Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Ta bort klister, typ

Tja, jag har en Intellimouse explorer eller vad den nu heter och på undersidan så satt det en klisterlapp där de stog lite info, va musen heter m.m.. den drog jag bort och kvar sitter klistret som höll fast lappen.

Hur får jag bort klistret?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Avstängd

Nån typ av lätt lösningsmedel borde väl fungera? Kanske lite t-röd... (utan kolsyra)

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

har du renbensin eller vad det heter? det funkar

Permalänk
Medlem

lacknafta? funkar bra på sånt

Permalänk
Medlem

Kemiskt ren bensin som maittas säger fungerar nog.

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem

Hum, ok, tack för svaren, ska prova imorrn..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Testpilot

Ta inte för starka grejjer då förstör du plasten.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

klister från klistermärken tar man nog enklast bort med diskmedel.. så förstör du inte plasten med massa lösningsmedel..
Tips: skruva isär musen först så du inte får vatten i elektroniken.

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem

jag brukar låna syrrans aceton till sådana grejer

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.

Permalänk
Hedersmedlem

Aceton äter upp plast så det är inte att rekommendera. Bensin, T-röd, diskmedel, lacknafta mm bör nog funka bra. Testa lite på materialet först ifall du är osäker.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

"xylen" riktigt starkt lösningsmedel som inte löser upp plast, utmärkt för att ta bort tex. klister..

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW