Permalänk

Köptips på digitalkamera.

Kan börja med att jag sökt men inte hittat vad jag letade efter. Jag skulle gärna vilja ha några tips på bra kameror i 2,5 - 3,2k kronors klassen.

Mina krav är följande:

* Skyddat objektiv (som MJU400 osv, nått liknande)
* Bra bilder
* Ok batteritid

Typ det. Några förslag?

Mvh Andreas Nestor

Permalänk
Medlem

µ 400, C-460 eller Konica Minolta G400 kan kanske vara värda en titt.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du vill ha skyddat objektiv för att lätt kunna ha den i fickan. Då borde Nikon coolpix 3500 passa bra.
http://www.cyberphoto.se/nikon/digital/3500.php

Permalänk

Konica Minolta G400 kostar strax under 3k. Grymt bra och storebrodern G500 har fått många fina testresultat och enda skillnaden är i princip 4mpixels mot 5.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Det är inte samma lins i Revio 420 (G400) som det är i Revio 510 (G500). G400 är dock snabbare, men bildkvalitén är snäppet vassare på G500.

G400 är ändå en riktigt bra kamera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

tycker min nikon 4300 duger mycket bra

Permalänk

Har nyligen köpt en G400 och den är verkligen helt otroligt snabb. Utomhus på dagen är det knappt någon märkbar lagg alls, den tar verkligen bilden direkt; helt underbart. Vid sämre ljus är den ungefär lika snabb som andra kameror.

På och avstängning går på knappt en sekund.
Har iofs Sandisk Ultra II 256MB minne, kan hjälpa en del.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem

Canon Powershot A75. Den har jag, och jag gillar den. 3.2 Mpix, 3x optisk, fyra AA-batterier - GRYM batteritid!

Permalänk
Medlem

Om manuella inställningsmöjligheter inte är ett krav så kolla in Nikon Coolpix 3700. Riktigt liten, snygg och tar bra bilder. Ca 2600:- på http://www.alfadigi.com

Permalänk
Medlem

Nu får ni hejda er.
Han vill ha den typ av linsskydd som finns på tex µ400, vilket isf inte innefattar A75 eller Coolpix 3700 tex.