Val av bredbandsleverantör? Integritet viktigt!

Permalänk
Medlem

Val av bredbandsleverantör? Integritet viktigt!

Hej hopp! Ska flytta till Malmö i maj och tänker då avsluta mitt bredbandsabonnemang hos Telia (ADSL 0.5Mbit).

Alternativen som erbjudes genom MKB är följande:
*Bahnhof, 10 Mbps (275 kr/mån)
*Labs2/Bredband2, 10 Mbps (275 kr/mån)
*Teknikmejeriet, 10 Mbps (269 kr/mån)
*Malmö Stadsnät, 6 Mbps (275 kr/mån)

Har ingen erfarenhet av dessa leverantörer sedan tidigare, aldrig hört något om dem och kan inte hitta några bra "reviews" om dem. Därför vänder jag mig till er swecare för fria åsikter och rekomendationer

Viktigt för mig:
*Integritet: Inga brev från leverantören som undrar varför jag använder mycket bandbredd och automatiskt tror att man håller på med olagligheter (som comhem sysslar med).
*Stabilitet: Man ska i princip kunna vara uppkopplad 24/7 utan att behöva oroa sig för ständiga nedkopplingar eller avbrott. Problemfri inloggning.
*Bandbredd: Utlovad bandbredd ska gälla.
*Support: Inte det viktigaste, men bra support är givetvis ett plus.

Har ni nåt att säga om detta, är jag tacksam!

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta Bredband2 har hört att de ska vara stabila och bra. annars om du vågar testa kan du ju ta det billigaste 269:-

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Teknikmejeriet låter som skånska mjölken :/.

Ta hällre B2 eller Bahnhof

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Välkommen till vårt vackra malmö!

Permalänk
Medlem

B2 skyltar ju med att de tycker att man ska utnyttja den bandbredd man har så dom verkar ju inte ha synpunkter på om du tankar semester videos

Permalänk
Medlem

Tackar för era åsikter

ChristerZ: Tackar, tackar...

Läste precis om missnöjda kunder till bahnhof, så det lutar faktiskt mest åt Labs2/Bredband2.

Är det nån som erfarenhet av Labs2/Bredband2?

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Avstängd

kolla så dom inte har några tankgränser...

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maud
kolla så dom inte har några tankgränser...

huppa! bra tips, tänkte jag inte på... Tackar!

EDIT: Information från Labs2/Breband2 hemsida:

Jagar ni era användare?
Nej, Bredband2 anser att bredbandsnäten är till för att användas! Inte bara är det tillåtet att sätta upp olika typer av servers, det uppmuntras. Vidare tror vi inom Bredband2 att Internet bäst regleras av användarna själva. Så länge man inte skapar irritation för andra användare så önskar vi understödja den frihetsälskande kultur som finns över Internet. Naturligtvis är vi ett laglydigt företag men när det gäller filnerladdning och andra nya fenomen så är inte det rättsliga läget så svart-vitt som många representanter för särintressen ofta påstår. Det finns även starkt lagskydd för användare att kunna kommunicera med varandra utan att vara oroliga för t.ex. avlyssning. Bredband2 står självklart på användarens sida. Inte bara för att aktiva användare är bra kunder, utan även för att ert arbete skapar framtidens tjänster och i förlängningen framtidens samhälle.

Sånt här gillar vi! Labs2/Bredband2 blir det - för hela slanten!

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

Det där är helt rätt inställning från en ISP, fler borde ta efter

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Ja, så ska en ISP tycka om sina kunder... HELT RÄTT!!!

Permalänk

Låter ju som en heltschysst ISP!
Synd att de inte finns här

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Val av bredbandsleverantör? Integritet viktigt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
*Integritet: Inga brev från leverantören som undrar varför jag använder mycket bandbredd och automatiskt tror att man håller på med olagligheter (som comhem sysslar med).

Helt felaktigt, däremot skickar de, liksom alla andra ISP ut ett brev med varningar/upplysningar eller vad de vill kalla det till en kund som blivit anmäld av antipiratbyran eller liknande organisation.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Val av bredbandsleverantör? Integritet viktigt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Helt felaktigt, däremot skickar de, liksom alla andra ISP ut ett brev med varningar/upplysningar eller vad de vill kalla det till en kund som blivit anmäld av antipiratbyran eller liknande organisation.

Nästan samtliga jag känner har en bredbandsupkoppling av något slag. Bara de som har ComHem har lyckats få hem det omtalade brevet - och då SAMTLIGA av polarna som har ComHem. Min uppfattning är att ComHem inte direkt sparar på varken papper eller porto vad gäller detta. I jämförelse verkar de övriga ISP vara betydligt mer återhållsamma. Att det sedan förekommer hos andra ISP än ComHem - visst, men verkar knappast jämförbart.

EDIT: Kan det kanske vara ComHems särintresse som "ge f*an i att ladda ner, köp vårat kanalutbud sitället" som ligger bakom...? Samtliga brev jag har sett handlar just om filmer.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Val av bredbandsleverantör? Integritet viktigt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Nästan samtliga jag känner har en bredbandsupkoppling av något slag. Bara de som har ComHem har lyckats få hem det omtalade brevet - och då SAMTLIGA av polarna som har ComHem. Min uppfattning är att ComHem inte direkt sparar på varken papper eller porto vad gäller detta. I jämförelse verkar de övriga ISP vara betydligt mer återhållsamma.

Även Felia skickar ut såna brev.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

kanske inte sa konstigt att era ISP skickar ut brev nar ni ligger pa 300gb+ i manaden?
Tror att de inte fatt in i skallen att Internet ar INFORMATIONS utbyte
hah,

"Download for life"