Hur göra bilderna "copyrightskyddade" på sidan

Permalänk
Medlem

Hur göra bilderna "copyrightskyddade" på sidan

På endel sidor kan man inte "högerklicka" på de bilder som finns. Fösöker man, kommer det upp ett fönster som säger att bilderna inte får kopieras.

Hur lägger man till detta i koden?

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll, för det är mycket irriterande och fungerar inte som skydd.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Eftersom bilderna laddas ner på datorn så kan man ändå komma åt dem

Permalänk

Gör dem inte för stora då kan de inte användas till nåt proffessionellt om de är små och webboptimerade.

Allt skapat material är copy-skydat i sverige, även utan c märket..,

Permalänk
Medlem

Jag vet, lägg inte ut dom på internet!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Allt skapat material är copy-skydat i sverige, även utan c märket..,

Jag tror han vill göra så det faktiskt inte går att kopiera dom rent tekniskt sett (det är omöjligt btw), inte bara så dom är copyrightskyddade rent lagligt då detta har en tendens att inte betyda vidare mkt på internet :\

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

På min webbläsare biter inte det "skyddet", eller det finns vissa versioner av det som biter men, de är mycket lätta att komma runt även utan något tilläggs program.

De är mest irriterande så skit i det

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Så här gör du för att stänga av användning av höger musknapp på sidan:

varning="Tyvärr, du får inte använda denna meny på denna sida."

function nomenu()
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;

return false;
}

function clickdown(e)
{
if (document.all)
{
if (event.button==2)
{
alert(varning);
}
}
if (document.layers)
{
if (e.which == 3)
{
alert(varning);
return false;
}
}
}

document.oncontextmenu=nomenu;
document.onmousedown=clickdown;

Permalänk
Hedersmedlem

asske: Du kan väl skriva lite mer strukturerad kod?

<script type="text/javascript"> varning = "Tyvärr, du får inte använda denna meny på denna sida."; function nomenu() { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } function clickdown(e) { if (document.all) { if (event.button == 2) { alert(varning); } } if (document.layers) { if (e.which == 3) { alert(varning); return false; } } } document.oncontextmenu = nomenu; document.onmousedown = clickdown; </script>

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

"skyddet" är meningslöst.

Bara IE funkar så att menyn inte kommer fram när man trycker på höger musknapp, så frö att spara bilden med IE så kör man drag 'n drop till skrivbordet eller en mapp. går snabbare än att högerklicka och välja spara tillochmed.

det du gör istället för att skydda dina bilder är att irritera folk som t.ex. använder höger musknapp för att göra mouse-gestures, uppdatera, gå bakåt eller kanske tillochmed lägga till bokmärke via högerklicksmenyn.

Sätt istället ut tydliga texter som förklarar att det är dina bilder och man inte får använda dem utan ditt tillstånd. Förutsatt att det verkligen är dina bilder så är det nämligen så.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

SRY FUNKAR INTE I MIN BROWSER, JAG KAN KLICKA ÄNDÅ!!! HAHAHA!!! För min webbläsare, firefox får inte hemsidor "Disable or replace context menus", så jag kommer sno dina bilder ändå.. (Och dasse din kod funkar nog bara i ie).. haha ett gott skratt på denna tråden!

StarMoj ge upp!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

man kan ju alltid ta en skärmdump...lol

I ärlighetens namn är det inte så stor risk att ha sina bilder ute.. om de inte är intima så att säga... Ingen kan ju tjäna pengar på dem, för det får de ju fan för om de blir påkommna. Och inte får de användas i andra sammanhang heller, men vad är eg, det värsta cenariot?

Vill man skydda dem lite så kan man ju visa dem genom flash... men skärmdumå går ju alltid...

Permalänk

Upphovsrätt heter det. Inte copyright.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Allt skapat material är copy-skydat i sverige, även utan c märket..,

Nä inte om det inte uppnr verkshöjd. Tar du en bild rakt framifrån på måna-lisa till exempel gäller antagligen inte upphovsrätten.

Bästa är att lägga till ditt namn och gärna hemsideadress på bilden. Det hjälper inte mot att folk sprider bilden. Men folk vet iaf vem som har tagit den.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Man kan även gå förbi skyddet genom att klicka med båda musknapparna samtidigt där man vill högerklicka...

Visa signatur

Denta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denta
Man kan även gå förbi skyddet genom att klicka med båda musknapparna samtidigt där man vill högerklicka...

funkar bara på de äldre versionerna av den typen av script, som typ ingen kör med längre

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Gör ett lager för varje bild och sätt bilden som bakgrund.

Permalänk
Medlem

Skit i det och lägg in "(C) hemsidan.com - All rights reserved" eller nått på hemsidan bara, det räcker. Att "spärra" menyn kommer bara locka folk ännu mer att ta sig förbi "skyddet" (som inte funkar) bara för att jäklas lite med dig. Bättre du låter det vara och sätter dit dem om du hittar dina bilder på deras hemsidor.

Permalänk