Recension: Logitech UltraX Flat Keyboard

Permalänk
Medlem

4 knappar kan man hålla in, innan det piper.

Visa signatur

-

Permalänk

Tråkigt att ingen verkar tillverka vettiga natural-keyboards längre. Skulle annars gärna se en recension på ett någorlunda nytt natural. Sitter nog kvar troget på mitt Microsoft Natural Keyboard Pro. Bästa jag haft och provat helt enkelt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

håller med tobbe, så GRYMT skönt bord ( fast eliten är snäppet mysigare. får inte tag i ett sånt tyvärr )

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Fin recension, beställde just ett UltraX för några dagar sedan och det är på väg hemåt, ska bli kul och se ifall det är bättre än mitt Logitech I-Nav. Det enda jag vet att jag kommer sakna är spola framåt/bakåt (byta låt)-knapparna. Men det är smällar man får ta.

Skönt också när det är ett riktigt platt tangentbord, förstår mig inte på folk som sitter på gamla Keytronic-tbord som ser ut som skidbackar.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Fin recension, beställde just ett UltraX för några dagar sedan och det är på väg hemåt, ska bli kul och se ifall det är bättre än mitt Logitech I-Nav. Det enda jag vet att jag kommer sakna är spola framåt/bakåt (byta låt)-knapparna. Men det är smällar man får ta.

Tack! Hoppas du blir nöjd med tangentbordet.

Ang framåt- och bakåtknapparna så går det ju alltid att använda andra tangentkombinationer. Jag använder bla Ctrl+Alt+4 (numpad) resp 6 för att byta låt i Winamp. Fungerar lika bra som snabbknappar

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

nån som vet vad det är för frakt hos datorfixarna.com om man beställer ett sånt tgb? frakten hos webhallen.com e ju svindyr 149:-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dozix
nån som vet vad det är för frakt hos datorfixarna.com om man beställer ett sånt tgb? frakten hos webhallen.com e ju svindyr 149:-

Vid min beställning av tangentbordet kostade frakten 150kr (inkl postförskottsavgift).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
skulle heldre köpt detta
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030602_eluminx....

Den kostar ju det tredubbla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas88
Ingen som har något förslag på ett "mini" Logitech UltraX Flat Keyboard?

Den här tycker jag e rätt skön. Har två datorer och eftersom jag inte får tag på en PS2/USB switch för dessa så tänkte jag att ett litet tangentbord borde passa. Det gär är rätt skönt (finns i mycoms butik om man vill testa) - men det är ju i princip samma position på tangenterna som på ett bärbart så det e lite annorlunda. Priset är också i överkant.
http://www.mycom.se/produkter/434467/

Det här såg jag nu. Bortsett från priset så verkar det ganska ok (om man försöker bilda sig en uppfattning från bilden).
http://www.mycom.se/produkter/434671/

Permalänk
Medlem

Någon aning om varför Logitech inte har kvar det på deras sida?
Känns ju väldigt betryggande att dom inte vill veta av det

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Någon aning om varför Logitech inte har kvar det på deras sida?
Känns ju väldigt betryggande att dom inte vill veta av det

Jag håller med om att det känns lite konstigt. Men man får inte glömma hur stora Logitech är. Det finns nog ingen möjlighet att ha med alla tangentbord de gjort på sin hemsida. Som jag även skrev i recensionen, så är detta ett enkelt tangentbord. Att Logitech satsar på att informera om deras mer avancerade produkter känns ganska logiskt.

Men det är synd, för det är ett mycket bra tangentbord

Permalänk
Medlem

Har haft mitt i 2 månader nu. Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till ett "standard" tangentbord igen. Hoppas att dom fortsätter tillverka den här typen av tangentbord så att man kan köpa nytt när det börjar bli slitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
håller med tobbe, så GRYMT skönt bord ( fast eliten är snäppet mysigare. får inte tag i ett sånt tyvärr )

Sant, gillade dock inte placeringen av piltangenterna på det

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av udda
Jag håller med om att det känns lite konstigt. Men man får inte glömma hur stora Logitech är. Det finns nog ingen möjlighet att ha med alla tangentbord de gjort på sin hemsida. Som jag även skrev i recensionen, så är detta ett enkelt tangentbord. Att Logitech satsar på att informera om deras mer avancerade produkter känns ganska logiskt.

Men det är synd, för det är ett mycket bra tangentbord

Nja, det finns faktiskt ingenting alls på deras sida (har provat att söka) om en produkt som är drygt 4 månader gammal.
Väldigt konstigt.

Hittar det förresten inte i lager någonstans, förslag?

Permalänk

Jag måste säga att jag är grymt nöjd med mitt. Köpte det för en månad sen ungefär direkt från datorfixarnas butik i piteå. En kompis hade köpt ett dagen före och jag blev helt såld. Klart mitt bästa köp hittils. Älskar detta tangentbord, kännslan att skriva. Sen att det kostar 295:- är ju inte helt fel det heller. Numera har många i min kompiskrets detta tangentbord, köpte även ett åt min storasyster när hon upgraderade.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk
Medlem

Detta tangentbord har jag haft i över 1 månad nu, och är grymt nöjd med det. Köpte mitt på webhallen för 279:-. Bara att gå till butiken och hämta det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20479

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Jag har länge väntat på ett tangentbord med knappar liknanade det på bärbara. Det finns ingenting som slår mjukheten och tystheten i en bärbars dators tangentbord.

Jag hade nästan tänkt att inhandla hela DiNovo-paketet enbart för tangentbordet men nu finns ju detta som en present från ovan ;D.

Det blir till att beställa ett direkt. :).

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affeee
Detta tangentbord har jag haft i över 1 månad nu, och är grymt nöjd med det. Köpte mitt på webhallen för 279:-. Bara att gå till butiken och hämta det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20479

Visst, om man har lust å vänta till 12 mars eller var det var...

Permalänk
Inaktiv

Kan kanske vara som så att de vet att de flesta skulle välja detta t-bord framför Dinivo, och därför har slutat sälja det eftersom de vill tjäna mer pengar. Detta skulle ju även förklara varför ingen butik verkar ha detta underbara tangentbord inne.

Permalänk
Medlem

Usch, det sitter ju en sån där hemsk sladd på den ju. Finns det trådlöst liknande?

Permalänk
Medlem

Ondskefullt att skriva denna recensionen, den finns ju verkligen inte i lager någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Usch, det sitter ju en sån där hemsk sladd på den ju. Finns det trådlöst liknande?

DiNovo-paketet för x antal kronor,

Permalänk
Medlem

Det har smugit sig in ett litet fakta fel i recensionen.
Logitechs mus MX-700 innehåller inga vikter. Den blir bara tung ändå av batterierna
Däremot så innehåller MX-500 en vikt som kan plockas ur!

Visa signatur

Mac Mini: 1,25GHz, 512MB RAM
Workstation: P4: 2,8GHz, 768 RAM, ATi 9700PRO
Laptop: HP nx7010: 1,6GHz Centrino, 512 RAM, DVD-RW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Skönt också när det är ett riktigt platt tangentbord, förstår mig inte på folk som sitter på gamla Keytronic-tbord som ser ut som skidbackar.

De är förbannat sköna och har dessutom inga windumknappar. Jag är dock inne på mitt sista nu och det har en del "egenheter" för sig. Några knappar som gärna fastnar tex.

Jag måste dock erkänna att jag även gillar knappkänslan på "bärbara" tgb och ser därför detta tgb som intressant.
Det enda jag fortfarande funderar över är dethär med flera tangenter samtidigt. Verkar vara delade meningar om hur det ligger till. Men övervägande parten säger ju att det inte är något problem så...
Någon som vet nån butik i Gbg som saluför det? Surt att betala nästan lika mycket frakt som tgb:t kostar juh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Någon aning om varför Logitech inte har kvar det på deras sida?
Känns ju väldigt betryggande att dom inte vill veta av det

De kanske plockade ut den när de förstod att den skulle bli lite för konkurrenskraftig mot DiNivo paketet för 2,500 kr

Finns tangentbordet att köpa någonstans i Stockholm? Jag hittar ingen som har det i lager....

Permalänk
Medlem

Hos flera butiker benämns det ju med OEM yada bla bla och OEM-produkter brukar de inte ha med på sin sida. Samma sak med ett annat tgb jag köpte in till jobbet vid ett tillfälle.

Permalänk
Medlem

Muhhaha fick tag i ett hos den lokale datormånglaren!! 380 spänn kostade det men det är billigare iallafall om man tar med frakten.. Sen fick jag det direkt också Så skönt det är i gämförelse med mitt gamla Logitech Elite (sånt där svart med MX-design). Det kändes som en traktor i gämförelse. Lite ovant att skriva på men .. mjo gillar det. Mysigt haxxorljud om knapparna också

Och bäst av allt - ALDRIG MERA F-LOCK!!!! *jublar*

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså finns det ingen som vet vart man kan beställa det här på internet och där de har det i lager?

De får bara inte tagit bort produkten helt ur sortimentet!

Angående antal knappar som kan hållas ner samtidigt tror jag det beror på moderkort (och operativsystem?). Eller en blandning av alla tre.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det kan bero på både hård- och mjukvara i tgb åxå.