Permalänk
Avstängd

nero 6!!

Jag har köpt en nya Cd-brännare ..

och jag tänkte bränna ut lite filmer en Cd så att jag kan kolla på den på min DVD ! .. i vardags rummet -

(fråga 1 .!)

HAR NERO 6 EN INBYGGD SAK I SITT PROGRAM SOM KAN OMVANDLA AVI TILL DVD ? .. SÅ ATT MAN KAN KOLLA DIREKT PÅ DVD'. SEN ? .. TY EN AVI -TILL SVCD . .

FRÅGA 2 .-. FUNKR DET PÅ ALLA TYPER AV AVI FILER .. SÅ SOM DIVX.. XVID o.s..v!

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Du behöver göra om .avi filen till .mpg filer som är DVD kompatibla och sen använda ett authorprogram för att skapa .vob filer.

Permalänk
Avstängd

..jag prova de att bränna föra över en .avi fil till nero .. och vbränna den sedan spelade jag den i DVD'n.. och det funkade utmärk !

nero omvandlade den till .mpg! .. "SVCD" ..

men vissa filmer är förstora för nero . även om man använder overbrum "90min"

2.) ÄR DET NÅGOT SOM VET VART MAN KAN HITTA EN AVI SPLITTER .. NÅGON SNTANS .. HITTAR INGEN PÅ GOOGLE .:(

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Hedersmedlem

VAD SA DU?! EN AVI-SPLITTER?????!?!?1111

DU FÅR SKRIKA LITE HÖGRE, JAG HÖÖÖÖR INTE!!!!!11

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

HITTAR DU INGEN AVISPLITTER PÅ GOOGLE?! JAG HITTADE MASSOR GENOM ATT SÖKA PÅ AVI SPLITTER!!1!!!11

Permalänk
Avstängd

Tack.. ja har hittat en nu.

1.) har inte NERO 6 inbyggd converterare som convertarar avi till SVCD ? "mpg" ..

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Du behöver göra om .avi filen till .mpg filer som är DVD kompatibla och sen använda ett authorprogram för att skapa .vob filer.

kan ju upplysa dig att NERO även kan göra det. har han en cd brännare lär han inte pysla med vob filer, vob filer används på dvd, möjligen på en minidvd oxå (minidvd= cd som låssas vara en dvd), men minidvd är inte så effektift, typ 15-20 min på en cd om ens det.

utan OM din dvd spelare klarar svcd äre till det du ska omvanlda det, heter i Nero SuperVCD (svcd helt enkelt ). klarar den inte det äre vcd som gäller.

visst Nero kanske inte är bästa omvandlaren, men den klarar absolut att göra om divx filmer, avi filer, xvid filer till både svcd,vcd,dvd osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

hur lång tid tog det?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har en film på min dator som är i .mpg format. 1 skiva av den är på över 700 mb. Det står åhär i slutet på filmens namn "SVCD-TCR.mpg"
Om jag bränner den och cd2 på en om dvd skiva. alltså att jag bara slänger in dom 2 film filerna på dvdn och bara tryckr på burn i Nero. Kommer jag att kunna kolla på min dvd spelare då? Annars förklara grundilgt hur man ska göra.

Jag har Nero 5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Alltså, jag har en film på min dator som är i .mpg format. 1 skiva av den är på över 700 mb. Det står åhär i slutet på filmens namn "SVCD-TCR.mpg"
Om jag bränner den och cd2 på en om dvd skiva. alltså att jag bara slänger in dom 2 film filerna på dvdn och bara tryckr på burn i Nero. Kommer jag att kunna kolla på min dvd spelare då? Annars förklara grundilgt hur man ska göra.

Jag har Nero 5.

har du dvd brännare eller cd brännare?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

dvd och cd

Permalänk
Medlem

Jag brukar coda om mpeg o avi filmer till dvd nånting, vet inte vad som händer men en 700mb stor film blir över 3.5 gb.
Fördelen är att man kan spola fram o tillbaka med dvd spelaren till TVn.
Går av sig själv med Nero 6.
Har hänt någon gång att det blir eftersläpning på ljudet...

Permalänk
Medlem

så om man har nero 6. vad är det man behöver göra?

Permalänk
Avstängd

Men uh min fråga kvarstår

Hur lång tid tar det för Nero att göra om en 700mb XVid eller DivX till en stor SVCD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
så om man har nero 6. vad är det man behöver göra?

säg att du ska bränna en dvd, startar nero, väljer att du ska bränna dvd ==> väljer dvd-video ==> får upp ett fönster som vad som ligger på skivan, där är 2 st mappar, AUDIO_TS och VIDEO_TS ==> petar in filmen VIDEO_TS mappen. audio mappen kan vara tom ==> trycker på bränn dvd svårare än så är det inte

är det en svcd du ska göra (en cd skiva), väljer man bara cd istället, sen väljer man Super video CD eller Video CD (beroende på hur mycket man vill klämma in och vilken kvalitet man vill ha) och lägger i Super Video CD filmen i MPEG2 mappen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Men uh min fråga kvarstår

Hur lång tid tar det för Nero att göra om en 700mb XVid eller DivX till en stor SVCD?

jaru, beror helt och hållet på vad för dator du har, har du en 500 Mhz så tar det typ 12-24 timmar :D, har du en 2000 Mhz kanske det tar 2-3 timmar tar lika lång tid som om du använder nåt annat program.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
..jag prova de att bränna föra över en .avi fil till nero .. och vbränna den sedan spelade jag den i DVD'n.. och det funkade utmärk !

nero omvandlade den till .mpg! .. "SVCD" ..

men vissa filmer är förstora för nero . även om man använder overbrum "90min"

2.) ÄR DET NÅGOT SOM VET VART MAN KAN HITTA EN AVI SPLITTER .. NÅGON SNTANS .. HITTAR INGEN PÅ GOOGLE .:(

Hur ?? Jag får det inte att fungera :S

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt