Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med min vapochill

Hejsan,

Skulle koppla in min vappo igår. och efter att jag hade sittut där ett tag o pillat så va allting klart o jag skulle dra igång det
och vad händer? precis ingenting. inga fläktar startar inget piper inget alls händer.

Kan jag ha kopplat fel nånstans kankse? tittat över det mesta o inte hittat något som verkar mystiskt
men!

När jag skulle testa o koppla ur min S-ATA disk så drog hela systemet igång när jag drog ut sladden. helt skumt allt bara drog igång. Va bra tänkte jag

Men det varade inte så länge för när den kom upp i rätt temp så bootade hela sytemet om i ett klick
o så gjorde den hela tiden. lät lite oroväckande och jag kom ingenstans så jag fickstänga av.

Nu undrar jag är det ågon annan som har haft liknande problem eller är det någon som kan tänka sig va det kan vara för problem?

Jag har förljande
Abit ic7-MAX3
p4 3.0Ghz
radeon 9800pro
2x512 Adata pc4000 minnen
och ett levicom 550watts nätagg

hjälp mig snälla

Visa signatur

//zlaper

Permalänk
Medlem

Du kan möjligen inte ha kopplat in någonting fel eller så? Kolla så att alla kablar sitter i riktigt, man vet aldrig.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

gör om allt från början

Permalänk
Medlem

jo funderar på det kanske är bäst att ta om allt ifrån början för det verkar ju som att något inte är inkopplat

Fast det konstigaste jag tyckte va ju att den gick igång när jag drog ut S-ata kabeln

men jag får väll göra ett nytt försök o koppla om allt igen

Visa signatur

//zlaper

Permalänk

Du, kolla i kompressorkylar Faq:en, där så kan du säkert få hjälp!

*edit* http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20066... länk om du inte orkar leta!

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

läs manualen noga igen. om du följer den exakt så bör de ju funka:)

Visa signatur

CPU: 6700K 4,5ghz @ 1,25v Moderkort: MSI Gaming M7 Ram: G.skill Ripjaws 16gb 3000Mhz GPU: Gigabyte Aorus WB 1080Ti @ 2100/ 16200 Kylning:360 + 420 Skärmar: ASUS 27" VG278HE 144Hz + Asus 27" 60hz Chassi: Dark base PRO Nätaggregat: EVGA 1300W OS disk: Samsung 950 pro 500gb

Permalänk

får du ner temperaturen på vapon? kan vara så att den inte blir kall ock då överhettas cpu'n och den rebootar.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

jodå temeraturen är det inget fel på. Utan när den kommer ner till 6-7 minus. så startas hela systemet om gång på gång klickar som fan

Visa signatur

//zlaper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZlapeR
jodå temeraturen är det inget fel på. Utan när den kommer ner till 6-7 minus. så startas hela systemet om gång på gång klickar som fan

så du säger att vapon startar nu? men den sjunker i temp sen stängs den av? eller missförstog ja? men om det är så så har du säker monterat fel till cpun. ChillControlern är vell inställd på att stänga av systemet runt 0grader, och då stängs datorn av. kolla att allt är rättmonterat först. sen tankar du ChillControl software så kan du ändra allt där.

Visa signatur

CPU: 6700K 4,5ghz @ 1,25v Moderkort: MSI Gaming M7 Ram: G.skill Ripjaws 16gb 3000Mhz GPU: Gigabyte Aorus WB 1080Ti @ 2100/ 16200 Kylning:360 + 420 Skärmar: ASUS 27" VG278HE 144Hz + Asus 27" 60hz Chassi: Dark base PRO Nätaggregat: EVGA 1300W OS disk: Samsung 950 pro 500gb

Permalänk
Vila i frid

Det som klickar är ett relä som ska slå om från 1 till 0 (På och av) när temeraturen är rätt. Det är ett relä som håller "reset" knappen inne tills temperaturen är som den ska. Kolla så att du har satt "Power SW" och "Reset SW" rätt. I mina öron (ögon) värkar det vara det som är felet.

Fast det där med S-ATA'n låter skumt.
Kan inte vara någe i stil med att du har för klent PSU?

Men prova iaf att koppla om allt.
Lycka till Mvh // Pale

Edit: Såg att du hade nämnt vad du hade för PSU, det är med all säkerhet inte det som är problemet.

Permalänk

Kolla vad Chillcontrollen är configurerad till att boota vid för temp.
Min drar igång någonstans vid ca: -6 grader. Antagligen känner den av att det är dags att boota men något går fel, för lite kräm från nätagget?
Moderkortets fläktcensor , who knows? Gör om gör rätt.

Edit: Kolla vapochill.com , där finns en tråd för ditt moderkort!

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?