Permalänk

2500+, men infon visar 1900+

Jag har nyss köpt en ny dator och sålt min "gamla" p4:a eftersom pengarna inte räckte till hyran

Men nu när jag kollar på infon på "den här datorn/egenskaper" så visar den att det är en 1900+@1.47ghz men jag har bestämmt en 2500+

Har hört om detta problem förr och att man ska ändra i bios men jag är inte så high på det där med bios så det vore sjysst om nån kunde informera om vart och vad jag ska ändra!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

Gå in i bios (tryck Delete när datorn startar upp) och leta upp där du ställer fsbn, ställ om den till 166mhz spara och gå ut ur bios så bör det fungera.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det är alltså det enda jag behöver ändra eller?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

Bör det inte vara

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

jag har fan samma problem med min xp2800+, men fsb:n är låst så jag kan inte ändra... skithelvete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av transition
jag har fan samma problem med min xp2800+, men fsb:n är låst så jag kan inte ändra... skithelvete

Sätta på Expert så kan du ändra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av transition
jag har fan samma problem med min xp2800+, men fsb:n är låst så jag kan inte ändra... skithelvete

FSBn kan inte vara låst...

Permalänk

Multiplier är låst inte fsb, gör som cxl sa och testa ändra till expert i bios

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Det är alltså det enda jag behöver ändra eller?

När jag hade byggt ihop min dator och startat den för första gången var den satt till 1100MHz, men när jag satte FSBn till 166MHz som Burkskinka sade så fungerade det. Inte för att jag gjorde det efter att ha läst denna tråd, men så gick jag till väga för att få den till den speed som den är original

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Hedersmedlem

På en del moderkort måste man bygla om så kolla manualen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
FSBn kan inte vara låst...

men bioset kan förhindraatt man ändrar den

Permalänk
Medlem

Min XP2200+ stod som XP1500+, ändrade bara FSBn till 133 så var det fiXat.

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows