Permalänk
Medlem

Är du expert på övertalning?

Hej.
Jag ska köpa en Amd duron på 800 mhz, 20 gb, (endast) 96 mb ram, cd-brännare etc. För 1300 kr.

Köpet ska gå igenom internet, och det är just det som är kruxet... kanske inte för mej, men för min mamma !!

Hur ska jag bäst övertala henne (eftersom jag inte är myndig) att få köpa datorn ?!?! Jag är i desperat behov av en, vill spela CS ju.
Hon är rädd att det ska va nåt lurendrejeri, för hon har läst om sånt i tidningen.
Vilket är det säkraste sättet att köpa igenom internet?
Och som sagt: Hur ska jag övertala henne?

Hyper tacksam för svar.

MVH JOhannes.

Permalänk
Medlem

När tillräckligt många i den här tråden har gett dig sitt stöd ska du visa den för din rara mor.

Du har mitt stöd iaf.

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

säg till henne att postförskott finns och att vi vet vad som e bäst... tror inte någon lurar på 1000kr

Permalänk
Medlem

Fråga efter telefonnummer och adress. Kolla sen upp med eniro så att telefonnummret stämmer överens och ring dit och kolla så att det är rätt person.

Sen är ju postförskott det bästa, be om att få öppna paketet nere på posten och är det inte rätt innehåll så hämta inte ut den. Tror man får göra så iaf.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara prisvärt.
Om du ska spela CS på den så bör du dock fixa lite mer minne, men det fattade du väl själv.
Det är dock helt klart att du ska slå till. Och gör då som Don_Tomaso skrev.

Visa signatur

Arnber
MSI K7N2 Delta-l, Athlon1GHz, 512 DDR400, Asus GF3 TI200, 80GB IBM GXP120. Win XP pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
säg till henne att postförskott finns och att vi vet vad som e bäst... tror inte någon lurar på 1000kr

Han kanske lurar 10 pers på 1000 spänn...

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på datorbutiken.com för ca 7000:- på itbutikken.dk för ca 14000:- och på jmedata.se för ca 2500:- utan några problem. Säg det till din mamma.

Permalänk
Medlem

Det är skillnad rontaronny då det är företag som tusentals har handlat ifrån.

Permalänk

Vart på internet har du hittat den?
Blocket har ju nån form av säkerthetsköp så det är ju ett alternativ.
Annars kanske man ska träffas för köp?

Visa signatur

Athlon XP 1700+@1Ghz I Asus A7V8X I 512MB PC2700 I GF4Ti4200 I Nec1300A I 2x120GB + 60GB

Permalänk

Vad medföljer?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
Vad medföljer?

Address till närmaste poliskontor + näsdukar

Naee du har faktiskt mitt fulla stöd!!! har köpt massa grejer på internet, och det enda problem jag har haft är att det gick segt att ladda sidorna ibland

Visa signatur

idjutt lääään

Permalänk
Medlem

Är inte Umeå en tillräcklig stor stad så att du kan hitta en liknande burk lokalt? Träffas på stan (när du blir rånad av "säljaren" så kan du påpeka hur säkert det var för mamma) och byta vara+pengar är antagligen mer accepterat av vuxna.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

jag har köpt begagnat via swec marknaden och det gick hur bra som hellst!

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

mitt stöd iaf

Visa signatur

-|- EVGA 780i SLI FTW -|- E8500 -|- Corsair Dominator 8500 CL5 -|- ASUS 8800gt x2 -|- Corsair 1000w -|- 3TB+ -|- Lian Li PC-X2000 -|-