Permalänk
Medlem

Hjälp mig fort

Hejsan alla på Sweclockers

Ska förklara mitt problem

Hade tidigare Glocalnet men sa upp det när jag flyttade...beställde Telia 8000 och nu lyser DSL lampan på mitt modem zyxel 645 , Med andra ord så bör ju det vara inkopplat kan man tycka. Nu har jag kopplat det som följer...första jacket >> modem >> D-Link 604 och sen 1 dator i Lan port 1 har inte kopplat in de andra ännu då jag vill få det att fungera på en dator i taget... har konfigat Routern som man ska och jag får IP adress när jag kör cmd och sen ipconfig men när jag försöker logga in på http://login1.telia.com så händer inget utan "Sidan kan inte visas". Vad kan vara fel ??? all hjälp tages emot fortast möjligt....kan det vara modemet som behöver resetas ?? hur gör man det...som sagt alla tips är välkommna så jag kan få mitt efterlängtade bredband igen...har varit utan 2 månader så nu vill man verkligen få igång det.

Mvh

Mek

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT

Permalänk
Medlem

Har du kört igång Dhcp?

Edit: Såg att du Routern delade IP,n..

Lite trött jag

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Kolla om routern får en IP utav telia!

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se när jag tittar via "kör">>> cmd >>> ipconfig så får jag ett ip där ...så jag förutsätter att det är från telia det ip:t kommer ifrån borde väl inte finnas något annat eller ????

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT

Permalänk

kolla om internet fungerar när du kopplar modemet direkt till datorn, om det funkar så kan du ha configat routern fel

Permalänk
Medlem

Har testat med kabel direkt från modemet till datorn utan resultat...fungerar inte det heller ???

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT

Permalänk

10.0.0.6 skriv detta i adressfälten så kommer du till login sidan.

Visa signatur

Darkman

Permalänk
Medlem

När du kopplar datorn direkt till modemet, får du någon ip då?

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

har inte testat 10.0.0.6 ännu och inte kollat om jag får en IP om jag har kabel direkt mellan modem och dator men ska klart kolla upp det efter jobb...men en fråga till kan dsl lampan lysa även om man inte har blivit inkopplad ut mot nätet ??? alltså i måndags började den lysa men enligt mina sidor på telia ska det släppas på i dag den 1 September så kan det bero på att de inte släppt ut mig ??? och som sagt kan lampan lysa ändå ...rörigt värre men hoppas ni förstod frågan. Har som sagt gjort alla configar som ska göras i datorn helt enligt telia och är det något man ska göra i routern öppna något eller så...gjort wizard i routern men ska man göra mera ???

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT