Funderar på att köpa Microsoft Visual C++.net

Permalänk

Snuffle, Antonovskij och Delight: Vad jag vet så ska alla studenter i Sverige få tillgång till detta, men det var så att dom tjuvstartade på DreamHack lite så vi är troligen en liten test grupp för detta. Dom sa att det skulle komma mer information på deras sida så småningom... Bara att vänta och se.

Edit: Öjje, fick svar från Malin nu, men antar att det var samma svar som PsychoSaurus fick:

Citat:

Hej Sven!

Felet med Visual Studio filen är mycket olyckligt! Vi jobbar på en lösning och återkommer med mer information så snart som möjligt!

Mvh,

Malin Öberg

Får hoppas dom fixar det snart då, jag är ruskigt sugen på att få igång VS och MSDN...

Permalänk

Betraktas jag som student? Jag går andra året på gymnasiet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Betraktas jag som student? Jag går andra året på gymnasiet.

Hehe, oftast vet man om man är student.. Men jo, jag går också andra året på gymnasiet och jag är studerande så du borde ju också vara det då.

Permalänk
Inaktiv

ok, det verkar ju jättebra.

Vilken sida är det man ska hålla under uppsikt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Snuffle, Antonovskij och Delight: Vad jag vet så ska alla studenter i Sverige få tillgång till detta, men det var så att dom tjuvstartade på DreamHack lite så vi är troligen en liten test grupp för detta. Dom sa att det skulle komma mer information på deras sida så småningom... Bara att vänta och se.

*CLIP*

Säker på det? Jag mailade Microsoft i början av året och frågade just om detta, då jag behövde C++ .NET för en kommande kurs. Som svar fick jag att jag ska kontakta någon av MS partners och köpa en studentlicens som går på dryga tusenlappen.

Har du någon länk eller källa så blir jag överlycklig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Jag kan säga att jag är jäkligt sugen på det erbjudandet oxå, men jag tror nog att det är kört för oss som inte var på Dreamhack och skrev upp oss Jag ska maila till Micke på majkrosoft och fråga.

Jo, jag sitter i samma situation. Ifall du mailar dem och får svar kan du ju posta ett inlägg här så jag/vi vet

Permalänk

Fått svar från Malin angående om DVDn kommer att bli erbjuden till alla studenter i Sverige + lite andra frågor:

Citat:

Hej Sven!

Det har visat sig att en .bmp-fil vara korrupt (den korrekta filen är bifogad) och detta har fått till följd att installationen av Visual Studio inte har gått att genomföra. Nedan är en instruktion för hur man får detta att fungera:

För att komma förbi problemet packar du upp installationsfilen med exempelvis WinRAR eller annat uppackningsprogram. (Winzip kommer tyvärr inte att acceptera den korrupta filen.)

Gör så här:

Ladda ner och installera (förslagsvis) WinRAR. Här hittar du programmet: http://download.com.com/3000-2250-10259256.html?tag=lst-0-1

1.Sätt i DVD-skivan Academic Development
2.Öppna mappen \Visual Studio .NET 2003 professional\
3.Högerklicka på filen: ”en_vs.net_2003_pro_full.exe”och välj ”extract with WinRAR”
4.Välj vart du vill extrahera filerna, förslagsvis till Skrivbordet
5.Extraheringen tar ungefär 7 minuter
6.Obs! Ett felmeddelande dyker upp angående den korrupta filen ”media_up.bmp”. Ignorera detta.
7.När extraheringen är klar, öppna dessa mappar enligt sökvägen nedan:

Program Files --> Microsoft Visual Studio .NET 2003 --> CompactFrameworkSDK --> v1.0.5000 --> Windows CE --> Samples --> EmulatorSkins --> Media

8.I mappen ”Media” skall du klistra in den korrekta filen “Media_up.bmp”, som finns att hämta här på sajten. Alternativt skapar du en egen bmp-fil i exempelvis ”Paint” som du döper till ”media_up.bmp” och klistrar in.
9.Stäng alla fönster när du gjort detta
10.Gå tillbaka till platsen dit du valde att extrahera filerna.
11.Starta installationen genom att leta upp filen ”setup.exe”.

F:"MSDN filen frågar efter olika CD skivor vid installationen"
S: Det är inte tänkt att en full installation av MSDN Library skall kunna köras på annat sätt än från ett nätverks-share. En ”minimum install” går däremot att köra direkt från DVD:n.
Men för att komma förbi problemet kan du göra något av följande:
1. Kopiera mappen ”VS_2003_msdn” till en lokal plats på din hårddisk.
2. Dela ut mappen i nätverket genom att högerklicka och välj ”delning och säkerhet”. Ge mappen ett annat namn. Sökvägen till setup-filen ändras då och installationen går att köra

F: Kommer Academic Developer att erbjudas alla studenter i Sverige?
S: Då många universitet, högskolor och institutioner är medlemmar av MSDN Academic Alliance (MSDNAA) där programvaran som finns med på DVDn finns att tillgå rekommenderar jag att de i första hand hör sig för där.

Jag hoppas att du är tillfreds med dessa svar! Tveka inte att höra av dig om det är något mer du undrar över!

Vi ber ännu en gång om ursäkt för missödet kring DVDn!

Med vänlig hälsning,

Malin Öberg

Permalänk
Hedersmedlem

känner mig nästan stolt över att hon använder sig av min "fix" för att kunna installera Visual Studio...

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
känner mig nästan stolt över att hon använder sig av min "fix" för att kunna installera Visual Studio...

ehhh.. jag antar att det är många som har rekommenderat den fixen, däribland jag..

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus
ehhh.. jag antar att det är många som har rekommenderat den fixen, däribland jag..

Men vem var först? Jo, jag!

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

jahapp. ja du vet ju när jag fick min skiva och skickade ett mail, men visst.. jag tror din.. om du känner dig stolt så får jag väl gratulera..

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Ni vet båda två att jag var först egentligen, ok?

onödig diskussion..

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem

Komedi och ironi är två saker som folk har väldigt svårt att identifiera i det här forumet.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Idag kom ett mail till alla dom som fick DVD'n;

Citat:

Hej!

Du får det här brevet eftersom du mottagit en DVD med programvara till Visual Studio .NET från Microsoft. Olyckligtvis visade sig en .bmp-fil vara korrupt och detta har fått till följd att Visual Studio inte går att installera. Problemet går att åtgärda och vi hänvisar till http://www.microsoft.com/sverige/msdn/education.asp för mer information och instruktioner om hur man går tillväga.

Det inträffade är oerhört olyckligt och vi ber om ursäkt för detta!

Med vänlig hälsning,

Malin Öberg, Academic Project Manager
Nils Stadling, Developer Evangelist

Där står mycket lite information om själva grejjen, det står även hennes mail-adress. Om ni är smarta så skicka iväg ett mail, och säg att ni har undrar om dom skickar ut DVDn osv.. Smöra som fan Lycka till!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Idag kom ett mail till alla dom som fick DVD'n;

Där står mycket lite information om själva grejjen, det står även hennes mail-adress. Om ni är smarta så skicka iväg ett mail, och säg att ni har undrar om dom skickar ut DVDn osv.. Smöra som fan Lycka till!

Tackar! Ska helt klart försöka

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

Jag har mailat till Malin hon sa att jag skulle registrera mig på www.imaginecup.dk för att få programen men det lustiga är att jag inte kan registrera mig...

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

kommer inte längre en till steg ttvå där man ska ange land..

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

Jag fyllde i den där grejen, men man får ju inte ange adress nånstans så den är nog fel.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Hmm, kan man skriva upp sig, men strunta i att delta i tävlingen eller är det något krav på att delta?

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

jag fick inte häller ange någon adress...
Citat från svaret till mitt mail:
"Hej Olof,

Som det ser ut just nu så kommer vi inte ”mass-distribuera” någon mer programvara detta budgetår. Programvaran har som du säger dels skickats till dem som anmälde sitt intresse på Dreamhack men även till personer som anmält sitt intresse för Imagine Cup.

Har du hört talas om Imagine Cup? Om inte så föreslår jag att du går in och tittar på www.imaginecup.dk. DVD-skivan innehåller några av de program vi tror kan behövas för tävlingen. Kanske är du intresserad av att registrera dig för tävlingen?

Med vänlig hälsning,

Malin Öberg"

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Inaktiv

ok, jag har registrerat mig till den där tävlingen nu, vad ska man göra nu då?

Permalänk
Medlem

Hon skall skicka en skiva till mig, wee!