Permalänk
Medlem

Bästa luftkylning till 2500+

Kan ni tipsa på bra luftkylning till 2500+, den ska clockas så det skall vara en som inte ger allt för hög temp.

Visa signatur

[][][][]

Permalänk

Swiftech MCX462+ på overclockers.se med en bra fläkt på

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

SLK-947U med en 92mm fläkt
eller en
Zalman CNPS7000A-ALCU

Permalänk
Medlem

passar zalman kylare med abit an7 ??

och ska man ha 80mm fläkt till den eller?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en xp 2500+ som e klockad till 2,17 ghz. Den kyls av Tt silentboost 1889A, och det funkar fin-fint, tempen går aldrig över 50 grader. Och idle så ligger den mellan 36 och 40. Lycka till!

Visa signatur

Sony Vaio VGN-AR61M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
passar zalman kylare med abit an7 ??

och ska man ha 80mm fläkt till den eller?

Nej du ska inte ha en 80mm fläkt till den, det tillkommer.

Men köp en SLK-947U med en 92mm fläkt eller nån swiftec om du vill ha best prestanda.

Visa signatur

;)

Permalänk

120mm fläkt, adapter 80mm-120mm och en bra fläns

Permalänk
Medlem

jag har en 2500+, Köpte en volcano 11 först. Sen tröttnade jag på allt oljud och beställde en REJÄL 120mm på 45db, och en 80>120 adapter. Min CPU temp minskade 8 grader och ligger runt 37-40 idle. Är riktigt nöjd. Mina fina CPU temp kan bero på min välkylda burk, den är 23c och har 6 chassifläktar

Visa signatur

Epox 8rda| AMD Athlon XP2500 @ 2222MHz / volcano11 adapt, 120mm| 2x Maxtor 120gb | 2x Twinmos Winbond 256mb | HIS radeon 9800pro
Antec 1000AMG+480w truepower +5x80mm | ViewSonic 19" |

Permalänk
Medlem

Utan tvekan: CNPS7000CU!

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Ska man köpa ALCU eller CU ?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

Zalmanen funkar inte på ett AN7 som någon frågade. Annars rekomenderar jag Alpha Pal starkt! Körde min Barton i 220x11 med 1.86v och låg på 40 Idle och 45 Full load, kör med vatten nu i samma hastighet men med 1.81v och ligger på 36idle och 40 full load, så Alphan rekomenderar jag.

Permalänk

köp CU du kan vinna 2-5 grader på vissa system, iofs så kan det ju åxå bero på monterin/kylpasta m.m. men det skiljer så lite i pris så kör CU:n

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Medlem

Funkar den på Abit NF7-S då?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk

Har du 4 hål runt cpu socketen så funkar det, om du får plats med den det vill säga, kolla måtten

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
Ska man köpa ALCU eller CU ?

Är åxå i köpartagen för kylning till en likadan prolle:D
Det jag har förstått utav Zalmans CNPS7000A är att
konstruktionen är mkt bra, att skillnaden mellan Alcu:n och CU:n
inte är särskilt stor(temp-mässigt). Sen är alcu:n lättare och nättare.

Jag har fått många förslag, men dom som har fastnat(har beslutsångest:D )är;

Zalmans CNPS7000A Alcu
Alpha Flänsen
Swiftec

Sedan har jag forskat lite vidare, men har inget konkret ännu att säga.:p

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

rekommenderar alphaflänsen tillsammans med en 80mm-papst eftersom att jag själv använde det och det var alldeles ypperlig kylning. nypris på dessa två är cirkus 650kr men mitt mobo pajkade och jag tänker köra på ett athlon64-system istälet och har ingen användning för kylningen längre.
mitt tips (självklart inte helt opartisk) är att du köper alphaflänsen kraftigt rebatterad utav moi

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har en Alpha PAL8045T och är nöjd med den, men detta är inte till mig utan till min bror. Och han ska beställa alla grejor från db.se och 8045T verkar inet säljes där längre, har sett att den finns på gtek.se .. Iaf
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ALPAL8942M82
vad är det för nån ny alpha?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
Zalmanen funkar inte på ett AN7

Vilka Abit kort funkar den på? (nforce2 ultra kort)

Permalänk
Medlem

Tt Volcano 11 Xaser Med en extra fläkt och dukt mod... då blir det riktigt kallt

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

zeuz, står på Zalmans hemsida. Men jag tror den funkar på NF7 är inte säker dock, som sagt står de på Zalmans hemsida vilka kort den är kompatibel med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
zeuz, står på Zalmans hemsida. Men jag tror den funkar på NF7 är inte säker dock, som sagt står de på Zalmans hemsida vilka kort den är kompatibel med.

Det funkar inte med Något av Abits nforce2 ultra kort.. *besviken*

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-462_motherb...

Finns det en annan kylare som är lika bra? (sammapris klass, lika tyst).. vill överklocka en xp2500+ till 3200+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeuz

Finns det en annan kylare som är lika bra? (sammapris klass, lika tyst).. vill överklocka en xp2500+ till 3200+

Ett bra alternativ hade kanske varit Swiftec MCX462-V
Den har fått erkänt bra kritik här på forumet, de enda du behöver är en 92mm Papst fläkt(dom är tysta och fina).

Edit: Finns både på kylning.com & gtek.se

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

med risk för att bli tjatig:
zeuz: alphaflänsen med en bra fläkt är minst lika tyst och kyler förmodligen bättre. nypris ligger på över 600kr dock, begagnat och använd i en månad går det att få dem bra mycket billigare dock
om du bor i stockholmstrakten blir det dessutom fraktfritt.

skicka mig ett pm/mail om nån är intresserad.

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ALPAL8942M82

vad är det för nån ny alpha? Någon som vet om den kyler lika bra som 8045T ?

Swiftec MCX462-V <-- kan man komma med högre clock hastigheter än 3200+ ? jag har min låsta 2500 i 3500+ med min alpha pal8045T. vill att det kanske kommer så långt me den också ...minst 3200+

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

Lite för dyrt för mig.. får bli en zalman tillsammans med ett epox kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ALPAL8942M82

vad är det för nån ny alpha? Någon som vet om den kyler lika bra som 8045T ?

Swiftec MCX462-V <-- kan man komma med högre clock hastigheter än 3200+ ? jag har min låsta 2500 i 3500+ med min alpha pal8045T. vill att det kanske kommer så långt me den också ...minst 3200+

dendär var ju med fläkt på och dessutom för p4 en vanlig alpha gåt på kanske 450 för socket a

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

http://kylning.com/info.php?cPath=82_87&products_id=500
Med en tornado fläkt på. Det låter ju, men den blåser bra=P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeuz
Lite för dyrt för mig.. får bli en zalman tillsammans med ett epox kort

Nej! Satsa på en Silent boost eller nått istället, den räcker för 3200+. Egentligen klarar du dig bra med en Arctic Cooling copper silent 2 TC om du bara ska köra 3200+, jag är lite skeptiskt till epox korten därav inlägget...

Permalänk
Medlem

Kan någon ge URL till bästa/prisvärdaste kylaren från datorbutiken.se som passar abit an7 . . . .

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
Kan någon ge URL till bästa/prisvärdaste kylaren från datorbutiken.se som passar abit an7 . . . .

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMAERO7PL
eller
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMJET7

kan inte svära på att de passar AN7 men de ä'r värda sitt pris, jag tror att den första är bättre se bara till att finputsa undersidan på flänsen bara

Visa signatur

Blank