Permalänk
Medlem

SE K700i eller Nokia 6230?

Funderar starkt på en ny telefon men är tveksam vilken av dem. Någon som provat (helst båda) och kan ge synpunkter?

Jag har sökt men inte funnit så mycket info jag vill ha.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Har haft båda och valde Nokian, har den fortf och är kanonnöjd!
Men det är en smaksak, K700:an är nog en lite bättre lur medans jag tycker 6230:an är snyggare! Båda har samma funktioner, Nokian dock utbytbart minne.
Det är bara att välja!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

So K700:an har inte utbytbart minne?
Funderar också på en K700 eller 6230 men har inte varit så säker på vilken av dom jag ska skaffa.
Går det att surfa runt i menyerna (till exempel) och ändå lyssna på musik på K700:an? (som det går med 6230n alltså)
En annan sak också, måste man ha kreditkort (eller något liknande, kontokort t ex.) för att kunna betala räkningar ifall man skaffar abonemang?

Permalänk

Ja det går att "surfa runt" på K700:an samtidigt som man lyssnar på musik/radio

Dock är musik ingen höjdare med tanke på att den bara har 42 mb.

Jag skulle valt K700:an, och det gjorde jag också

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag valde också mellan dom telefonerna, det blev en K700 för mig. Jag måste säga att jag är mycket mycket nöjd med telefonen! Menyerna inne i telefonen är ju mycket snyggare i K700an än 6230in. Och så tycker jag att 42 meg är ju bra mycket det med... Just nu har jag 15 låtar, 30 spel och fortfarande 7 meg kvar av minnet, så jag tycker då att 42 meg duger. Jag tycker att du ska sattsa på en K700!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Har haft båda och valde Nokian, har den fortf och är kanonnöjd!
Men det är en smaksak, K700:an är nog en lite bättre lur medans jag tycker 6230:an är snyggare! Båda har samma funktioner, Nokian dock utbytbart minne.
Det är bara att välja!

En del har synpunkter på den lilla displayen på Nokia 6230. Har du något att säga om det?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Väldigt liten display och jag tycker inte det alls verkar som att den har 65k färger. Det är min kompis 6230 jag tänker på nu och jag tycker den är skitful och skitfult menysystem. Det är vad jag tycker
Det du ska gå efter är väl ifall du vill ha en med mmc eller inte

Tycker du ska välja K700i

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
Väldigt liten display och jag tycker inte det alls verkar som att den har 65k färger. Det är min kompis 6230 jag tänker på nu och jag tycker den är skitful och skitfult menysystem. Det är vad jag tycker
Det du ska gå efter är väl ifall du vill ha en med mmc eller inte

Tycker du ska välja K700i

Jag har inget behov av mp3 eller MMC. Har precis fått testa en K700 av en kompis och den verkar ju mycket bra.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
En del har synpunkter på den lilla displayen på Nokia 6230. Har du något att säga om det?

Jag tycker många gnäller på den lilla skärmen i Nokian lite i onödan.....visst det finns bättre men den gör sitt jobb bra! K700 skärmen är större dock!

Jag tycker som jag skrivit ovan att det är mest en smaksak vilken man ska välja.....visst du får råd här men ta den som känns bäst! Det är ju trots allt du som ska ha luren!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Jag tycker många gnäller på den lilla skärmen i Nokian lite i onödan.....visst det finns bättre men den gör sitt jobb bra! K700 skärmen är större dock!

Jag tycker som jag skrivit ovan att det är mest en smaksak vilken man ska välja.....visst du får råd här men ta den som känns bäst! Det är ju trots allt du som ska ha luren!

Går det att få bort operatörsloggan på K700i? Vet att det går på Nokia.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Går det att få bort operatörsloggan på K700i? Vet att det går på Nokia.

Måste man kunna det?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Det går inte ta bort den helt men man kan "dämpa" den så den syns mindre.....på K700 alltså!

Hur går det? Har du bestämt dig än?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir en K700. Köpte en Samsung E710 för ett par månader sedan och den har sannerligen inte nått upp till förväntningarna. Jag borde läst på lite bättre om den, så det är därför jag kanske kommer med lite underliga frågor.

Samsung E710 är mycket trevligt designad men det är avsaknaden av vissa funktioner som gör att jag vill ha en annan telefon.

Den trevliga displayen väger tungt för K700. Har ju även en Nokia 6100 så det känns som jag vill ha en telefon med större display än 6230.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller