Zalman 5.1 Surroundhörlurar?

Permalänk
Medlem

Zalman 5.1 Surroundhörlurar?

Hejhej

Jo det är så att jag tänkte köpa dessa på måndag (beställa) och jag undrade om det är någon som har några erfarenheter av dessa hörlurar och kan säga om det finns föredelar/nackdelar man bör veta om?

De verkar som ett par bra hörlurar tycker jag, och jag är på lan en hel del och det räcker med att släpa med sig en skärm på 36 kilo, så jag vill gärna slippa högtalare, OM ni har något annat förslag så får ni ju gärna tipsa
Men max 700:- Inkl frakt, allt jag kan betala Finns inte så många 5.1 system som är till det priset, så dessa hörlurar ser bra ut...

Slutbabblat så vad tycker ni/tror ni?

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk

Länk! Letar också efter ett par bra Surround hörlurar för ett bra pris:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

finns både på datorbutiken ochb dustin, billigare på db dock 549:- blir 688 eller nått med frakt+pf, bra pris tycker jag

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga något om prestanda/har länk till recension?

Permalänk
Permalänk
Medlem

fakesurround tror faktiskt det inte låter speciellt bra, ett bra ljudkort och ett 5.1 system är nog mycket bättre.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

LecToR det är ÄKTA surround. Kolla bara recensionen ovan. Sen brukar inte vanliga stereohörlurar behöva 3 pluggar....

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det är inte virtual surround utan äkta, den har hela 6 högtalarelement, 2 fram, 2 back och 2 center. Det enda som oroar med dem är att de inte har någon volym inställning och de lär vara väldigt svåra att koppla till en förstärkare.

Visa signatur

P4 3.0Ghz Radeon 9800Pro 128Mb, 1Ghz RAM. P3-800Mhz Geforce4 Ti-4400 512Mb Ram

Permalänk
Medlem

Funderar också på ett par sådana, frågan är bara hur bra dom är att lyssna på mp3's på, läste i en recension att dom inte var det bästa de provat utan bara ok, men jag vill gärna ha ett par lurarar med surround. Men eftersom att jag lyssnar rätt mkt på musik så vet jag inte om jag ska välja dom eller ett par Sennheiser HD-200.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

JAg köpte sådana lurar för 1½-2 månader sedan ifrån Norge. Tyckte att surround ljudet funkade bra och där är bra kräm i basen också. Dom är också riktigt bekväma. Jag rekomenderar dom starkt! (Kostar 479nkr på www.globalcool.net)

Visa signatur

Phanteks Evolv X, Asus x470 Crosshair 7 Hero, Rysen 2700x, 2x8gb Trident Z 3600mhz, 2x Samsung 970 evo 512gb m2 @ raid 0, samsung 860 evo 1tb, Zotac RTX 2070, EK-FB ASUS C6H RGB Monoblock, HW Labs Black Ice Nemesis Gtx 420, 140 & Gts 280, Primochill ctr res & d5 combo, Bitspower fittings, 6x noctua 140mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^BeTa^
JAg köpte sådana lurar för 1½-2 månader sedan ifrån Norge. Tyckte att surround ljudet funkade bra och där är bra kräm i basen också. Dom är också riktigt bekväma. Jag rekomenderar dom starkt! (Kostar 479nkr på www.globalcool.net)

479+moms.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

LOL

Jaja, jag ska inte säga något innan jag testat alla lurar på marknaden, men jag provkörde ett par surroundlurar (tror faktiskt det var någon Zalman-modell) hos en hifi-galning för någon månad sen, och det var rena skämtet. Den s.k. "surroundeffekten" som uppnås av ett rum på ca 2x2x2 cm är i princip obefintlig. En bra mixad låt eller t.o.m. EAX (tvi, tvi, tvi) eller Sensaura gör ett mycket bättre resultat, och gratis dessutom.

Lägg pengarna på något vettigt istället, t.ex. ett par ordentliga stereolurar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
479+moms.

hmm.. Stog 475nkr. Jag lade dom i kundvagnen och såg att frakten var 130nkr.
Sedan stog det "Pris inkl mva 605NOK" Alltså var det inkl moms. Jag har aldrig fel! (sällan iaf)

Visa signatur

Phanteks Evolv X, Asus x470 Crosshair 7 Hero, Rysen 2700x, 2x8gb Trident Z 3600mhz, 2x Samsung 970 evo 512gb m2 @ raid 0, samsung 860 evo 1tb, Zotac RTX 2070, EK-FB ASUS C6H RGB Monoblock, HW Labs Black Ice Nemesis Gtx 420, 140 & Gts 280, Primochill ctr res & d5 combo, Bitspower fittings, 6x noctua 140mm

Permalänk
Medlem

jag som har köpt nå lurar för 700 spänn, så kan man köpa värsta lilla surround-anläggningen för billigare pening jäjä

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag har blivit lite osäker på om jag vill ha dem, den enda som verkligen HAR ett par sånna här säger ju att de är skitbra... Just nu har jag inga lurar alls, har ett par Trust 210 som är glappa som fan, går knappt att använda...

Men jag vill höra mer från folk som har dem
ps. de kostar 550:- inkl moms exkl frakt på db (tror det var db)

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Inaktiv

var fan e center och suben i hörlurarna??? kan inte tänka mej att det e något bra...

Jag säger som Teetow Lägg pengarna på något vettigt istället, t.ex. ett par ordentliga stereolurar.

Permalänk

Det kan visst låta bra. placerar man alla smågrejer rätt i lurarna så ska det nog låta fint. Måste se till att få testa ett par sådana lurar först bara. Det lär ju vara skönt att spela med dom. Musik lyssnar jag däremot inte på i surround, det låter inte bra då tycker jag.
Men om man jämför ljudet med högtalare så är ju högtalarna en klar vinnare. Dock så är hörlurarna billigare och smidigare.

Så försök att få testa hörlurarna någonstans först, annars är det risk att du blir väldig besviken.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

www.hårdvara.nu har en test på dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag säger inte att surround i lurar inte låter bra, jag säger att du kan få samma teknologi gratis med hjälp av t.ex. Sensaura. För att det ska vara någon vits med surroundlurar måste man nämligen simulera ett rum, och då är du låst till vad lurarna klarar av.

Det jag hörde lät lika illa som billig kvasi-3D (dvs en massa lek med delay och polaritetsvändning), och dessutom var frekvenskurvan rent vidrig - så som rena hörlurar är de inget att rekommendera.