Permalänk
Medlem

Netgear DG834

Någon som har testat netgears adslmodem/router DG834?

Permalänk
Medlem

jag har testat den......den funkar säkert jätte bra. men jag har problem med den, men de problemet hade jag med dg 814 också...min router tappar ip adressen helatiden

Permalänk

tappar du wan ip eller lan ip??? har det fixat sig?? har du provat uppdatrera den? Jag tappar wan ip. funkade bra i ettpar dagar men sen har hel_etet brutit ut!!! det är förbenat jobbigt när den inte kan logga in själv heller utan man måste göra det manuellt..

Visa signatur

1: AMD 64 3200+ - x800 - 530gb sata
2: P4 1.6 - 9500np - 520gb
"Trying is the first step towards faliure"

Permalänk
Medlem

hm min dg814 forlorar dns efter 12-14 timmar sen 12 timmar sen så hänger modemet och jag måste starta om skiten. har nu fått en dg834 och är riktigt nöjd med den nu speciellt med en sak nu när jag gör en portfowarding så blir man inte ifrån kopplad hoppas bara att denna funkar bättre nu

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Jag har kört med DG814, Visst den har hängt sig någon gång men annars har de inte vart några problem direkt.

Permalänk

Har haft en DG814 med urkoppling av IP adressen till och från.
Har fått en D834 i stället men får ingen ip adress. Någon som vet hur man
löser detta. Netgear verkar inte kunna supporta när inställningarna är
gjorda enl. deras "läxa"

Visa signatur

Lars-Erik

Permalänk
Medlem

Jag har också en DG834 och tappar WANIP ofta, eller den byter den ofta.
När jag surfar så märks det inte att den byter, men om man använder DC och ska köra aktive mode så slutar den tanka då IPadressen byts. ICQ kan även logga ut automatiskt rätt ofta.

Jag har uppdaterat till nyaste firmwaren från netgear.se 1.03.00.
Det vart bättre vad jag förstår men inte bra alls. Sen verkar den löpa amok om man kör med dynamisk DNS enable. Då kan den byta IP flera gånger i timmen.

Är det någon som har löst detta problem, jag är väldigt angelägen om en lösning då detta är
högst irriterande som ni säkert alla förstår

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk
Medlem

det är samma skit för mig.. blir tokig.. som att sitta på snabbt modem dsamtidigt som man försöker prata i telefon

Permalänk

Samma skit här!!! Blev lite för ilsk så nu liknar routern en stor marackas :P...

Visa signatur

De va la gött De