3 Kontrollerkort=Stora problem

Permalänk
Medlem

3 Kontrollerkort=Stora problem

Polaren har 3 Promise kort, när han fyllt 2 utav de så funkar allt bra. Men när han kopplar in en disk på det 3e med så startar inte datorn som den skall.
Någon hade sagt att han skulle ha jämt antal kontrollerkort alltså 1.2 lr 4 inte 3 men det kan väl inte stämma?
Vad kan vara fel?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Re: 3 Kontrollerkort=Stora problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
...

Vad kan vara fel? [/B]

Precis vad som helst, men ni kan ju testa med ett starkare nätaggregat.:)

Permalänk

testa också att sätta den i annat pci plats.

hade lite problem med det när jag skulle in med mitt andra. flytta den ett upp så fungera det fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej vi har flyttat runt korten och han har 600W +agg kommer inte ihåg exakt men nåt sånt...Inget annat

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

han kanske ska börja sälja lite gamla diskar och köpa nya större. så han får plats på 2 kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hans enda disk under 200Gb är system disken på ca 80Gb

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

nä men jag bara säger.... nu när dom nya 400gb diskarna är på väg in i affärena.

Promise supporten tyckte jag var knäpp när jag sa att jag ville köra med 2 kort dom sa att det bara gick med ett. men har ju lyckats med 2. så hoppas ni lyckas med 3.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Han får väl ta och skaffa externa diskar då

Permalänk
Medlem

Det finns ju folk som kör Kort på 5 PCI plateser så det skall gå så enkelt är det, frågan är hur?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

om ni är riktigt skill och vet vad ni gör kan nu nog fixa med irq settingsen så det går. blir en massa miklande i bios.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt skill och polaren är DEFINITIVT inte det

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iso-Nisse
nä men jag bara säger.... nu när dom nya 400gb diskarna är på väg in i affärena.

Promise supporten tyckte jag var knäpp när jag sa att jag ville köra med 2 kort dom sa att det bara gick med ett. men har ju lyckats med 2. så hoppas ni lyckas med 3.

jag har 2 kort, tanken på att det skulle vara svårt att få dem att funka har inte ens slagit mig.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Om flera kort av en typ har problem att samexistera, så är det väl bara att skaffa andra kort (eller kanske bara ett annat kort, och låta de två som sitter där vara).
Att det skulle funka med 1,2 eller 4 men inte 3 låter som kvalificerat skitsnack. Funkar det med 4 funkar det med 3. Och funkar det inte med 3 finns det ingen anledning att tro att det blir bättre med 4.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.