som jag använde grymt mycket på gymnasiet (NvNa), jag spelade även en massa spel på den. Roligt ju!