Permalänk
Medlem

gta vc hjälp

Nu är det så att jag försökt att få spelet att funka utan cd (har naturligtvis orginal) så jag läste över cdn till datorn med programmet clone cd som skapade dels en cue fil och en img fil. Efter det så skapade jag en "extra" cd läsare med daemon tools och la cue filen som fil där och nu när jag ska starta spelet så kommer det upp en cd ikon bredvid musen men och cd läsaren drar igång men sen blir det helt tyst..... Vad ska jag göra??

Visa signatur

p4 , 2,6ghz , 512 mb ram 128mb radeon 9800, dvdr rw

Permalänk
Medlem

vet inte om jag vågar svara, eller säga vad du ska göra =P

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Stoppa i skivan?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tänk på vad ni länkar till i denna tråd. "No CD"-filer ÄR olagliga.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Tryck på ikonen på skrivbordet så borde den starta.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

No-cd filer är inteolagliga.. Eftersom finns folk som inte vill repa sina skivor sedan om dom ska sälja dom.. Installera.. Lägger undan det så inte fodral och skivan blir repiga så använder dom en NO-CD

Permalänk

Många spel förväntar sig att om man installerar spelet i en viss cdrom så ska spelet finnas i samma cdrom när spelet ska spelas.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

kanske gjorde fel i överföringen från CDn? valde nånting fel kanske?

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
*tråd rensad*

Tänk på vad ni länkar till i denna tråd. "No CD"-filer ÄR olagliga.

Citat från gamecopyworld: You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD as long as you are the owner of the Original Game CD.

menas inte det med att man får nocd cracka så länge men själv är ägarn och brukar det själv. ?
eller har det blivit ändringar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Citat från gamecopyworld: You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD as long as you are the owner of the Original Game CD.

menas inte det med att man får nocd cracka så länge men själv är ägarn och brukar det själv. ?
eller har det blivit ändringar?

Helt korrekt.
No - CD är inte olagligt, så länge du äger orginalskivan får du använda dig utav det!

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är lagligt eller inte så får man inte snacka om det på SweClockers. Men jag brukar göra .iso/.bin-filer av spel jag köpt, detta för att min dvd-rom låter så jävla mycket.

Permalänk
Medlem

Jo min dvd läsare låter en hel del så då tyckte jag det vore bättre att ha en "kopia" på datorn eftersom jag ändå har original cdn.

Visa signatur

p4 , 2,6ghz , 512 mb ram 128mb radeon 9800, dvdr rw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Citat från gamecopyworld: You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD as long as you are the owner of the Original Game CD.

menas inte det med att man får nocd cracka så länge men själv är ägarn och brukar det själv. ?
eller har det blivit ändringar?

det menas att man får gjöra hur många kopior som hälst för eget bruk men man får INTE ändra på t.ex. exe filen allstå så är cracket olagligt men inte kopieringen för eget bruk. detta jäller om inte annat anges i "kontraktet"

Permalänk
Medlem

men om det inte är olagligt så borde man få snacka om det?
det verkar som om alla tror att när frågan om no cd crack kommer upp så får man för sig att aha den här killen har införskaffat ett spel på en förbjuden väg och ska cracka det. men så behöver det inte alls vara. kan ju vara som zniffa säger att han vill slippa köra in cd skivan varenda gång.

Permalänk
Medlem

Det är faktist så. Så jag vore tacksam över hjälp och om hjälpen strider mot forumets regler dra iväg ett mail till min mail zniffe@hotmail.com vore väldigt trevligt

Visa signatur

p4 , 2,6ghz , 512 mb ram 128mb radeon 9800, dvdr rw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
men om det inte är olagligt så borde man få snacka om det?
det verkar som om alla tror att när frågan om no cd crack kommer upp så får man för sig att aha den här killen har införskaffat ett spel på en förbjuden väg och ska cracka det. men så behöver det inte alls vara. kan ju vara som zniffa säger att han vill slippa köra in cd skivan varenda gång.

jag har inte sagt (eller någon annan vad jag har sett) att han har införskaffat det på olaglig väg, jag har bara sagt att det är olagligt att cracka spelet som han antagligen måste göra då han inte kör med orginal skivan utan bara en bin fil

Permalänk
Medlem

syftade inte på ditt inlägg Frink syftade egentligen inte på nåns inlägg, vette fanken vad ja syftar på nuförtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
"No CD"-filer ÄR olagliga.

Snälla sluta!

Jag dör av skratt!

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk