Permalänk
Medlem

Progressiv rock, stonerrock eller fusion. Behöver nått som driver på när jag sitter fast!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trasdockornas melodi.

Permalänk
Medlem

drar bara in mp3 mappen och låter den shufflas.

Permalänk
Medlem

Hmm... det vanliga. Cypress Hill, Dimmu Borgir, Latin kings, Finntroll, Metallica, Iron Maiden, Marley, Svenska Akademin etc... om jag har riktigt jävla bråttom blir det nåt speedat... typ techno eller nåt sånt.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

ludwig van

Permalänk
Medlem

*.mod när man kodar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
*.mod när man kodar

Äntligen någon med lite smak )

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Det jag lyssnar på i vanliga fall.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Lyssnar på allt möjligt, t ex millencolin, nofx, nufn, och live versionen av eagles - hotel california (som förövrigt är mycket bättre )

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Ingenting, det skall vara helt tyst.
Men nu måste jag köra med öppen dator så jag kommer väl ta lite ludwig van eller Rachmaninoff då det är bra musik för sånt.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Glömsk

Äh, bara jag har något att dricka så går det bra, musik eller inte.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Dödsmetall.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
Hmm... det vanliga. Cypress Hill, Dimmu Borgir, Latin kings, Finntroll, Metallica, Iron Maiden, Marley, Svenska Akademin etc... om jag har riktigt jävla bråttom blir det nåt speedat... typ techno eller nåt sånt.

Svenska Akademin

var å så dom live på en sjukt skum regge klubb !

hahaha

så bra !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Svenska Akademin

var å så dom live på en sjukt skum regge klubb !

hahaha

så bra !

De äger

Gunga den kvinna, gunga den.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

oftast inget, stör min koncentration ( om jag nu har någon?)

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

Till Webdesign: De_Lyckliga_Kompisarna_-_DLK-CDDA-1996, Dope-Life-2001, Disturbed-believe(advance)-2002. Självklart alla KoRn men KoRn-Follow_the_Leader-1998 är den bästa ;). Dessa är dock lite jobbiga att lyssna på men går det bra så flyter det på. Annars brukar jag dra på Kill Bill soundtracken (1an och 2an). De har väldigt sköna och lugna låtar. Slipknot-Vol_3-(The_Subliminal_Verses)-2004 är storartad. Det händer också att man drar på någe album som Power_Summer_Party-2004. Det är skönt med variation...

Permalänk

Om jag kodar någonting som spelar upp musik, vilket jag gör ibland, så orkar jag inte ha någon musik när jag kodar, eftersom det är jobbigt att behöva stänga av musiken varje gång man kompilerar och testar programmet. Annars är det väl den vanliga musiken, allt från metal till hiphop, från chip till trance.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

allt som är skönt, men som inte stör.

Röyksopp
Air
Massive Attack
-
sen när jag bara chillar blir det Svenska Akademien, Coast-records och en jäkla blandning av populärmusik.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk

Just nu blir det mycket svartmetal för min del. Har inget större problem med tempot i låtarna skulle vara stressande

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

Albumet "Doolittle" med "The pixies" brukar vara en återkommande favorit, även Interpols "Turn on the bright lights". Förutom det lyssnar jag nästan på vad som helst, förutom möjligtvis trance (etc) eller diverse dansband .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Soundtracket till Bladerunner slår all musik med hästlängder

Vangelis har gjort mycket annat bra också...

lugn musik brukar ge bra resultat, men ofta spelar jag på med Paul Oakenfold, Paul van Dyk, SebFontaine Royksopp, Massive Attack, Leftfield, Faithless, Gasolin, E.B.B, Jean Michel Jarre mm mm

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Rammstein är skön.. Lugnar nerverna

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Jag försöker välja musik som passar till det jag designar. Fick en inspirationsknäpp när jag såg på Ebba the movie och därför fick det bli en massa Ebba Grön när jag realiserade det hela. Det gäller att bygga upp en stämning som stöder hela konceptet.

Visa signatur

No fluffcuffs for you! Skriv 'juh' en gång till, I dare you. I double-dare you, motherfucker!
Rocken ska vara musikens motsvarighet till att vilja tända eld på håret, hälla i sig en sjuttiofemma och våldta grannen. / Gammal Hårdrockare

Permalänk

Pink Floyd - Wish you were har flac:at in hela skivan...
Louis Armstrong
Pure-X
Pain blir jobbigt om man gör lätta saker

och Soil

Permalänk

Förr vart det Sarah Brightman för hela slanten.
Men numera är det väldigt blandat..

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem

http://www.kohina.com

snurrar två timmar om dagen, typ, här hemma

Visa signatur

http://www.flickr.com/photos/peterbrunni/ - Flickr

iMac, iBook, iPhone, iPod

Permalänk
Medlem

alltid döds & black

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Ett tips är att undvika "Ingen vill veta var du köpt din tröja", man kan inte koncentrera sig
Jag sitter mest och sjunger med och glömmer då vad jag skulle koda

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar också bara på radioseven nu för tiden.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

www.hardrave.jp:9000 eller www.hardrave.jp:9500
Man kommer in i en sorts trans... Det gör allt mycket lättare.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!