Funny.exe hjälp msn skit!

Permalänk
Medlem

Funny.exe hjälp msn skit!

Det var någon som jag känner som skickade funny.exe via msn messenger...

Och dum som jag var öppnade jag den..

Då kommer det upp en pop-up där det står:

Run-time error "75"

Patch/file access error

Jag har även tagit bort den filen men det är fortfarande kvar...

Har också tagit och kört ad-aware...

Snabba svar snälla!!!

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

exakt samma för mig...
känner mig dålig.

vet inte hur man får bort den. Väntar på svar...

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Permalänk
Medlem

Testa starta i felsäkert läge och ta bort den

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Permalänk

Ja e för trött för o fatta va viruset gör.. all text verkar bara så luddig.. nån som kan berätta lite närmare va dehär förbannade viruset gör? btw ja har de osså

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

hmm tyckte de va nå skumt, Hur som helst hade jag inte tid för jag lirade COD! så jag stängde bara bort rutan=)

Permalänk
Medlem

Hur man får för sig att klicka på en fil som heter funny.exe går förbi mitt förstånd. Kör ni nokian haka pelitta?

Permalänk
Medlem

ja fy fan, inte konstigt att det är så kul att skicka trojaner till folk på msn

Permalänk
Medlem

-Mäh! Va e de? Hu gö mahn?
-Klicka på den!
-oKeJ,,,

Permalänk
Medlem

hmm

Daniel says:
tezy_83@hotmail.com

Daniel sends:
You have failed to receive file "funny.exe" from Daniel.

?

Permalänk
Medlem

Citerar en mycket klok person, mig själv:
"Är man dum, så är man dum!"

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

acceptera aldrig okända saker..

Permalänk
Medlem

men om den "okända saken" kommer från din bror...
och jag hade inte hört något om nån mask på msn...

då är man dum och tror att brorsan vill skicka nått roligt

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garnet
men om den "okända saken" kommer från din bror...
och jag hade inte hört något om nån mask på msn...

då är man dum och tror att brorsan vill skicka nått roligt

precis.. min bäste vän skickade den. Han som aldrig gör något sådant. Så ja bara accepterade.. aja har uppdaterat antivirus nu o ska låta datorn stå på virusscan över natten! nu ska skiten ur!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
precis.. min bäste vän skickade den. Han som aldrig gör något sådant. Så ja bara accepterade.. aja har uppdaterat antivirus nu o ska låta datorn stå på virusscan över natten! nu ska skiten ur!

det är därför man frågar "vad är det" innan man exekverar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
det är därför man frågar "vad är det" innan man exekverar den

Äh, ett spel.

Permalänk
Medlem

jag snacka med en polare o helt plötsligt kommer denna fil, klart man acceptar.. annat om det bara kommer en fil utan att man har pratat med personen.. fresten vad gör viruset? fakkar det bara msn? mina polare fick formatera om datorn.. den blev helknepp vet inte om det var på grund av detta viruset..

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk

Tänkte informera att jag påträffat ett antal datorer idag som kraschat totalt på grund av w32.funner. Totalt rör det sig om cirka 8 stycken. De har fungerat normalt fram till funny.exe öppnats. Verkar som viruset gör mer elakt än vad som sägs av antivirusbolagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f.d Henke
Tänkte informera att jag påträffat ett antal datorer idag som kraschat totalt på grund av w32.funner. Totalt rör det sig om cirka 8 stycken. De har fungerat normalt fram till funny.exe öppnats. Verkar som viruset gör mer elakt än vad som sägs av antivirusbolagen?

Tänkte precis säga de samma... Har en polare som har haft de i flera dagar å de har inte hänt nå specielt men när han idag installerade antivir å körde de så kan han inte längre logga in på datorn... E inte 100 på att de beror på detta men ni som har de... Ta de lite lungt me virusprogrammen

Visa signatur

[AMD 64 3200+ @2200] [Gigabyte K8NS Ultra 939] [1Gb Kingston DDR PC 3200] [Leadtech 6800 le @ 16/1,6] [Seasonic S12 430W] [Antec Sonata]

Permalänk
Medlem

Hur får man bort det ???? Snälla orkar nån skriva ihop nått och inte skriva en länk bara. försöker hjälpa "tjejen" att ta bort den.....

Permalänk
Medlem

bäst och gå till rummet brevid och tala om för min noob syster...orkar inte fixa hennes dator..

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Neeee, svar tack

Permalänk
Medlem

Jag fick det där viruset idag. Och det stog att man skulle gå in å ta bort det. Men det gick inte för att skiten andvändes. Och F-secure kunde inte heller göra nått åt det.
Sen skulle jag starta om datorn och då kom ja inte in på den igen. För jag loggas bara ut igen. Vet inte om det har med de viruset att göra men det hände iaf i sammband me det. Kan inte starta med xp-skivan heller.

BLÄ

Visa signatur

Anders är finast

Permalänk
Medlem

För mig så skickar min MSN "Funny.exe." automatiskt till alla som jag har på msn... Så bli inte sura om någon kompis skickar, för det är inte dom som gör det.. Det görs av sig själv!

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem

Snälla, vet ingen någon generell lösning eller nått bra program som ä gratis o tar bortdet eller ...något ??

Permalänk
Medlem

föregående talare har rätt eftersom hon sa att hon inter visste vad jag pratade om när jag skrev....

viruset skickar alltsås ig själv

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Jupp, de gör det, en massa annan skit där till...
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.funner.html

Permalänk
Medlem

Får inte bort detta inlägg, datorn dampa o la in flera

Permalänk
Medlem

Även min systers dator har samma problem, man loggas ut så fort man försöker logga in, hur ska jag återgärda detta? Något man kanske kan göra med windowskivan? Reparera verkar inte fungera..