Ursprungligen inskrivet av emin Undrar ifall SilentX låter nå tystare än 200W aggen som följer med SN45G? Tycker inte mitt låter så farligt men man säger ju inte nej till ännu tystare.
Det SKA vara tystare.. hur mycket tystare vet jag inte. Men SilentX ska tydligen kyla bättre, vara tystare och ge 250W (självklart).
Jag undrar också hur tyst det är.. då jag tycker att mitt nätagg som jag inte bytt låter mycket.
Sen undrar jag också nån bra återförsäljare (svensk)?
Ursprungligen inskrivet av JME_DATA
...
- Processor. Intel är nästan ett måste. AMD ger för mycket värme och det är mycket svårt att hitta en tyst kylare som inte kostar skjortan till AMD. Till Intel Finns Heatlane, en jättepassiv kylfläns somm klarar upp till 2,8GHz eller Noice Control fläktar.
...
[/B]
Hmm har inte den myten dött än? Kanske inte hos JME DATA?
Hade själv en artic cooling fläns med fläkt. Den låt inte ett dugg och kylde tillfredställande, dyr var den inte heller. Tror jag gav 130:- eller nått.
Här är ju en ännu billigare och lika tyst(efterföljaren till den jag hade):
min Shuttle låter som ett ass (SB61G2) och jag funderar på att byta till http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=789&session=06b01c5...
och så klart SilentX men är det vär dom där 880:- för att få den tystare och hur mycket ger det att få 250W i stälet för 200W vad blir efekten???
Funderar själv på att köpa ett SilentX 250w, men hur mycket klarar dem?
Skulle vara fint om någon som har massor av strömslukande delar i sin Shuttle kunde säga vad de har samt om de kör med SIlentX 250w eller det vanliga 200w-agget.
Ursprungligen inskrivet av jimmie.p Hmm har inte den myten dött än? Kanske inte hos JME DATA?
Hade själv en artic cooling fläns med fläkt. Den låt inte ett dugg och kylde tillfredställande, dyr var den inte heller. Tror jag gav 130:- eller nått.
Här är ju en ännu billigare och lika tyst(efterföljaren till den jag hade):
Kan ju inte hålla med mer! Man kan ju tycka att man skall få en lite mer objektiv åsikt från ett så stort of proffsigt företag. Man kan ju hoppas att dom inte är helt köpta av jättar som Intel.
Och är det bara jag som uppfattar hela tjötet med trolleflex mattar och heatpipe-kylning som smygreklam? Är det inte förbjudet med reklam i forumet?
Nog för att det är bra att företag engagerar sig i oss användare och försöker vara till hjälp, men det behöver ju inte gå till överdrift genom att propagera för sina produkter...
Enligt JMEs hemsida finns Silent X nätaggen för 699 kr + frakt osv, men de ligger på 35 dBa är inte de rätt mkt? hade papstar innan som gick på 20 dBa och de hörde man knappt, som ni säger så säger ni att de knappt låter längre med det nya nätaggeT?
Känns som en lite sidostickande fråga, men drar den här iaf då det handlar lite om Silent X agget.
Klurar lite på ett htpc baserat på mini-itx mobot VIA EPIA M10000 och vad man kan tänkas ha för ett TYST nätagg till detta.
Vill ha det så tyst och kompakt som möjligt då ja tänkt montera det i min gamla Kiss dvd. Hittar otroligt lite info om Silent X agget på återförsäljarnas sidor och hoppades på att någon kanske rent av har testat denna kombination eller direkt kan säga att det inte går.
Har någon nått bättre förslag på agg så kom gärna med det.