Permalänk
Medlem

Zaap: Har jag sagt nått annat?

Jag har bara sagt att du inte ska döma Centrumen för att det är en Centrum... Jag vet att Centrum är Skit, jag skulle aldrig köpa något som Centrum har satt sitt namn på, men Titan'en har dom lyckats bra med...

Och att du säger att den kommer gå sönder om man spelar på den i längre än 5 timmar på hög volym är bara befängt, du har inget stöd för den teorin...Min är ett "levande" bevis på att det inte är så...

Och jag vet vad HiFi är, och ditt system är inte heller HiFi...
Min mormors system som gått på närmare 60000kr kanske börjar närma sig äkta HiFi (hennes man = "halvmiljonär")

Klart Slut, Punkt Slut eller hur du vill säga..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag skulle annars satsat på en stereoförstärkare för 2500:- ( tex Cambridge A500 ) och sedan köpt en bättre surroundreciver senare när det finns mer pengar. Kommer garanterat bli bättre ljud.
Kvalite före kvantitet.

Permalänk
Medlem

Vafasen! Denon-receivern har ju inte subwoofer utgång!

Läs unde "anslutningar" http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/receivers/16...

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Man måste ha en aktiv (med egen förstärkare) sub till Denonen.

Permalänk
Medlem

Walla, jag e kär... Harman/Kardon AVR-1550! 5*90w, 2990:- med gratis frakt..

Men om jag har en bas på 110w, klarar den inte att driva den då eller ? Vilken W gäller på basen ? Rated power - 70w, Music power - 110w.

På hemsidor står det 5*40w, på pricerunner 5*90, vad gäller ? Sen står det att den inte har 5.1 utgång, hur kan den då driva 5*90 watt ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Proson RV 2010

1700 på hifikit.se

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Proson RV 2010

1700 på hifikit.se

Och den funkar fint att köra 5.1 på ?

Blir troligtvis en 440, vi har redan en sån hemma, kanon.. Den, eller ifall någon kan lyfta fram fördelar osv med Harman/Kardon AVR-1550!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk

Centrum... Det låter hemskt. Kan jag tänka mig en stor Centrum stå och glänsa i hyllan.... Hmm, nej.

Då får det hellre stå SONY eller H/K.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

Men ingen som vet något om Harman/Kardon AVR-1550 ?

Hur kan en spelare ge 5*40w men inte ha 5.1 ingång ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Varför dömmer (stavning?) många förstärkaren efter märket? Vad jag vet så är tex pioneer inget man skall satsa på om man vill ha ordentligt ljud hemma. Dom gör betydydligt mycket bättre saker till bilstereo än till hemstereo.

Permalänk
Medlem

Tror jag har bestämt mig nu, en Harman/Kardon 2550 för 3999:-

Den drar över min budget rejält, men som tur var fanns det avbetalning

Den levererar 5*40w, har 5.1 ingång, sub-utgång, stöd för Prologic II osv osv..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

ang Harman/Kardon så har jag en hk330 Vi hemma som jag köpte begagnad när jag va 13 (gav väl 2k eller nått), dvs 11 år sedan, och den har spelat på bra hela tiden nu har den börjat skrapa lite och knappar börjat bli svåra att komma överens med..
Funderar oxå på att köpa nytt, jag kommer iaf kolla på HK för den har funkat skitbra! Det skulle vara kul med en sub å möjlighet till 5.1, för att inte glömma fjärrkontroll

Kolla begagnat för jag tror det håller bättre kvalite än vad man tror, om man köper nått med bra kvalite från början dvs

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Jag har letat en massa begagnat h/k, men dock bara hittat dyrare modeller.. Är helt förtrollad i deras design, snyggast jag sett!

Usch, kan nog inte ta avbetlning då jag får ge över 5500:-, jämfört med 3999:- Får låna av pappa

Vet någon bra begagnat-ställen för såna här prylar ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Proson RV 2010

1700 på hifikit.se

Som sagt är det en stereoförstärkare, men den är faktiskt riktigt schysst för den som söker en sådan. Lite för hög brusnivå i mitt ex, dock.

Permalänk
Medlem

Du vet att du inte kan använda lågnivåutgången till din sub va? Du får istället koppla in den på t ex högtalarutgång B

Permalänk
Medlem

Brorsan fick tag på en begagnad hk avr500 för 1500:- det kan man kalla prisvärt
5x75 hkwatt dd och dts
Så kolla begagnatmarknaden

Permalänk
Medlem

Hehe, ingen som vet nån bra begagnatställe då ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

blocket
annonsdirekt
lokala blaskan
ljudia har nån annonssida på sin hemsida åxå torr jag. Bara att leta på nätet.

Permalänk
Medlem

harman/kardon avr 5500 om du har råd, otroligt bra ljud.
http://www2.blocket.se/view/1734082.htm?l=0&c=1&city=0

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Den 5500´n är ju lika dyr som en ny..

Letar vidare efter beg., annars lutar det åt en 2550

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Den 5500´n är ju lika dyr som en ny..

Letar vidare efter beg., annars lutar det åt en 2550

nja den kostade 11000 ny, fast min kompis fick den för 7000. sen har han ju högtalare för 18000 så tyckte nästan det va bättre ljud hos han än på bio.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Man förundras av hur mycket folk som tror dom är hifigudar och skriker ut det enda och det andra.

Jag vet inget om Centrumen mer än att många tycker den är prisvärd. H/K och Denons minsta modeller har fått blandade recesioner du får helt enkelt kolla runt och bilda dig din egen uppfattning.

Det verkar som du har en passiv sub? dvs ingen strömmatning. Då kan du inte köra lågnivåutgången på förstärkaren dvs 1an i 5.1. Du får mata den genom en vanlig högtalarutgång.

Hade jag varit dig så hade jag satsat på en beg stereoförstärkare. Att få välljud i Stereo är mycket lättare läs billigare än om du tänker lyssna på musik i en Surrondreceiver.

Permalänk
Medlem

Mmm.. Har inte tänkt på det innan, men såhär är mitt kopplat just nu:

Sub - 2 frontar - Receiver. Alltså behöver jag inte använda sub-utgång på receivern. Men jag vill ändå ha en som stöder surround, för framtida behov.. Då är kanske en H/K 2550 lite väl bra?

Ser att man får en Yamaha 440 för 2500:-, den har vi ju som sagt hemma och vi är kanonnöja, det enda skulle vara att menysystemet är lite svårt..

Vad för kabel / kontakt ska jag använda mellan receiver och dator ? Ska ju koppla ihop dem senare så..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Centrum har aldrig varit känt för att vara bra grejor. De kanske har lyckats med denna modell, men jag tror personligen att en Yamaha i samma prisklass är betydligt bättre.

Men om nu centrumen är så bra som många säger, så är det ju riktigt kul. Prispressare behövs.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaap
jag har en så här:
http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?37970
159:- på kjell

Någon som har en aning om var man kan köpa liknande kablar i Gbg? Skärmade kablar till ett någorlunda vettigt pris och inte svindyra kablar som de vill pracka på en på hifiklubben och liknande.

Permalänk
Avstängd

supra ply! mycket duglig kabel för en billig penning,

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Men ingen som vet något om Harman/Kardon AVR-1550 ?

Hur kan en spelare ge 5*40w men inte ha 5.1 ingång ?

Den har inbyggda dekodrar. Med 5.1 ingång menas att du kan koppla in t.ex. en dvd-spelare med inbyggda dekodrar. Du kopplar alltså sammanlagt 6 olika sladdar mellan förstärkaren och dvd:n..
Det är mycket bättre att koppla in dvd-spelaren digitalt tilll förstärkaren. D.v.s optiskt eller coaxialt, då det senare alternativet är att föredra. (Längre utlägg än så orkar jag inte för tillfället) Då skickas en okodad signal till förstärkaren från dvd:n och förstärkaren dekodar sedan signalen... Så där har du anledningen varför den har 5x40 watt men inte 5.1 ingång.

Och jag kan nästan garantera dig att de där 40 watten spöar skiten ur de 100 watten centrumen påstod sig leverara.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna från Komplett å är helnöjd.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=42911&t=00&l=1&...

Visa signatur