Anmäl dig till Roborock Challenge!

datorn startar om sig....

Permalänk
Medlem

datorn startar om sig....

min piss dator startar om sig hela tiden...o jag fattar verkligen inte vad som e problemet...det är sjukt störande...

o den startar om sig på helt olika tider...ibland kan den vara bra i flera dagar o ibland startar den om sig varannan minut...

men jag har märk att det hjälper lite grann om man stänger av modemet när man har datorn avstängd...

nån som kan hjälpa mig??

Permalänk
Medlem

Vad har du för mjukvara/hårdvara? Har problemet uppstått nyligen?

Stäng av automatisk omstart så du får upp en blåskärm med en felkod; egenskaper för den här datorn => avancerat => start o återställning => avbocka "starta om automatiskt".
Notera felkoden som lyder tex 0x00000x0c eller liknande. Posta den här och/eller sök på den i google.

Kolla även i loggboken efter felmeddelanden i samband med kracherna.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

ok...jag har xp...det har hållt på ett jävla tag..kan inte säga hur länge...det har hållt på så länge eftersom jag int ehar kunnat göra något åt det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foffe
Vad har du för mjukvara/hårdvara? Har problemet uppstått nyligen?

Stäng av automatisk omstart så du får upp en blåskärm med en felkod; egenskaper för den här datorn => avancerat => start o återställning => avbocka "starta om automatiskt".
Notera felkoden som lyder tex 0x00000x0c eller liknande. Posta den här och/eller sök på den i google.

Kolla även i loggboken efter felmeddelanden i samband med kracherna.

fattade inte så mycket det där......

"Posta den här och/eller sök på den i google."?
hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roffan
fattade inte så mycket det där......

"Posta den här och/eller sök på den i google."?
hehe

Jag formulerar om; Skriv in koden i denna tråd eller sök efter den i goggle.
Något mer som du inte förstog?

Hårdvara?

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk

Tryck 'Ctrl + Alt + Del' och se om msblast.exe körs. Gå isf till denna sida: (du har fått virus)

http://www.telia.se/pw/privat/frame.do?mainFrame=/link.do&cha...

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam Margera
Tryck 'Ctrl + Alt + Del' och se om msblast.exe körs. Gå isf till denna sida: (du har fått virus)

http://www.telia.se/pw/privat/frame.do?mainFrame=/link.do&cha...

nje jag har inte blast....har kollat det förut....finns inte med på ctr alt delete o det kommer inte upp nån ruta....

Permalänk
Medlem

men ingen som kan hjälpa mig?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roffan
men ingen som kan hjälpa mig?

Bumping är inte tillåtet och en regelöverträdelse försätter er chans till svar. Läs reglerna för att slippa missöden som detta i framtiden.

*Tråd låst*