Till er som har virus!!

Permalänk
Medlem

Till er som har virus!!

Skit oxo tråden skulle ju hamna i "Övriga ämnen "...sorry.

Fan vad jobbigt när man råkar ut för andra som har virus. Har sen några dar tillbaka har min brandvägg jobbat för högtryck. Brandväggen stoppar datorer som sänder på port 1025. så ni alla vars IP börjar på 213.67.xxx.xxx....så SNÄÄLLA för min skull, kolla era datorer. Är uppe i över 2000 blockningar!! sen den 17'e, och alla från ovanstående IP.

Här är roten till det onda:

Backdoor.IRC.RPCBot.F: Discovered on: September 16, 2003
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backd...

Brandväggen stoppar ju detta, men vetskapen att det finns irriterar mig. Är det någon fler som råkat ut för detta?

PS! Om någon känner igen detta inlägg på NH så har jag även skrivit där.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Och chansen för att du hittar rätt personer inne i NH och Swec är stor?

Permalänk
Medlem

Och du tror verkligen att dom som har IP 213.67.xxx.xxx läser detta? suck..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Och ifall de gör det hur många vet vad de har för ip?
Hur många av de vet sen hur man kollar ip:t?
Egna datorn ja, men ut mot nätet?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tänk vilken skillnad det är mellan NH och här, betydligt smartare inlägg på NH(inge ont om Swec). Är ändå säker på att många kollat sina datorer, för tre av dessa fem var borta på morgonen. Behöver inte vara från NH eller Swec, bara en tanke

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Tanken av att dom tre av fem kanske är avstängda har inte slagit dig? Apropå smarta inlägg, Suck igen.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem

Hogan: Du har inte läst sannolikhetslära va?

Chansen att någon som använder en IP adress ur den aktuella serien, inte läst nyheten på Sweclockers nyhetssida eller någon av alla trådar (varav en är klistrad i detta forum) som tar upp hålet viruset använder sig av alternativt inte patchat hålet trots bättre vetande, skulle råka läsa just denna tråd är minst sagt liten.

Jag vet inte vad folk svarat i din tråd på Nordichardware som gör dem så mycket smartare än oss som besöker Sweclockers. Du får gärna berätta det, för Nordichardware verkar ha dött i en storm av sannolikhet och logik. Eller så beror det på mer realistiska saker som tekniska problem eller underhåll. I vilket fall som helst kan jag inte själv ta reda på vad vi på Sweclockers borde svarat. Upplys oss är du snäll!

Visa signatur
Permalänk

Re: Till er som har virus!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Är uppe i över 2000 blockningar!! sen den 17'e, och alla från ovanstående IP.

Hade 3745 blockningar för ett pardagar sedan. Nu har jag 41887. Brandvägg äger!

Permalänk
Medlem

Det är sånna här trådar som lyfter upp en såhär tidigt på morrgonen

Permalänk
Medlem

Your IP is 213.67.189.***

Det är säkert jag

Permalänk
Medlem

Jag har också 213.67, men inga virus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Och ifall de gör det hur många vet vad de har för ip?
Hur många av de vet sen hur man kollar ip:t?
Egna datorn ja, men ut mot nätet?

Jag är långt ifrån en datornörd, men vilket IP jag har det vet jag.
Och vem vet inte hur man kollar det?

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Hogan: Du har inte läst sannolikhetslära va?

Chansen att någon som använder en IP adress ur den aktuella serien, inte läst nyheten på Sweclockers nyhetssida eller någon av alla trådar (varav en är klistrad i detta forum) som tar upp hålet viruset använder sig av alternativt inte patchat hålet trots bättre vetande, skulle råka läsa just denna tråd är minst sagt liten.

Jag vet inte vad folk svarat i din tråd på Nordichardware som gör dem så mycket smartare än oss som besöker Sweclockers. Du får gärna berätta det, för Nordichardware verkar ha dött i en storm av sannolikhet och logik. Eller så beror det på mer realistiska saker som tekniska problem eller underhåll. I vilket fall som helst kan jag inte själv ta reda på vad vi på Sweclockers borde svarat. Upplys oss är du snäll!

Nu vet inte jag om du menar under i "Microsofts operativsystem - Program", men det hjälper inte ett skit.

Nu skrev jag ju här för att också uppmärksamma varna andra att viruset finns, andra, inte för att peka ut folk. Att vissa IP har slutat så skrev jag "Behöver inte vara från NH eller Swec, bara en tanke :)" Varför jag skrev "betydligt smartare inlägg på NH(inge ont om Swec)" var just för att det var det, men säger inte att NH är bättre än Swec för det. Nu ska inte alla ta åt sig som skrivit i tråden, sen jag skrev ovanstående.

JenzA: "Tanken av att dom tre av fem kanske är avstängda har inte slagit dig? Apropå smarta inlägg, Suck igen."

Jo det har slagit mig, men om du vill så ska jag se om en vecka om dom fortfarande har sina datorer avstängda, dom kan ju iof ha dött allihop :), men jag loggar dygnet runt. när jag skriver detta så är det fortfarande inget från dessa tre!

Som sagt var det mer som en varning om just det viruset.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Att du orkar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crawen
Att du orkar...

Har inget annat för mig

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

jag har 213.67........har dock ingen brandvägg

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."