Signatur på fel plats i Mozilla Thunderbird

Permalänk
Hedersmedlem

Signatur på fel plats i Mozilla Thunderbird

Thunderbird och signatur, så långt allt väl. Skickar jag ett vanligt mail är allt bra och signaturen ligger där den ska men gäller det ett "reply" så får jag problem.
Som ni kanske vet placerar sig då signaturen längst ner i brevet dvs under all den text som jag citerar och det irriterar mig en hel del. Istället vill jag ha så att den hamnar ovanför den citerade texten i direkt anslutning till mitt svar. Är detta möjligt? Kan det vara så enkelt att jag missat något?

Permalänk
Medlem

Månne anpassa dig till att svar skall vara nederst normen, att svara ovanför texten är ett redigt dåligt microshit påfund?

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Hedersmedlem

Normen? Av alla de företag och privatpersoner jag pratat med så är det gissningsvis 98% som svarar överst. Vad Microsoft har med det hela att göra förstår jag inte riktigt så du får gärna upplysa mig.

Permalänk
Medlem

Vilken version kör du med?

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Hedersmedlem

0.2 (20030901)

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del trådar om detta i Mozillas och Netscapes diskussions grupper, kort sagt så började toppostningar i ebrev och nyhetsgrupper med att Outlook och Outlook Express hade det som default, men Netscape och Mozilla har hållit på den mer logiska varianten att tillägg fylls på nedåt som om det vore ett riktigt fysiskt dokument. I senare varianter kan användaren förvisso ändra detta i inställningarna men tydligen inte var signaturen placeras så du får väl gå över till M$ produkter.
edit
Lösning.
Jag hittade detta i en snabb sökning i en Mozilla diskussions tråd;
"The "-- " (not "--" - note the small but important difference) is the official seperator for signatures. It is used by Mozilla and other mail-clients to automatically remove the signature when you reply to a mail as it is suggested by the netiquette."

Så ifall du använder en sådan separator i din signatur så slipper du få med den vid svar. Jag har iochförsig inte testat emedan jag inte använder signatur.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Hedersmedlem

Så du menar alltså att det är Microsofts fel att folk svarar ovanför den föregående texten i ett mail? Vem vill läsa igenom en massa text som man en gång skrivit? Jag kan förstå om det är ett svar från ett företag med flera personer i en support men inte på en mer allmän nivå.
Gällande Thunderbird så är det ännu mer märkligt eftersom de enligt dig ska följa den "standard" som gäller.. Om jag då svarar på ett mail, var kommer då markören då jag tryckt på "Reply"? Jo den kommer högst upp trots att man "bör" svara längst ner, förklara det om du kan

Jag måste gå emot netiquetten lite här. Om någon skriver ett mail till mig och jag svarar så vill jag ha med min sign. Om jag skrivit ett mail och sedan fått ett svar på vilket jag skriver ännu ett svar är det en annan sak..

Jag har gått bort från Microsofts produkter men saker som detta gör att jag har svårt att motivera det

Permalänk
Medlem

Har förklarat samt fixat fram en lösning. Du kan nog själv fundera ut hur du vill att din Firebird skall konfigureras, det finns olika sätt, jag har min ställd på "start my reply below the quoted text".
Tools/Options/Composition/

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Hedersmedlem

Såja, 0.3 löste mitt problem
Nu finns där ett val var man vill placera sin signatur.

Permalänk
Medlem

Hej.

Kapar tråden lite..

Jag har version 1.5.0.9 och jag får inte det att fungera med att skriva texten ÖVER?

någon som kan hjälpa mig med VAR jag ändrar det?

tack!

Never mind!
Har efter många om och men finkulerat ut det.

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm