Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar har försökt beställa saker därifrån några gånger. Slutar alltid med att man avbeställer efter någon vecka eftersom man inte orkar vänta längre.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: gtek tid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gandi
hallå jag har tänkt at beställa från gtek..

jag undrar om det är ett seriös företag?
hur långtid det tog att få hem varorna?
någon som har haft något problem med företaget?

ha de bra///

1. Ja
2. dagen efter hade jag mina datorprylar
3. Nej, inga problem med dem

Permalänk
Medlem

Re: gtek tid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gandi
hallå jag har tänkt at beställa från gtek..

jag undrar om det är ett seriös företag?
hur långtid det tog att få hem varorna?
någon som har haft något problem med företaget?

ha de bra///

1. Ja
2. Nån vecka senast jag beställde från dem (allt fanns i lager). Dåligt packat var det oxå. De levererade dock på ett par dagar när en kompis beställde från dem tidigare i år.
3. Ja. De har varit väldigt dåliga på att svar på mail när jag försökt kontakta dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: gtek tid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart

1. Ja
2. Nån vecka senast jag beställde från dem (allt fanns i lager). Dåligt packat var det oxå. De levererade dock på ett par dagar när en kompis beställde från dem tidigare i år.
3. Ja. De har varit väldigt dåliga på att svar på mail när jag försökt kontakta dem.

(3) Till mig har de alltid skrivit tillbaka direkt

Visa signatur

xp2500+@2151mhz| MSI k7 via kt3|Gainward Geforce4 Ti4800-se 275/513@300/600|TwinMos 768mb(pc2700)|Maxtor diamond plus 9 80gb|

Permalänk

Jag beställde lite prylar av dem i början av veckan, efter nån dag fick jag ett mail där det står att vissa grejjer inte finns i lager (det står dock på sidan att de finns i lager) Nåväl jag ändrade ordern till en liknande produkt (som finns i lager) och nu 3 dagar sen jag ändrade, är ordern fortfarande inte skickad. Eller snarare om man kollar orderstatus så står det "under packning" som det har gjort sedan i torsdags.

Så, speciellt snabba är de inte. =/

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

Jag har köpt av dem en gång, och vore det inte för att en av produkterna inte var i lager hade det säkert gått smidigt, men nu tog det dem cirka en månad att få fram prylarna.
Från början skulle det dröja en vecka innan produkten skulle komma in igen, men när en vecka gått fick man ett mail som sa att leveransen var försenad.
Då fick man veta att leveransen var försenad och skulle inkomma om NIO dagar.
Men när den dagen grydde skulle de tydligen ha "inventering av lagret" så då därför fick man den inte då heller.
Man tänkte att då skickar de den nog direkt på måndagen efter helgen då, men icke sa nicke, den behagade inte anlända förrän 5 dagar senare på fredagen.
Från leveranstid ca.1 vecka (pga försening) till över 3 veckor var inte direkt snyggt jobbat av Gtek.

Permalänk
Inaktiv

Har råkat ut för samma sak som ganska många här skriver om - om GTek saknar en enda av de varor man har beställt från dem så skickas ingenting alls! De väntar med leveransen tills dess att de fått in samtliga varor och ordern är komplett.

Jag beställde ett antal saker på GTek och en vara fanns inte i lager. När denna vara väl fanns i lager igen så hade en annan av de varor jag beställt istället hunnit ta slut!
De hade alltså inte reserverat övriga varor i min beställning!

När jag ringde och frågade om delleveranser fick jag svaret att visst kunde jag få mina varor som två delleveranser, men då hade jag också fått betala för frakten två gånger.

GTek ger ett seriöst intryck sånär som på detta.
De flesta seriösa postorderföretag använder sig av delleveranser och skickar den vara som varit slut utan extra kostnad när den finns i lager igen; men tydligen inte GTek...

Vad jag gjorde? Jo efter nästan två månader avbeställde jag varorna och beställde dem istället från Whynoi. Detta ångrar jag verkligen!

Läs gärna mer om Whynoi och deras obefintliga kundservice på andra ställen i detta forum!

Permalänk
Medlem

GTEK har funkat bäst jämte Komplett. Har beställt diverse prylar vid ett flertal tillfällen, grejerna har kommit inom en vecka, oftast 3-4 dar (bor i Göteborg).
Beställer nästan alltid sånt som finns i lager.

Permalänk
Medlem

Inga större problem med dem, de glömde packa ner ett fläktgaller en gång men det var bara till att maila dem så kom det ett på posten så småningom, trevliga att ha att göra med och bra leveranstid för min del.

Permalänk
Medlem

Har beställt grejer därifrån ett antal gånger, alltid väntat en månad och längsta 3 månader.
Sen gav jag upp. Stog kommer det datumet, var det inget där. En vecka senare kommer det datumet men nej..

Har aldrig fått grejer därifrån. Usch!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra företag men leveranstiden var grymt lång (månad typ) en gång. Annars helt ok.

Permalänk

Ingen som har något positivt att säga om dom ?
Tog 2 dar efter min beställning kom fram, skapligt

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Medlem

En kompis och jag beställe efter två månader tröttnade jag efter ungefär 4 månader och ett antal telefonsamtal
fick han sina grejer och en brytare på fancontrollern var sönder.

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Medlem

Har bara goda erfarnheter av Gtek.
Levereanstiderna är mycket goda på de produkter som finns i lager.

Ni som klagar över leveranstider och på att de inte kan få hem grejorna, försök ha i åtanke att all info och utbud förändras mycket fort i denna bransch.

Om nu Gtek inte får grejerna i tid av sin underleverantör är det ju inte deras fel.

Jag fick vänta i cirka 1.5 månad på ett Nätagg från Enermax, men det var ju mitt val. Vill man inte vänta får man helt enkelt avbeställa och finna prylarna på något annat ställe.

Sammanfattning:

Gtek är ett bra och seriöst företag, enligt mina erfarenheter också en väl fungerande support och kundservice.

Permalänk

Beställde därigtån i torsdags.
Kom fram i måndags

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

om deras underleverantörer är sega så får dom lösa det!
antingen beställa nya grejer i god tid eller lägga undan grejer så fort någon beställt dem. har nu väntat över en månad på en beställnig skulle ha skcikats om några dar men så tog enn anna sak slut ARGH!! mer än en månad till innan den kommer

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Beställde några småsaker från GTek och fick dem den här gången på tre dagar.
Jag ville beställa ytterligare en sak, men de skulle inte få in den från sin leverantör förrän om en månad och jag hade då fått vänta i en månad på samtliga varor...

GTek är klart seriösa men de gör inte som de flesta andra postorderföretag - skickar varorna i delleveranser om något inte finns i lager.
Nästan alla seriösa postorderföretag skickar den "restade" delen när den kommer in och utan någon extra kostnad för kunden, dock inte GTek...

Detta är svagt agerat av ett i övrigt klart seriöst företag!

Alltså - beställer ni från GTek så kolla att alla varor finns i lager hos dem - då får ni snabb leverans. Om någon vara saknas i deras lager får ni vänta på ALLA varor, eller betala full fraktkostnad för varje paket de skickar.

Permalänk
Medlem

Företaget lurar dig definitivt inte men som sagt de är lite roliga ibland=).

Allt jag har beställt har funnits på lagret och jag fick allt mitt inom 3dagar.

Permalänk
Medlem

jag har beställt därifrån 2-3 gånger det har alltid gått felfritt, bra snabb leverans

Permalänk
Antielefant

Normalt köper jag bara lagervaror, men har inte haft några som helst problem med leveranstider. Alltid vardagen efter om man beställer före klockan 12. (Företagspaket)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

*Rensat*

THE_LOTUZ varnad för sitt ohyffsade språk.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Slutsats om G-tek: Seriöst företag som har lite otur i lagret?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jag beställde lite grejer från Gtek den 26/12 bla några fläktar och allt fanns på lager. Har skickat flera mail angående orderstatus och fick svar där dom skyllde på någon lagerinventering och att mina grejer skulle skickas senast fredag.
Idag är det lördag och det står fortfarande under packning vilket det gjort hela tiden sedan jag gjorde min beställning.
Jag kommer troligen aldrig mer handla från Gtek dom har blivit otroligt oseriösa och skiter fullständigt i en order jag trodde alla var intresserade av att tjäna pengar?
Det värsta är att det ej går att avboka på annat sätt än via mail så jag lovar att går jag och beställer dom här grejerna någonstans kommer dom att skicka dom så får jag dubbelt istället. Någon som vet vad jag har för rättigheter dom har ju trots allt lovat att det skulle skickas senast fredag och dom är väldigt dåliga på att svara på mail. Jag tycker inte det är rimligt att behöva vänta nästan 1 månad. Har beställt mycket från t.ex. Komplett.se och det har bara tagit några dagar.

Permalänk

senaste inlägg 2004-06-01 16:09

Registrerad: Nov 2002
fortfarande svårt att läsa datum efter 2 år?

Om sakerna som du beställt tar slut så kan vet bli som du säger. Gtek har lite dålig uppdatering på sin sida, eller möjligen dålig koll på lagret.

Permalänk
Medlem

Alla varor jag beställde fanns i lager men det ordern har varit under packning i fem dagar nu, måste va ett stort paket

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk

"Alla varor jag beställde fanns i lager"
om alla varor inte längre finns i lager finns risken att du får vänta

Jag beställde ett chassi när det fanns i lager, det stod under packning i 1-2 veckor, sen ändrade det till ngt annat. Så kolla om allt finns i lager nu.

Permalänk

Jag har väntat sen början på september på mina prylar...
börjar bli lite frustrerad.

Permalänk

Råkade ut för en liten konstig grej, beställde en grej från dom, så långt allt väl, efter 5 dagar stod det inget om att varan skulle vara under packning, så jag ringde till dom, killen på kundtjänst kliade sig i huvudet och sade att min order borde ha gått för länge seda, men att han skulle ringa lagret.
Dagen efter hade orderstausen ändrats till "Under packning", ytterligare 2 dagar senare damp packetet ner i min brevlåda.
Så för min del var det helt ok, kostade mig ett telefonsamtal....

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

Har bara beställt därifrån en gång och det funkade bra.

Leveranstiden var dock ca 2 dagar längre än t.ex. komplett.se

Permalänk
Medlem

Funkade prima de gånger jag har beställt Glowire samt Neonrör. Kom dagen efter ordern var lagd. Att Glowiren var värdelös är dock en annan historia, men den har absolut ingenting att göra med GTEK.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum