Permalänk
Melding Plague

Windows XP SP2

<font style="font-size: 10pt"><b>Windows XP SP2</b></font> <small class="small">onsdag 11 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c..." target="_new">Microsoft</a> har idag lagt ut Service Pack 2 till Windows XP för nerladdning från sin hemsida. I skrivande stund finns det dock endast för engelska och tyska versioner av Windows XP. De svenska användarna får således vänta ännu en tid på en svensk version. <br /><br />Under förra veckan fick större datortillverkare en förhandsversion av Service Pack 2. Denna läckte dock och har sedan dess flutit runt på nätet. Vi vill dock påpeka att Microsoft betraktar icke-licensierad distribution av Service Pack 2 som piratkopiering.<br /><br />Ni som använder en engelsk eller tysk version av Windows XP kan ladda ner service packet från <a href="http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c..." target="_new">Microsoft</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Med anledning av Microsofts förbud mot olicensierad distribution av SP2 undanbedes alla kommentarer i stil med "Men det har ju funnits på DC i en vecka". Tack på förhand.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Är Service Pack 2 bara en samling av de uppdateringar som släpps sedan Service Pack 1 kom ut?

Isåfall är det ju inte så viktigt då det bara är att använda Windows Update och tanka dem löst.

Permalänk

Har inte testat själv, men rykten säger att ska vara en begränsning på 10 connections/program vilket gör att t.ex Bittorrent & Emule går segt som sirap.

Som tur var har det kommit en fix till det:

http://www.xn.se/sp2-speed/fix.htm

//Björn

Permalänk
Medlem

Vi som använder 2000 då? När kommer vårat nästa servicepack? Det börjar luta åt ominstalation så det vore väldigt trevligt att slippa tanka upptaderingar i flera timmar.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Är Service Pack 2 bara en samling av de uppdateringar som släpps sedan Service Pack 1 kom ut?

Isåfall är det ju inte så viktigt då det bara är att använda Windows Update och tanka dem löst.

Svar: Nej. Däremot kommer Service Pack 2 kunna tas hem via Windows Update inom en snar framtid. Service Pack 2 innehåller mycket mer än bara fixar.

http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/sp2/over...

Permalänk
Medlem

Lägg upp engelska versionen i filarkivet.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Någon som vet när den svenska kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Vi som använder 2000 då? När kommer vårat nästa servicepack? Det börjar luta åt ominstalation så det vore väldigt trevligt att slippa tanka upptaderingar i flera timmar.

Det finns en stor Service Pack till Windows 2000 som heter Windows XP.
Den får du tyvärr inte tanka hem men rekommenderas starkt!

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Någon som vet när den svenska kommer?

Jag har hört att den skall släppas 25 augusti.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Det finns en stor Service Pack till Windows 2000 som heter Windows XP.
Den får du tyvärr inte tanka hem men rekommenderas starkt!

Exakt, jag tänker inte betala för något de hade kunnat släppt i ett SP.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

SP2 har fått mängder med ris från diverse medier, väntar nog på lite ros innan jag tankar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_andersson
Har inte testat själv, men rykten säger att ska vara en begränsning på 10 connections/program vilket gör att t.ex Bittorrent & Emule går segt som sirap.

Som tur var har det kommit en fix till det:

http://www.xn.se/sp2-speed/fix.htm

//Björn

Rycktet måste vara fel med tanke på att jag just lade in SP2 och har över 50 anslutningar i netstat på Bittorrent.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Någon som vet när den svenska kommer?

Pratade nyss med Microsoft, de har tydligen inget datum. Dock har även jag hört viskanden om 25/8.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

svensk SP2 släpps den 8 september på windows update enligt microsoft.

och ja SP2 hindrar flera connections av ett program men det är lite fler än 10.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Vi som använder 2000 då? När kommer vårat nästa servicepack? Det börjar luta åt ominstalation så det vore väldigt trevligt att slippa tanka upptaderingar i flera timmar.

Eftersom Win2000 SP4 kom mellan XP SP1 & 2, så lär det dröjja ett tag innan SP5 kommer till 2000, sen så bör dom ju lägga ner mer energi på XP eftersom det är nyare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Rycktet måste vara fel med tanke på att jag just lade in SP2 och har över 50 anslutningar i netstat på Bittorrent.

Det handlar inte om hur många anslutningar du kan ha totalt utan hur många anslutningar som kan skapas per sekund, eller hur många försök till anslutningar som kan skapas per sekund.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Ser fram emot SP2.
Det som är bra är att Microsoft ökar säkerheten mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Någon som vet när den svenska kommer?

Mitten av September ska den svenska versionen släppas.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk

Vad är nytt?

Permalänk
Medlem

woohoo vilken tur man råkade lägga in Win XP ENG av misstag

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte-elite
Vad är nytt?

Har du läst tråden?

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_andersson
Har inte testat själv, men rykten säger att ska vara en begränsning på 10 connections/program vilket gör att t.ex Bittorrent & Emule går segt som sirap.

Som tur var har det kommit en fix till det:

http://www.xn.se/sp2-speed/fix.htm

//Björn

Självklart felskrivet av mig, "begränsning på 10 connections/sekund" ska det självklart stå.

//Björn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Exakt, jag tänker inte betala för något de hade kunnat släppt i ett SP.

jag tror att du missuppfattade...

Edit: det var nog jag som gjorde det föresten. sorry

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_andersson
Självklart felskrivet av mig, "begränsning på 10 connections/sekund" ska det självklart stå.

//Björn

10 NYA connections/sekund ska det nog vara

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
10 NYA connections/sekund ska det nog vara

Helt rätt, kan inte få något rätt idag

//Björn

Permalänk
Medlem

Angående "begränsning på 10 connections/sekund" se även mitt inlägg här med lite förklaringar jag hittade:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3703399...

Om jag har förstått det hela rätt; om man öppnar t ex BitTorrent för att ladda ner något (lagligt givetvis) och den ansluter direkt mot 100 andra användare (dvs 100 connections), så kommer detta ta 10 sekunder med denna begränsning?

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan säga efter att jag installerat Sp2 är satan vad slö surfen blev, verkar som Dns hanteringen har pajat totalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Det enda jag kan säga efter att jag installerat Sp2 är satan vad slö surfen blev, verkar som Dns hanteringen har pajat totalt

gå in på www.speedguide.net och ladda hem broadband patches för win2k/winxp och kolla om det blir bättre.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det funkar perfekt
Jobbiga ar val bara att mitt tangentbordslayout fular sig? Jag andrar till svenska, sen inom 10 minuter har den andrat tillbaka till engelska igen..