Nu drar chassi bygget igång... -[ eventuell modem dödare ]-

Permalänk
Medlem

Nu drar chassi bygget igång... -[ eventuell modem dödare ]-

Tja... som sagt jag ska nu äntligen ta mig tid att bygga ett till chassi...

eftersom att jag går Bygg programmet med inriktning - plåt så kommer det innehålla mycke plåt eller plåt arbeten så jag kan få betyg för skit'n

Vi börjar med lite sketchup bilder i sann Sweclockers anda...

Sketchup

Handtaget kommer nog inte sitta dära då burken kommer väga kring si såder 50-60 kilo... kan inte ändra, då min upplaga av Sketchup har gått ut.. (glömde det på under natten)

plåten jag använder i botten och i toppen är 2,5mm stålplåt med måtten 400x500x2.5mm... tag en tumstock och mät så ser ni att det Blir HUGE!!!

på kort sidorna har jag kluppit till 400x400 dock är denna bara 1.5 mm för att deen skall vara lätt att kapa och göra hål i...

har köpt in lite profil järn från Clasohlson och på så sätt kapat och provat så ni får väll lite smakprov på vad jag åstakommit såhär långt.

1

2

3

Speccen på burk kommer förhoppnings vis att vara...

1st Amd 64 men ett x800pro

1st Intell pentium 2400mhz med ett Geforce 4 ti4200

kommer alltså vara 2 datorer i samma burk...

ena kommer stå som server den andra som Htpc..

ok fars gubbens Arbets dator.. det kommer troligen blir Amdn

Har ni några funderingar skriv hära eller Pma...

Tips vill ja hellst ha Pmade

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Medlem

Ser ut som en bra start. Får man fråga var handtaget(en) skall sitta istället?

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Proffsmoddare

hehehe varför inte rendera en bild i sketchup istället för att ta en skärmdump Ser bra ut förövrigt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ok ok.. Nu var du elak Wolverine

Handtaget om det nu kommer finnas något kommer sitta på någon av kort sidorna...

Fläktarna på sidorna är 120mm fläktar...

Chassit kommer nog stå på hjul så jag kan rulla omkring det hemma i Huset...kommer säkert åka framåt om jag drar på fläktarna på fullt... nej nej skämt å sido...

undrar om det är värt att ödsla 4500:- på ett x800 pro till En Htpc... kommer väll slänga in något annat skit...

Grattis till redaktörs posten Wolv Btw

[Ädit] jo Wolve Förstod det hehe

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quixir
Ok ok.. Nu var du elak Wolverine

Grattis till redaktörs posten Wolv Btw

Man tackar
Min kommentar var inte elakt menad som du säkert förstod men jag tyckte det var en smula komiskt och kunde inte låta bli Lycka till med bygget!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Hehe 50-60Kg så lär du nog ha en hejdundrandes fläkt(ar) för att flyga fram över golvet : P

Permalänk

varför bygga så den väger 50-60 kilo egentligen? finns det nån specefik anledning?
kan ju inte va för att den ska stå stabilt på golvet då du ändå änker sätta hjul på den.

du kan ju lätt bygga så den väger max 20 kilo...

bara undrar...

/P

Permalänk

Du har inte lust att minska bilderna så man slipper scrolla i sidled om man sitter med 1024 x 768 i upplösning?

Ser vra ut än så länge. Fixa fler bilder!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip Thulin
varför bygga så den väger 50-60 kilo egentligen? finns det nån specefik anledning?
kan ju inte va för att den ska stå stabilt på golvet då du ändå änker sätta hjul på den.

du kan ju lätt bygga så den väger max 20 kilo...

bara undrar...

/P

Ju mer den väger desto mer manlig är den förstår du väl

Permalänk
Medlem

ok ok.. anledningen till att den kommer väga så mycket är att det skall vara 2datorer 1 switch och lite andra roliga leksaker i den... hjulen kommer självklart vara låsbara och det kommer eventuellt stå grejjer på burken så därför vill jag att den håller ganska mycket...

sen att vikt är manligt är väll inte helt sant men ok...

Sen skulle jag vilja att ni slutar klaga på kvaliten på bilderna.. Ja dom är tagna med mobben och jag kan inte få igång kamera skiten så därför får dom vara såher.. kan förminska dom efter som...

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quixir
ok ok.. anledningen till att den kommer väga så mycket är att det skall vara 2datorer 1 switch och lite andra roliga leksaker i den... hjulen kommer självklart vara låsbara och det kommer eventuellt stå grejjer på burken så därför vill jag att den håller ganska mycket...

sen att vikt är manligt är väll inte helt sant men ok...

Sen skulle jag vilja att ni slutar klaga på kvaliten på bilderna.. Ja dom är tagna med mobben och jag kan inte få igång kamera skiten så därför får dom vara såher.. kan förminska dom efter som...

Han klagade inte på kvaliteten på bilderna utan på storleken :S

Permalänk
Medlem

nae inte han.. det var nån som pmade

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Medlem

miiiiiiiiiiiindre bilder!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
miiiiiiiiiiiindre bilder!!!!!!!!!!!!!!

Om du tittar lite uppåt så skrev han att han skulle förminska bilderna eftersom

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Mini update

jaha..

Jag var på Classe tidigare imorse och köpte lite mini bultar...påsar påsar och åter igen påsar

hittade inte några sådanna som jag ville ha på toppen osv... har dom som ska på bottenplattan så den åker dit så fort farsan kommer hem me skruvdragarn...

funderar på att istället för att ha moderkorts plåtar så tänkte jag sätta ett Galler och montera det rakt genom burken... sen sätta moderkorten på ena sidan och Hdds aggen och allt annat tråkigt...

varit å köpt 12 st Alufläktar av en kompis... han hade dom i sin server så jag fick dom billigt.. hehe en tjuga styck

Sen lite bilder på hur långt jag kommit för stunden...

testar så att denser bra ut i hörnet

nu liknar det nästan en Kub
jobbar så fort jag kan men har lite grejjer att göra me skotern innan vintern kommer men jag skall nog få igång bygget så fort luleå bilglas får tummen ur å ger mig mitt plexi

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -