Uppleva dag och natt i spel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Hur funkar det här med rollspel i Pc spel väg igentligen ? Får man välja sin egen karaktär innan man börjar, eller .....

Jag lirade lite Rollspel för några årsen, då i pappars miljö. Är det samma sak när man spelar ett rollspel i Pc väg ?

I vissa rpg (roleplaying game), skapar man en karaktär från grunden där du väljer karaktärspoäng(styrka,smidighet,intelligens osv),ras,yrke och färdigheter.

I andra, som tex Gothic startar spelet och man börjar spela med sin karaktär direkt och utvecklar den därefter som vanligt.
Med att utveckla sin karaktär innebär att man dödar monster och utför olika uppdrag, som därmed ger erfarenhetspoäng. Dessa kan sedan distribueras ut på dina olika färdigheter så att du blir bättre. Ju mer man spelar och dödar desto bättre blir du med andra ord.

Anar du vad du har gått miste om ifall du aldrig har spelat ett rpg?
Önskar jag vore i din sits då man har kört det mesta.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

Ultima Online har även det dag/natt cykler, ett RPG och inte ett FPS dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Hur funkar det här med rollspel i Pc spel väg igentligen ? Får man välja sin egen karaktär innan man börjar, eller .....

Jag lirade lite Rollspel för några årsen, då i pappars miljö. Är det samma sak när man spelar ett rollspel i Pc väg ?

som sagt, i dem flesta får dui välja ras, class, attributer, färdigheter, nackdelar/fördelar osv.
might and magic spelen bygger på d&d reglerna om jag minns rätt om någon undrar.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Kanske inte ett FPS men Animal crossing till GC måste väl vara ett av de spelen som följer dygnsrytmen bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Vad är det för spel som du då tänkte på ?

Troligtvis Gothic och Gothic 2.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Morrowind skulle jag nog våga påstå har den särklass mest avancerade dag/natt cykel. Himlen ser verkligen helt fantastiskt ut, med olika molmformationer, månar och stjärnor som går upp. Det finns till och med stjärnbilder på himlen som ska betyda något om jag inte minns fel. Jag vet att det var ett riktigt freak som skapade himlen i spelet.
/Andreas

Nej det är faktiskt FS 2004 utan att ha spelat Xplane men FS 2004 äger när det gäller dag/natt cykel och väder.

Däremot håller jag helt med om Morrowind men det är inte i realtid och har inte lika mycket vädermöjligheter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tror att Staw wars: Rouge leader (eller vad det nu heter) till gamecube skulle ha nått sånt, men det är iofs inte ett FPS... men man kan ju faktist se inifrån hytten ^^

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Du menar att allt eftersom klockan går påverkas ljuset och solen av detta?? Gta Vice City? Vet inte om det riktigt räknas som fps. Då man ser allt i andrapersons perspektiv (bakifrån).

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

WW2 Online

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som några redan nämt så har farcry rätt härlig dygnssimulering. En bana är dag, sedan kommer en skymmning, en natt och gryning.. osv..

Visa signatur

Denta