[JAVA]Applet funkar i jBuilder men inte i iexplore

Permalänk
Medlem

[JAVA]Applet funkar i jBuilder men inte i iexplore

Håller på med ett monopolspel i Applet. Men när jag försöker köra appleten i internet explorer får jag följande felmeddelande(ur sun's javakonsoll):
java.lang.NoClassDefFoundError: huvud$1

at huvud.<init>(huvud.java:266)

at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native Method)

at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance(Unknown Source)

at sun.reflect.DelegatingConstructorAccessorImpl.newInstance(Unknown Source)

at java.lang.reflect.Constructor.newInstance(Unknown Source)

at java.lang.Class.newInstance0(Unknown Source)

at java.lang.Class.newInstance(Unknown Source)

at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)

at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source)

at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)

at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

På rad 266 i huvud.java finns:
Runnable flyttaframåt = new Runnable() {

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du kör Suns java VM i Builder men microsofts i iexplore?

Felet säger tydligt att Runnable inte finns iaf. Kan du ha glömt importera det annars?

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Kan det vara så att du kör Suns java VM i Builder men microsofts i iexplore?

Felet säger tydligt att Runnable inte finns iaf. Kan du ha glömt importera det annars?

Jag kör Suns VM i både jBuilder och MSIE. import java.lang.Runnable; har jag testat lägga till överst, men det hjälpte inte.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cod
Jag kör Suns VM i både jBuilder och MSIE. import java.lang.Runnable; har jag testat lägga till överst, men det hjälpte inte.

Testa om det funkar i Opera. Har aldrig haft javascript-trassel där

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Testa om det funkar i Opera. Har aldrig haft javascript-trassel där

gör skillnad mellan javascript och java, det är två olika saker...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Testa om det funkar i Opera. Har aldrig haft javascript-trassel där

Av någon anledning känns det som om det inte skulle hjälpa mig så mycket att testa i Opera

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
gör skillnad mellan javascript och java, det är två olika saker...

Yes, ursäkta... Kom på villovägar när jag tänkte java+ IE.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Felet beror på att du försöker instansiera ett interface (Runnable). Du får ta och använda new Thread(flyttaFramåt) istället, om du skall skapa en ny tråd.

Å andra sidan borde inte koden fungera i JBuilder heller, så som den är skriven.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Bergling: Jo, det ska funka. Han skapar en anonym subklass till Runnable. Detta kompilerar:

Runnable r = new Runnable() { public void run(){} };

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergling
Felet beror på att du försöker instansiera ett interface (Runnable). Du får ta och använda new Thread(flyttaFramåt) istället, om du skall skapa en ny tråd.

Å andra sidan borde inte koden fungera i JBuilder heller, så som den är skriven.

jag använder redan new Thread(flyttaframåt).start();
när jag vill köra igång tråden... Så här ser hela källkoden ut för tråden, för jag antar att det är den som strular till det:

Runnable flyttaframåt = new Runnable() { public void run() { flyttar=true; for (int i=0;i<tarningarna.hämtaSumma();i++) { try { Thread.sleep(150); } catch (InterruptedException e) { } if (spelarna[spelaretur].hämtaPos()==39) { spelarna[spelaretur].sättPos(0); repaint(280,90,50,50); } else { spelarna[spelaretur].gåFramåt(1); } repaint(Integer.valueOf(gatuInfo[1][spelarna[spelaretur].hämtaPos()]).intValue()+75,Integer.valueOf(gatuInfo[2][spelarna[spelaretur].hämtaPos()]).intValue()-25,100,70); repaint(Integer.valueOf(gatuInfo[1][spelarna[spelaretur].hämtaoldPos()]).intValue()+75,Integer.valueOf(gatuInfo[2][spelarna[spelaretur].hämtaoldPos()]).intValue()-25,100,70); repaint(10,280,180,100); repaint(10,550,180,100); } flyttar=false; stannat(spelarna[spelaretur].hämtaPos()); } };

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Felet beror antagligen på att jvm:en inte kan hitta klassfilen huvud$1.class som hör till den anonyma inre klassen.

Så kolla att den filen ligger där den ska osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bizon
Felet beror antagligen på att jvm:en inte kan hitta klassfilen huvud$1.class som hör till den anonyma inre klassen.

Så kolla att den filen ligger där den ska osv...

Tack så hemskt mycket! Det borde jag ju faktiskt kunnat räkna ut själv Kopierade alla filer från classes-mappen till mappen där jag kör det ifrån, utom just huvud$1.class, trodde den var någon temporär fil som jBuilder använde. Gott att det blev löst iaf!

Visa signatur

Hey, how you doin'?