Permalänk

Vattenkylnings projekt

hejsan..

Jag tänkter skaffa vattenkylning. Har just nu en Radiator från en Derbi moped.

Och skall köpa en länspump från Biltema som kostar tror det var 200 kr . 20l/m och höjd på 4.5m. Sen skall jag antingen bygga eller köpa en tank.

Men vattenblocks letande är ju som att gå i en djungel. Jag har en Amd athlon xp 2500+ processor. Och ett Epox 8rdai3 och jag tror inte den har de där 4 hålen eller vad det är som många vattenblock kräver.

Skulle också vilja ha grafikkorts block har ett Radeon 9600pro.. Men min budget är inte så bra. kanske kan få ihop lite över 500 till blocket/blocken

Är ubertacksam för svar, /Kim Nilsson

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

500 kan du nog inte få mer än ett CPU block för.. tror inte du får ut både cpu och gpu om du inte gör dom själv..

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk

Ditt moderkort har visst dom hålen, block kan man få begagnat, jag har betalat 600kr för min vattenkylning som innehåller en helt ny Eheim 1048, ett värmepaket ifrån en volvo (ant 240) ett Swiftec MCW-462 (beggat) och 4x92mm fläktar (ifrån compaq-nätagg)

Och en sånn pump ifrån biltema ska du inte köpa, en pump måste nästan vara dyr = bra, köp på db, 395kr för en ehiem, om du beställer för över 500kr så får du även fraktfritt...

Permalänk

Haru testat den pumpen eller?. Jag tror den skall funkar. det finns en dyrare variant för den också som klarar 100l/m. Liksom måste va dyr. Så får man ju inte tänka

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

Men dom är inte byggda å gå 24/7, sen har dom inget högt tryck heller

Permalänk

okej. tack för svaren

Visa signatur

---------------------------