Permalänk

Ny Shuttle SN45G

Hej, jag har beställt en Shuttle SN45G som borde komma nån gång i dagarna här.
Sen läste jag på shuttles hemsida något om att det skulle krångla om man har en hårddisk som är större än 137 gb, och eftersom jag hade tänkte köra med en 160 gb hårddisk så skulle det vara fint om någon kunde berätta vad det är man måste göra för att det ska funka.
Har även hört att SN45G trilskas med en del minnen, stämmer det?

Är det någon som har någon Shuttle modell och har lust och prata lite på irc/msn. Isåfall kan ni väl skicka ett PM här på swec eller skicka ett msg till mej på irc (kekke @ #sweclockers )

Dem övriga delarna jag hade tänkt använda är
* Amd Athlon XP2600+
* Ati Radeon 9500 PRO
* 5112 mb DDR

Permalänk
Medlem

Kolla min sign, har inte ett endaste problem. BIOS flashning rekommenderas också.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

hur e ljudnivån på sn45g? ni som har den

Permalänk

Okey, men vad menas med BIOS flashning då? ..

Permalänk
Medlem

Bios flashning är kort sagt när man byter bios...till ett nyare

Visa signatur

Dator 1:Acer Aspire 8940G, Intel Core i7, 4gb DDR3, 1tbHD, Geforce gt240m, BluRay Brännare, Windows 7 64bit.
Dator 2:Apeivia X-cruiser, Hiper 580w Nätagg, Intel Core2Duo 2,4ghz,Geforce 8800GTX 768mb, 2048mb Ram CL5, Samsung 250gb, Samsung 500gb,Windows Vista Ultimate 32bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -d-himself-
hur e ljudnivån på sn45g? ni som har den

Beror på hur du känslig du är, tyvärr är jag känslig

De låter som en haldönade fläkt, dvs en vanlig fläkt som du drar på max, fast i shuttlen är den inte på max...

Sen är man ju van vid en heltljudlös data me vattenkylning oxå... men shutteln får anpassa sig efter mig

På tal om hårddiskar slängde upp en tråd...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24095...

Har svårt me att få min 200 gig att fungera och jag uppdaterade bios för 5 min sen =(

edit: Det verkar inte som om skiten pallar 200 gig, fy fan va dåligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chriss
Beror på hur du känslig du är, tyvärr är jag känslig

De låter som en haldönade fläkt, dvs en vanlig fläkt som du drar på max, fast i shuttlen är den inte på max...

Sen är man ju van vid en heltljudlös data me vattenkylning oxå... men shutteln får anpassa sig efter mig

På tal om hårddiskar slängde upp en tråd...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24095...

Har svårt me att få min 200 gig att fungera och jag uppdaterade bios för 5 min sen =(

edit: Det verkar inte som om skiten pallar 200 gig, fy fan va dåligt...

Prova ändra minnens hastighet från 400mhz till 333mhz brukar fungera

Permalänk

Skulle satsa på en 2500+ klockar lätt till 3200+

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A