Permalänk

Bästa speltidning?

som topic lyder...

jag hade lite funderingar på att starta en prenumeration på en speltidning och behöver lite förslag...

vilken speltidning tycker du är bäst?

Permalänk
Medlem

PC Gamer !

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Gamereactor ?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

SuperPLAY: För ett, ett och ett halvt år sedan.

Håll dig iaf borta från den tidningen!
"16 sidor FFXII" jo 15 och en halv sida med utdragna bilder, väldigt vakert med fyra pixlar på ett uppslag.(Var nog inte 16, men det var ganska många iaf och det var mer än 4 pixlar på ett uppslag). Men när man lägger ett screenshot från ett GBA spel på två sidor, då blir det inte vackert

Tror mer på PCG, men jag har inte så stor koll vad det finns för andra tidningar.

Permalänk

Läser inte spel-tidningar så ofta. Men jag har prenumererat på PC-gamer förr och tyckte den var helt okej.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gamereactor. Innehållsmäsigt är den helt okey. De har pc och konsol spel och en dvd sida. Ett plus är att den är gratis. Minus är att den är lite tun.

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa PC Gamer för att ha något att läsa + att man får ett DVD fodral på köpet

Super Play tycker jag är helt ok...mycket om Tokyo Game Show brukar dom ha och det gillar jag... har en polare som prenumererar på SP så jag brukar snylt läsa hos han

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Us pcgamer den kör jag

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

PC Gaming World har jag börjat gilla.

www.pcgw.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns även många bra tyska speltidningar, fast det kan ju vara lite knorkigt att få tag i :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att prenumera på en onlinetjänst istället? På en onlinepublikation får du ju nyheter snabbare, kan söka, bläddra i stora screenshotsarkiv och framförallt se på rörlig media istället för bara stillbilder. GameSpot kör jag själv, ser fram emot E3 då de kontinuerligt lägger ut filmer med spelklipp, reportage, intervjuer etc därifrån. Kostar runt 200 kr per år, en del av det kommer man nog åt gratis.

Permalänk
Medlem

PC Gamer helt klat, finns ingen bättre

Permalänk
Medlem

Stor skillnad på pcgamer.us och .se's upplagor?

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

PC Gamer *****
PC Gaming World kommer starkt ****

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Gamereactor !

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

pr0nandy: Den ena är på engelska den andra är på svenska. HAr iofs inte läst den amerikanska men den engelska och den svenska är det itne så stor skillnad på iaf

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog PC Gamer. Gillar framförallt Bennet. Verkar vara en helskön kille. Tyvärr har Super Play blivit som den blivit. Därför tänker jag inte fortsätta att prenumera på den efter september. Vad tycker ni om Super Play? Enligt mig har den bara blivit sämre och sämre tyvärr.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mcnil
Us pcgamer den kör jag

Skulle jag göra om den fan i den lokala handeln..för svenska PC Gamer skriver typ 2-3 recension själva bara i varje nummer...deras krönikor är själv skrivna men dom är inget att hurra för...

Jag tycker om alla idiotiska brev som alla spel-tidningar får: "Vad kommer det här spelet kosta?" osv.

Prenumerar du? om du gör det vad kostar det för dig?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Pc Gamer

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

PC Gamer helt klart

Permalänk
Medlem

PC GAMER är helt klart bäst

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

tack för alla svar...

eftersom jag var ute efter en tidning som var inriktad på PC och inte X-BOX och liknande (konsol heter det kanske?) så ska ja börja prenumerera på PC Gamer eftersom det var många som gillade den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag brukar köpa PC Gamer för att ha något att läsa + att man får ett DVD fodral på köpet

De har slutat med DVD-fodralen nu och börjat med pappfodral igen Var iaf så i senaste numret i butik.

Hursomhelst så säger jag också PC Gamer.. Super Play är bra tidning om man är mer konsol-spel intresserad.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Premenuerade på en speltidning förrut. Så jävla bra tidning! Kom bara inte ihåg vad den hette. Den vara bara uppe i 1 år.
Ingen jävla skit cd med onödiga demos ingick. Bara ren text och för bara 19 spänn.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulk
Gamereactor. Innehållsmäsigt är den helt okey. De har pc och konsol spel och en dvd sida. Ett plus är att den är gratis. Minus är att den är lite tun.

men det kostar väl om man ska få den hemskickad?
var får man den om man inte får den hemskickad?

Permalänk

det undrar ja åsså...

gratis är godast!

vart kan man få tag på den/beställa?

Permalänk
Medlem
Permalänk

PCGamer köper jag lite lösnummer av ibland, enda tidningen jag fastnat för (och dmz men ingen speltidning).

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

Gamereactor

Vi får den för övrigt levererad till skolan jag går på.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!