Permalänk
Medlem

AVANTECH Medium Server Tower

Några med erfarenheter om denna case? Funderar på den.

komplett.se: http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=24792&t=589&l=2...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

har frågat ifall vi kan få o recensera chassit på
http://www.pcdreams.nu

hoppas på svar!

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem

Verkar ju hel schysst chassi!!!
Kanske mitt nästa? Verkar ha mycket potentioal iaf....

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

jag sökte efter lite mer bilder på deras hemmis men hittade inget
inte heller nå data på den
nån som har något mer om den?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

man kan iaf få bra kylning på den...

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är riktigt sugen på ett sånt nu när jag såg "alpers" länkar :D.... ingen som har ett sånt som kan ta massa bilder?

hittade en sida som har testat det , dock på tyska men bilderna kan man glo på iafl

http://exclaim.de/tests/artikel/9_1/Avance-Midi-Server-CS-B03...

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk

jag har ett sånt chassi å jag kan säga att man får faktiskt jävligt mycket för pengarna..
jag rekomenderar denna låda som fan

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem

Hmm.. Jag tyckte det där chassit såg ut som en unixserver från -80-talet eller nåt
Fast det var ändå väldigt snyggt på nåt sätt?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Net_Assassin
jag har ett sånt chassi å jag kan säga att man får faktiskt jävligt mycket för pengarna..
jag rekomenderar denna låda som fan

Kan du inte ta lita bilder från fronten på det?.
Och japp det verkar som ett äckligt bra chassi, menar att det kostar inte mer än 595 pix , så det är billigt

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Fan... Ångrar att jag inte köpte det istlt . Jag köpte en halvtråkig AOpen H600B.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Jaupp hehe, mitt är nu beställt, men ska börja modda det direckt då jag inte vill slänga bort mina CCD rör helt i onödan även om dom inte kostar jätte mycket

Så får väl vänta ett par dagar innan chassit kommer sen vänta ytterligare någon dag innan jag är klar med det funderar på att måla det dock, för det jag beställde är vitt

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

men räcker det med 300W om man ska köra P4. Jag vet att det står P4OK o så ... men ibland kan man ju inte lita på att den för tillräckligt???

Net_Assassin: vad har du för processor??

Visa signatur

/yeah...

Permalänk
Medlem

Men LOL! Denna tråd är ju skriven år 2002!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Men LOL! Denna tråd är ju skriven år 2002!

Japp men vi fortsatte den nu ... spelar det någon roll ?

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulfool
men räcker det med 300W om man ska köra P4. Jag vet att det står P4OK o så ... men ibland kan man ju inte lita på att den för tillräckligt???

Net_Assassin: vad har du för processor??

jag kör dual amd athlon mp 2400+ i den lådan.. fast jag har å andra sidan bytt agget t ett aopen 300w jag hade liggandes å d funkar fint (har 6 hdd i den burken me) verkar som om 300w duger långt. d e som dom säger, allt över 300w e overkill.

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix