Permalänk
Medlem

Jag märker inget p2p iaf. tankar av 17pers i 1.12mb/s

vad är nu fixen bra till?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_andersson
Har inte testat själv, men rykten säger att ska vara en begränsning på 10 connections/program vilket gör att t.ex Bittorrent & Emule går segt som sirap.

Som tur var har det kommit en fix till det:

http://www.xn.se/sp2-speed/fix.htm

//Björn

DEt är hårdkodat till 10 st icke initierade Tcp/ip connections, det kommer inte att påverka dig så länge du inte pysslar med DoS, eller möjligen portscanning ....

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Jag tycker det funkar perfekt
Jobbiga ar val bara att mitt tangentbordslayout fular sig? Jag andrar till svenska, sen inom 10 minuter har den andrat tillbaka till engelska igen..

Har du tagit bort ENGElSK layout helt?

det gjorde jag iaf

och åääåäöäåäöp ser ut att funka.. vad har du frö tangentbord?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

finns det något sätt att konvertera sitt svenska windows till engelskt?

jag har både svenskt & eng. winxp

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
finns det något sätt att konvertera sitt svenska windows till engelskt?

jag har både svenskt & eng. winxp

Nej, såvida du inte gör en ominstallation.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Avstängd

Jag föredrar engelsk version av windows faktiskt. Ser så dumt ut när man översatt saker till svenska på vissa delar.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Jag laddade ner det redan igår, från Microsoft!
Öh, ja, ni länkar ju till samma fil ser jag "Network Installation Package for IT Professionals and Developers". Kom upp redan i söndags.

Har dock inte kört in det än, vill höra lite mer rapporter från folk först.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_andersson
Har inte testat själv, men rykten säger att ska vara en begränsning på 10 connections/program vilket gör att t.ex Bittorrent & Emule går segt som sirap.

Som tur var har det kommit en fix till det:

http://www.xn.se/sp2-speed/fix.htm

//Björn

hihi ganska rolig sida med länkarna i texten

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Det handlar inte om hur många anslutningar du kan ha totalt utan hur många anslutningar som kan skapas per sekund, eller hur många försök till anslutningar som kan skapas per sekund.

A ok det låter ju mera troligt, dock inte någon direkt FET begränsning som man orkar bry sig i.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Står ju så här om den filen:

Network Installation Package for IT Professionals and Developers
This installation package is intended for IT professionals and developers downloading and installing on multiple computers on a network.
If you're updating just one computer, please visit http://www.microsoft.com/protect.

Dessutom lyckas jag inte ladda ner den. Nerladdningen stannar upp efter en liten stund.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Avstängd

Installerade SP2 den 8:e och fungerade fint till idag. Allt sunkade ner sig, blev trögt, omstarter hjälpte ej. Bara att ta upp den här datorn m.m tog flera minuter, varje program blev 20 ggr segare. Funkade klockrent tidigare alltså, och tro mig. Inget belastade CPUn och det fanns gott om minne.
Det har inte varit lätt att återställa, kan komma att behöva en format framöver, så för er som inte känner er tvungna vänta lite. Det har inte gott bra för alla.

Permalänk

Jaha, detta gick ju bra.. bluescreen vid halva install, och sen var det bara att avinstallera sp2.

Visa signatur

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten

Permalänk
Medlem

Öhm, tror jag väntar ett tag

Permalänk

Verkar vara lite väll hög säkerhet på det där. Installerar jag det där lär jag få paranoja, hur stor kontroll har microsoft igentligen? Nä, väntar på det svenska istället ;).

Permalänk
Medlem

inga problem alls surfingen går snabbare..
förstår inte vad ni gör vänner

Dock tog jag fresh inst med en CORP CD med sp2 integrerat med iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Det finns en stor Service Pack till Windows 2000 som heter Windows XP.
Den får du tyvärr inte tanka hem men rekommenderas starkt!

Ehm, vad är det som rekommenderas så starkt i XP då? Själv har jag bytt tillbaka till Win2k från XP eftersom jag blev så less på allt bloat i XP, samt dumma problem med filmer utan codec eller trasiga.

Btw, ni som fått ner SP2, visst skulle det följa med en uppdatering av IE? Nåt bättre än den nuvarande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis

Btw, ni som fått ner SP2, visst skulle det följa med en uppdatering av IE? Nåt bättre än den nuvarande?

Version: 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158

är den som "följer" med.

popup-stopper och så har man mer kontroll på bl.a vilka BHO's som är installerade !

har använt en massa andra (tidigare) versioner av SP2 i flera månader och har INTE stött på några allvarliga problem.

Permalänk
Medlem

Håller med Ibis.
Den enda grejen som egentligen e bättre med WinXP är ju att man kan ändra utseende o så... resten e bara skräp, för många wizards, för lite ram minne kvar efter alla bakgrundprogram som körs.... nej tack... håller mig till Win 2k tills Longhorn kommer, om den nu blir bättre eller om jag skaffar minst ett Gig ramminne

Permalänk
Medlem

kör själv svenskt xp, äre bara jag som genom ständiga uppdateringar fått de funktioner jag sett som bilder från engelska sp2? nya uppdaterings programmet osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Permalänk

va?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

En fråga:

Om man installerar xp från scratch, måste man då installera både sp1 och 2 eller räcker det med sp2 direkt?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
En fråga:

Om man installerar xp från scratch, måste man då installera både sp1 och 2 eller räcker det med sp2 direkt?

sp2 direkt räcker

Permalänk
Medlem

Men hallå....

Bara en skitgrej men ändå....

Kopierat från infosidan om SP2:

DirectX 9.0b
Den senaste versionen av DirectX-komponenterna.

God morgon.....

Permalänk
Medlem

är inte DirectX 9.0c en release-candidate eller dyl. då? de lär ju inte skeppa binärer som de inte är säkra på funkar, microsoft och andra stora företag ÄLSKAR betatestare

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis

http://zdnet.com.com/2100-1104_2-5304259.html

Permalänk

Till er som installerat undrar jag lite saker innan jag ger mig in i SP2:

1. Hur funkar popup blockaren? Går den att stänga av utan att man måste placera en site i trusted zone? Kokko annars. Massor sidor slutar ju annars o fungera och man vill ju inte ha dem i sin trusted zone...
2.Kan man stänga av den nya bradväggen helt? Så man kan fortsätta köra zonealarm och hårdvarubrandvägg ok. Tex DC vill ju att man ska ha en hel range öppen för utåtgående trafik, nu löser min hårdvarubrandvägg detta(kör igentligen utan brandväggen men NAT;ar nätet, då kan man köra ut och dra in saker på alla portar)
3. Någon som kört Protomwall under SP2?
4. Autoinstallerar sig rättighetsskydd automatiskt när man kör den nya Media Player?
(Tycker inte om hela iden med DRM och såndant tjafs, ren princip)

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem

Det enda problemet jag fick var att burken inte startade dagen efter..........:D
Fick dra upp den i felsäkert läge och sen starta om den så funkade det igen.
Klassiskt.
Några andra problem har jag inte fått ännu men troligtvis så blir det en ren
ominstallation för att sen slänga på sp2 på nytt. Har så mycket andra patchar och
skit nu så jag kan förstå om det blir knas........he he

Permalänk
Medlem

Det här kanske kan vara till intresse för någon:

Slipstreaming Windows XP with Service Pack 2 (SP2) ->
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream...

Edit: Plus info om vad som är nytt/fixat. ->
http://www.winsupersite.com/reviews/windowsxp_sp2.asp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpha Blondy
Jaha, detta gick ju bra.. bluescreen vid halva install, och sen var det bara att avinstallera sp2.

Det gick åt skogen, efter windows get mig bluescreen och startat om så höll den på att restore ett tag sen trodde jag att allt skulle vara bra,
men sen fick jag uppmaning att avinstallera SP2, gjorde detta och startade om datorn,
istället för 7sek tog det nån minut att komma in i windows,
sen var alla mina drivrutiner och inställningar borta,
iconerna var stora som snusdosor , "found new hardware" på allt osv...

Gick och la mig.

Visa signatur

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten