Permalänk
Medlem

idéer på långtids mod?!

Tja...

va ska ja säga... ska göra ett chassi nu..

Funderar på att göra ett "Spel" chassi t ex Rainbow six
eller Counter-strike

några idéer???

kan nog göra det mesta

bilder kommer så fort bygget startar...

PS. JAG OGILLAR PLEXI CHASSIN INGA SÅNNA IDÉER PLZ!!

får jag nån idé från någon får ni gärna skissa upp den så kan ja betänka det

Mvh //Q

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Medlem

kolla runt lite på forumet, och andra sidors chassigallerier så hittar du nog något

Visa signatur

128 Ghz Pentium 7, 16 mb sdram, 13 Tb hårdisk 2,5-tum

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha ett plastigt chassi så prova att göra ett i 5mm tjock plåt eller dyl, inte så praktiskt men ganska ovanligt, behöver nog en svets dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Om du inte vill ha ett plastigt chassi så prova att göra ett i 5mm tjock plåt eller dyl, inte så praktiskt men ganska ovanligt, behöver nog en svets dock.

15mm vore lagom. Robust och de blir fan inga vibrationer. Lite jobbigt att arbeta i med en dremel kanske

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Fallout..
Ok, nu håller piloux på med sitt rostiga HL2 chassi, men Fallout är ändå ståt vassare i tema, lite 50-tals sci-fi blandat med mad-max stuket.
Det hade blivit ett grymt coolt chassi.

Material borde vara rätt givet? Aluminium i hyfsad grovlek (3 mm kanske) borde ge dig ett stadigt bygge, dessutom är alu trevligt att jobba i.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

annars kunde du ju göra ett chassi helt i plexi, hehe. Nä gör ett FarCry chassi ingen som gjort förut eller Doom 3 eller Dukenukem Forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
Fallout..
Ok, nu håller piloux på med sitt rostiga HL2 chassi, men Fallout är ändå ståt vassare i tema, lite 50-tals sci-fi blandat med mad-max stuket.
Det hade blivit ett grymt coolt chassi.

Material borde vara rätt givet? Aluminium i hyfsad grovlek (3 mm kanske) borde ge dig ett stadigt bygge, dessutom är alu trevligt att jobba i.

Hmm kan inte göra ett fallout chassi då jag inte har spelat det och deras skitsidor inte vill laddas... får hitta på något annat...

sen så... farcry är lite tradigt engligt vad jag vet...
och som sagt hl2 är juh underkonstruktion... så jag får fundera vidare

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -