firmware till pioneer 106

Permalänk
Medlem

firmware till pioneer 106

Tja

Hur kollar man vilken firmware man har.
Vilken Firmware rekomenderar ni och var tankar man ner den?

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

använd sökfunktionen? Alltid velat säga det!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Har redan sökt!

Permalänk
Medlem

På Pioneers hemsidan kan du ladda ner ny firmware.
http://www.pioneer.se/se/support_software.jsp?category=suppor...
Där har du den, klicka på Go på Firmware/DVD-writer.

Förresten, du hade inte problem när du installerade din Pioneer brännare?
Jag har problem med den, bios hittar den inte. har likadan som du.

Permalänk
Medlem

nej ja hade inga problem med det. Men ja har lite problem att instalera ny firmware

Permalänk
Medlem

ok,

men nu fick jag till det, så nu funkar den. Installerade ny firmware och det funkade fint.

Permalänk
Medlem

hur installerade du firmware? jag får bara error när jag försöker, och min spelare sitter på en IDE kanal... får felmeddelande "available target is not found" och det hjälper inte om jag startar med en win98 start diskett som dom tipsar om heller... och kör filen därifrån då alltså... det är inte så att man ska lägga in filen på en skiva va? för jag la den på en diskett..

Edit: ZnakeyE som undrar... han är här hos mej...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Hedersmedlem

Där finns allt man behöver.
och här är en snabblänk till ett paket innehållandes regionsfri firmware till a06 samt ett litet program för att flasha.
kör upgrade.bat och njut.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med den brännaren, den tappar all kontakt med BIOS och jag har testat med att byta firmware, kablar och IDE kanaler. Inget resultat, vad kan felet vara?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack så mkt, ska testa de.

Gick inte så bra... Fick samma felmeddelande när ja körde Upgrade.bat som med upgdvd.exe "Available target is not found". Vad kan felet vara?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZnakeyE
Tack så mkt, ska testa de.

Gick inte så bra... Fick samma felmeddelande när ja körde Upgrade.bat som med upgdvd.exe "Available target is not found". Vad kan felet vara?

Funkar brännaren annars?
Har du rätt ASPI-version installerad?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ja brännaren fungerar fint annars.
Vet inte om ja har rätt ASPI, har inte pillat nått på de iaf.

Samma problem även med ny ASPI.

Permalänk
Medlem

Ja har en DVR-106D och får samma medelande när ja försöker flasha upp den. V 1.05 har ja på den. Min granne har samma modell och samma problem vid flashning

Det måste vara fler en vi som har samma problem tycker ja.

Skulle vara intresant me fler ideer och synpunkter på vad det kan finnas för lösning till problemet.

Permalänk
Hedersmedlem

Skriv till pioneer-supporten å fråga då..
Sitter de kanske på någon ata133-controller och inte på vanliga slö-IDE?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ja får göra de, men nu har ja inte tid för ska strax åka tillbaka till lumpen igen. :/