Permalänk
Medlem

iPod Mini

Får hem en underbar iPod Mini nu på söndag.
En kompis pappas syster bor i New York och kommer hit över helgen, med henne följer även 2 st iPod Mini, en till mig och en till min kompis.
Jag bara undrar om någon redan har denna underbara skönhet i rått stål, och om det ens finns några nackdelar med henne.
Förresten, behövde bara betala 1900:-

http://a1200.g.akamai.net/7/1200/51/c162fa3e8c2542/www.apple....

Permalänk
Avstängd

MP3 spelare?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hur stor är den? Vad är måtten för den?

(Orkar inte ta read på det).

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem

Ja det är en mp3-spelare. Den rymmer 4gb och storleken är ungefär som en SonyEricsson T68.

http://www.apple.com/ipod/specs.html

Permalänk
Medlem

Re: iPod Mini

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Förresten, behövde bara betala 1900:-

Baaastard :D!!!

Storlek (litenhet):

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: iPod Mini

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Baaastard :D!!!

Storlek (litenhet):
http://www.apple.com/ipodmini/images/index_size01122004.jpg

Kan ju säga att jag är överlycklig bara för att retas lite mer

Permalänk
Medlem

Allt ska man behöva göra själv... suck...

Mått och vikt / Höjd 91 mm
Mått och vikt / Bredd 51 mm
Mått och vikt / Djup 13 mm
Mått och vikt / Vikt 104g

Källa: http://www.kelkoo.se/b/a/ps_9266174/122701.html

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leone
Allt ska man behöva göra själv... suck...

Mått och vikt / Höjd 91 mm
Mått och vikt / Bredd 51 mm
Mått och vikt / Djup 13 mm
Mått och vikt / Vikt 104g

Källa: http://www.kelkoo.se/b/a/ps_9266174/122701.html

Kan du inte omvandla själv har du ingen annan att skylla än dig själv?

Permalänk
Medlem

Japp jag har henne, en blå skönhet, min vän i alla väder

Permalänk
Medlem

Själv förstår jag inte hur man kan ens tänka på att köpa någon annan spelare än en Ipod / Ipod mini. Grattis!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Funderar också på att köpa en ipod mini , har dock aldrig sett en ipod mini som inte är datagjord , undra hur den verkligen ser ut...

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en efter sommaren, när skattepengarna kommer. Blir schysst som fan. Btw, du som redan har en, hur är öronsnäckorna? Bra ljud? Sitter skönt?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag beställde en silvrig skönhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Tänkte köpa en efter sommaren, när skattepengarna kommer. Blir schysst som fan. Btw, du som redan har en, hur är öronsnäckorna? Bra ljud? Sitter skönt?

Tyvärr sitter de ganska dåligt för mig. Trillar ur lätt om jag inte sitter still.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiM
Tyvärr sitter de ganska dåligt för mig. Trillar ur lätt om jag inte sitter still.

Hur funkar det med andra lurar till den? Om jag skulle få för mig att köpa ett par porta pro till exempel, passar de?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Är det samma lurar som till gamla hederliga iPod? För ett antal kompisar har den och dom lurarna sitter le perfait för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Hur funkar det med andra lurar till den? Om jag skulle få för mig att köpa ett par porta pro till exempel, passar de?

Menar du att du tvivlar på att iPod mini har 3.5mm-plugg?

Originalsnäckorna stinker ofta plast och har kanske halvokej mellanregister men håller inte några andra mått. Jag har http://www.beststuff.com/articles/1358/

Skaffa er ett par Shure-lurar eller så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nimh
Menar du att du tvivlar på att iPod mini har 3.5mm-plugg?

Ja, eftersom minidiscen jag har nu bara har 2.5 mm stereoplugg, om man vill använda fjärrkontrollen på sladden that is.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Den ser ju otroligt ful ut!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Ja, eftersom minidiscen jag har nu bara har 2.5 mm stereoplugg, om man vill använda fjärrkontrollen på sladden that is.

Du skall nog inte hålla det för en standard Det är 3.5mm på både fjärren och spelaren AFAIK

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nimh
Du skall nog inte hålla det för en standard Det är 3.5mm på både fjärren och spelaren AFAIK

Tack, precis det jag ville veta. Någon annan som kan confirma kanske?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer
Minidisc si teh shit!

Permalänk

Hehe, får du dem från staterna? Då kan du ju se till att skaffa en uttag som passar amerikanska kontakter.

Men fina är de! Ska köpa en själv

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Äh, jag är aldrig i USA ändå så det behövs nog inte, däremot blir jag rädd nu när du säger sådär, tänk om jag enbart får sådant uttag/adapter/laddare, för jag förmodar att det är adapter/laddare du menar?

Permalänk
Medlem

LAddare fixar du genom att ta bort kontakten från laddaren och stoppa in en "apparatsladd" där. Den kopplar du in i väggen och är uppe och springer.

F.ö. är den i aluminium och inte alls i rått stål :).

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Äh, jag är aldrig i USA ändå så det behövs nog inte, däremot blir jag rädd nu när du säger sådär, tänk om jag enbart får sådant uttag/adapter/laddare, för jag förmodar att det är adapter/laddare du menar?

Nu förstod jag inte riktigt vad du menade.. Men du kan ladda iPoden via FireWire annars och så kan du köpa en omvandlare för amerikanska kontakter till svenska kontakter. Mm Mini'n är fin Enda dåliga med iPod och iPod mini enligt mig är batteritiden som är ca 6-8 speltimmar..Men det duger ju.

Permalänk
Medlem

Jag kommer använda USB 2.0 som mini också har stöd för, inte säker på om gamla hederliga iPod har det?
Hoppas man kan ladda via den också, fast det borde man

Till jonasc:
När jag menar rått menar jag att någonting är rått
Inte bokstavligen rått stål

Permalänk
Medlem

Från och med generationen med docka har alla iPod och iPod mini USB 2.0 och Firewire.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mkay, bra då vet man det eftersom man bara har USB 2.0 på burken

EDIT: Förresten, är det någon som vet om dom där "In-Ear Headphones" är något att köpa till?

"Upgrade your sound to the new iPod In-Ear Headphones. These snazzy new headphones feature great sound quality and bass response. Plus, three sizes of caps give a snug comfortable fit for ears big and small."

Permalänk

ohh! ipod mini är högst upp på min "vill ha" lista måste någ köpa snart.

btw,hur vet man om man har stora eller små öron utan att pröva?

Visa signatur

See you, space cowboy.