Permalänk
Medlem

Började med C++ nån gång mellan 6an och 7an. Är 20 nu.

Permalänk
Medlem

Göra hemsidor började jag med i 7:an. I ettan på gymnasiet lärde jag mig C++, vid vilken tid jag anser jag lärde mig programmera. Lekt med qbasic, Klik'n'Play, Flash mm hade jag gjort en del innan. Är 19 nu.

Visa signatur

:€

Permalänk

Jag började nog med basic mellan 4:an och 6:an, kommer inte ihåg så bra, lärde mig lite senare Delphi. Html kommer jag inte ihåg när jag lärde mig för några år sen läste jag igenom w3c's referenser för html och css och lärde mig det på riktigt.
I etten på gymnasiet läste jag Javaprogrammering A(tror iofs att jag kunde det mesta innan). Senare lärde jag mig grunderna i C++ själv. Tror jag höll på med asp då med och lärde mig vbscript som jag senare använde till jscript istället. Php var nog nån gån I tvåan. Assembler(nja, jag kan grunderna löst) var för nån månad sen. Python, som är mitt favoritsprå hitills lärde jag mig i våras.

Nu är det ju så att kan man ett språk så kan man de flesta. Och jag tycker python är det mesta programeringsspråket eftersom du bara programmerar och inte ägnar nån tid till löjliga saker som att definera variabler och annat tjafs.

Är 17 år.
Snabbt: Basic, Delphi, shockwave, html, Java, asp (vbscript, jscript), xhtml, css, php, c++, python, assembler.(ungefär i alla fall)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Med datorer? sedan 1979
HTML sedan 1995
I övrigt - alla möjliga OS, språk, databaser och maskiner.
Ålder 41

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem

20 nu, började utveckla program när jag var ca 12. Har programmerat i ca 5 år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Typ 10-12 år sen man satt och programmerade basic i mellanstadiet, sen gick det uppåt, c++, java & php är mina huvudspråk idag, utbildad dataingenjör.

Permalänk
Medlem

Det har gått väldigt snabbt för mig.
Började göra enkla hemsidor så sent som för ett år sen.
Lärde mig sen snabbt både php och asp.
Och nu har jag även börjat arbeta med C/C++. Jag är 14 år gammal(går alltså i 8:an).
Kan även tillägga att detta är mitt första inlägg på Sweclockers och jag hoppas att det ska bli många fler.

Permalänk
Medlem

Är 25. Hatar egentligen programmering.

Har läst lite systemvetenskap, även om det inte gav så mycket.

Programmerat av och till de senaste tio åren.

Har ett eget företag som utvecklar hemsidor, databaser och affärssystem så antar att jag blir tvungen att hålla på med programmering ett bra tag till.

Programmerar främst i sql, asp, php och asp.net.

Permalänk
Medlem

Hmm, Skrev nog HTML första gången för väldigt många år sedan.. Var kanske 7år då.
Sen började jag med PHP när jag var unga 10år kanske och brukade C++ när jag höll på att bli 11år och har nu börjat med det igen som snart 12årig människa/datornörd

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Är 17 år.
Kan hantera PHP, ASP, C, C++ (hm, samma ), QBasic, Turbo Pascal, Delphi, Java, Visual Basic och så såklart HTML. Är lite stolt då jag aldrig gått någon kurs inom programmering ;p Börjar Programmering A nu till hösten, men annars inget.
Började när jag var.. vad kan jag ha varit 13 ?

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

...

Kodat sen mellanstadiet nån gång, då mest C. Började programmera C++/OpenGL på gymnasiet och pluggar datateknik på LTH nu. Mest programmerat i C++, ASM, PHP.

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Hur gammal är du?

"Ska börja tvåan nu"

så jag är 17 år...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Webdesignat sedan barnsben... kommer ihåg att jag var ganska grön när Passagen lade upp sitt arkiv med Java-Applets, det är väl en ganska bra tidsangivelse

ASP har jag hållt på med i dryga året, och har nu gjort en 2-3 communities.

Java har jag programmerat i 1½ år, men nästan slutat med helt. Tycker inte om språket, och orkar inte lära mig något vettigt (läs C++).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Den första programmeringen jag höll på med var i "Klick 'n' Play", ett program som man gör spel i. Jag minns inte riktigt hur gammal jag var då.
Började med HTML i femman, fast jag hade pysslat lite med hemsidor (i Frontpage tror jag) och glott på HTML-kod tidigare. Flash var också aktuellt ett tag, men sen insåg jag hur värdelöst det är.
C++ började jag med i ettan i gymnasiet.

Jag är sexton.