Permalänk
Medlem

Wc3 TFT

När jag lirar på "Battle.net" på spelet WarCraft 3 TFT så bara stängs min dator av och jag vet inte varför...den bara startas om efter ett tag...jag vet inte vad det kan bero på..kan det bero på att jag bara har 256 DDR ram?!

Permalänk
Medlem

var så för min kompis också men han fick en bluescreen också... Funakr det bra med andra spel?

Permalänk
Medlem

ja det funkar på alla andra spel..men inte "wc3"

Permalänk

Bytt drivrutiner för grafikkort och sådant?
Gayma ett tag, sen känn på gfx-kylare, cpu-kylare, nb-kylare samt PSU om de är vansinnigt heta. Isf, kan det vara värmeproblem.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Har samma råd som Delarium.
Titta i BIOS om du har ställt in så att datorn stängs av vid kritiska processortemperaturer eller låga fläktvarv. I så fall, och jag citerar Delarium, kan det vara ett värmeproblem.
Eller så kan du helt enkelt stänga av autorebooten

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att Warcraft 3 är JÄTTEKÄNSLIGT på minnesfronten.. Men jag kanske bara hjar drömt

Annars så håller jag med att det kan vara ett värmeproblem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag har för mig att Warcraft 3 är JÄTTEKÄNSLIGT på minnesfronten.. Men jag kanske bara hjar drömt

Annars så håller jag med att det kan vara ett värmeproblem

Exakt så ligger det till enligt vad jag har hört, mitt minne har precis pajat så kan bara ha 256 mbit och det är inte tillräckligt för att lira varken bf lr tft. Dock går båda att starta.

Visa signatur

hlp....

Permalänk
Medlem

hmm skumt, prova att köra en skruvmejseln genom grafikkortet..

Permalänk
Medlem

Hade samma prob, byt drivrutiner på antingen ljudkortet (helst) eller grafikkortet då det med stor sannolikhet är de som krockar.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

nu testade jag stänga av värme rebooten eller vad det e...men den startas om ändå..så det e inte nått värme fel :O...måste vara nått annat skumt...kanske drivrutinerna som vissa sa här :)...kan testa det också

Permalänk
Medlem

min kompis har samma problem oh i hans fall tror vi att ljudkortet mobbar hans dator (är integrerat). jag har också haft ljudproblem men av den naturen att det helt enkelt inte funkar. det var onda, demoniska drivrutiner men det startade inte om min dator...
sen vet jag inte hur det är med minneskänsligheten i wc3, för ett av mina minnen är kassa på det sättet att det låser datorn totalt när just den ic-kretsen används. men om wc3 var känsligt borde det använda mycket av minnet på ett skumt sätt...
blir det bara på battlenet lr? har du provat att stänga av autorebooten i 2000, XP och se om det står något speciellt på blåskärmen?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

jag har skaffat dom senaste drivrutinerna nu "Nvidia"s....och det har inte hängt sig en enda gång sedan dess...men jag har bara lirat lite..så jag ska köra igång nu och lira och se om den fortsätter..om den startas om ändå så orkar jag inte bry mig mer...jevla skit dator ;P

MvH Bobbe

Permalänk
Avstängd

hade samma problem...(med 256ram)

det är antagligen din prolle som inte pallar det när det blir för varmt i ditt chassi.

lösningen var ju vinterkylan och ett öppet fönster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joofy
hmm skumt, prova att köra en skruvmejseln genom grafikkortet..

Pröva det!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

testade nu..det e inte drivrutinerna...tankade dom senaste till både grafik kort och ljudkortet....så jag vet ej om det e processorn som blir för varm eller något ?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillekarlz
Exakt så ligger det till enligt vad jag har hört, mitt minne har precis pajat så kan bara ha 256 mbit och det är inte tillräckligt för att lira varken bf lr tft. Dock går båda att starta.

256 millibit? Inte konstigt att det inte funkade så bra då.

(ja, jag var tvungen)

Permalänk
Medlem

Vad då för lite minne, jag har spelat tft på lan, och bnet med min 0.450GHz P2 128Mb PC100 och både tnt1 och 9800 pro så det är inte för lite minne, troligtvis nått helt annat.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

jag har samma problem..datorn bara startas om..fast ibland kommer det upp ett varningsfönster där det står massa skit

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön

Permalänk
Medlem

gör det inte på min =/....vetifan varför...men nu startas den bara om ibland =/...men det duger inte...jag har alltid trott att det e minnet..men jag e inte säker...för "Star Craft" lirade jag på min gamle 133Mhz 64Mb ram... lätt...och inte på denna o_O...lite konstigt...

Permalänk
Medlem

Var så för mig förut när jag spelade warcraft med ett integrerat ljudkort. Prova inaktivera om du spelar med ett integrerat ljudkort. Om du har ett "vanligt" vet jag inte vad felet kan vara.. Men som sagt, prova inaktivera ljudkortet om du har ett integrerat.. Det fungerade för mig!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

pröva attt ställa ner FSB lite om den e klockad!

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

instalera om skiten?? kan ju funka...

Visa signatur

Death is only a treashold to another life

Permalänk
Medlem

Det är sant att wc3 är sanslöst kräset vad det gäller minnen, så memtest86 kan ju vara ett tips.

Jag hade även problem med ljudkortet... prova att ställa om till något annat "ljudalternativ" i options. Det löste problemet för mig.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

har en kompis som hade ett liknande problem, och vad jag har förstått så löste han det med att installera om drivrutinerna till mobot.

Permalänk
Medlem

eh..ok?! men det gäller inte barar wc3...StarCraft o.s.v massa strategi spel

Permalänk
Medlem

Hej. Nu kanske du undrar varför jag sa så? Jag vill bara göra dig uppmärksam på att jag har 256Mb DDR , och tft flyter fina fisken. Har polare som också kör tft med 256Mb, ska inte vara nåt problem. Har du installerat wc3 och tft med orginalskivorna?

Permalänk
Medlem

mmm klart :O...men det händer samma sak på "StarCraft" fast att jag har också installerat det från orginal skivorna o_O

Permalänk
Medlem

men pröva att ställa ner FSBn och känn på NB om den e varm!

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

har gjort...den e inte så jätte varm..lite ljumen eller vad man ska säga :O....men den har inte hängt sig sedan jag sänkte

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, jag har suttit o klurat o läst på över 100 forum för att komma fram till något vettigt.

Jag har inte löst problemet än, men jag har fått det att fungera lite bättre.
Jag skrev in -opengl i genvägen till warcraft för att den ska köra i opengl.

Jag tror det är ljudet och minnet som krånglar. Gör som många säger o inaktivera ljudkortet ocj testa dina minnen.

Visa signatur

[Gaming] AMD 64 Athelon 3200+ Box S939 Winchester ¤ LeadTek Geforce 6800LE, 128MB ¤ Kingston 512DDR PC3200 400MHz ¤ 320GB
[3dMark03] 12344