Permalänk
Medlem

Bästa 3g telefonen på marknaden?

Ska bytta mobil telefon ock tänkte kanske testa 3g telefon.Vilken är bästa 3g telefonen på marknaden just nu?Finns det 3g telefoner på typ siba o elgiganten? eller ar det tre.se som gäller har ingen koll alls på 3g marknaden

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

z1010 som gäller!

Permalänk
Medlem

z1010 är väl den bästa som finns nu, men också klart dyrast. det mest prisvärda i mina ögon är en Nec e616V med 12månaders 3fri150 abonemang

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Bäst/smidigast/mest prisvärd just nu är klart NEC e616(V).
z1010 är väl ungefär likvärdig, men är å andra sidan större och betydligt dyrare. Dessutom inte ute än hos Tre.

Annars verkar den nya LG:n bra.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

oki då har jag lite koll på saken.Hittar inga 3g telefoner på varken siba onoff eller elgigantens hemsidor finns dom inte att köpa där?.Finns det bara tre som operatör än så länge eller=?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Telia finns ute också, däremot är det samma priser på deras GSM som på deras 3G.

Tre är helt klart mest prisvärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixpack
oki då har jag lite koll på saken.Hittar inga 3g telefoner på varken siba onoff eller elgigantens hemsidor finns dom inte att köpa där?.Finns det bara tre som operatör än så länge eller=?

Jodå det finns på siba och onoff och på massa andra ställen.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

tre är ju jättebilliga, skulle gärna ha en 3G mobil med dem. Tror att Sony Ericssons verkar bäst... De är ju ledande på batteritider vilket iallafall motorola verkar misslyckats med.

Permalänk

jag jobbar på vodafone och stresstestar vodafones 3G nät. testat de flesta mobiler och z1010 är helt klart bäst.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
jag jobbar på vodafone och stresstestar vodafones 3G nät. testat de flesta mobiler och z1010 är helt klart bäst.

Deras nät är inte stabilt ännu eller hur?

Det är därför dom inte har vågat lansera för röst och video trafik än?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

SonyEricsson z1010 HELT KLART

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem

NEC e616 HELT KLART

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
Deras nät är inte stabilt ännu eller hur?

Det är därför dom inte har vågat lansera för röst och video trafik än?

vodafones nät är lika stabilt som de andras, men vodafone avvaktar istället se hur det går för de andra.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
vodafones nät är lika stabilt som de andras, men vodafone avvaktar istället se hur det går för de andra.

Vad tjänar de på att vänta?

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

I senaste numret av tidningen mobil fick:

z1010: 72%
e616: 58%
e313: 65%

Permalänk

lool så roliga ni e..vad är Z1010 bäst på.o vad menar ni med bäst.motorola A925 knäcker Z1010 med lillfingret.men jag vet inte vad ni snackar om.ni kanske menar storleken

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

z1010

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Z1010, läs senaste numret av tidningen mobil. Där finns alla 3G-telefoner testade.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

ja men vad har en Z1010 som inte moto A925 har.vad jag vet så säger dem flesta Z1010 bara för den e svensk

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
ja men vad har en Z1010 som inte moto A925 har.vad jag vet så säger dem flesta Z1010 bara för den e svensk

Vem bryr sig vad den har/inte har, det är en bättre telefon på alla sätt, vill man ha en PDA går man och köper en renodlad pda, inte en tegelsten med dåliga batterier och skitsega menyer.
Jag har själv provat alla 3g mobiler som finns, det finns inte en enda förutom z1010 som verkligen funkar som den ska.
Det har ingen betydelse om den är svensk eller inte, vad jag vet så är sonyericssons mobiler allt förutom svensk nuförtiden.

Ahlan was ahlan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
ja men vad har en Z1010 som inte moto A925 har.vad jag vet så säger dem flesta Z1010 bara för den e svensk

Ett hyfsat batteri. Fy fan för Motorolas batteritider.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

haha e den bättre telefon bara för den har bättre batteri:D:D:D:D

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
haha e den bättre telefon bara för den har bättre batteri:D:D:D:D

Nä, men hade du orkat att titta på några andra inlägg än det sista så.. pund..

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Nä, men hade du orkat att titta på några andra inlägg än det sista så.. pund..

haha..en vanlig telefon som Z1010 kan inte komma i närheten av funktionerna som A925 UIQ har

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Har provat en Z1010 och den verkar helt OK. I tjocklek som Z600 men större på höjden. Menyerna är ungefär som Z600/T610/T630 kan man säga. Verkar vara samma upplägg i stort. Kameran var helt OK, tog schyssta bilder.

Permalänk

Själv tyckte jag Z1010 var aningn för tjock, tycker iofs att Necen är i fetaste laget.

Storlek på Nec e616V:
Höjd: 103 mm
Bredd: 53 mm
Tjocklek: 26.4 mm

Storlek på SE Z1010:
Höjd: 98.5 mm
Bredd: 54.5 mm
Tjocklek: 29 mm