Missnöjda 3-kunder titta hit!
Ska försöka skriva det här inlägget så städat så möjligt, men det kommer bli svårt då jag är inte lite förbannad. På vad? Jo, företaget 3 och deras sätt att behandla sina nyvärvade kontantskortkunder.
Jag var en av dem som nappade på deras A925-erbjudande, precis som resten av mitt kompisgäng. Till en början verkade ju allt för bra för att vara sant, men efter att ha pratat med personal på den lokala Exepert-butiken samt efter att ha ringt 3:s support och frågat dem om det var något lurt med det hela så kände vi ju oss säkra. Således var ju allt frid och fröjd, vi ringde likt tokar till varandra och allt fungerade klockrent. Vid den här punkten var 3 verkligen världens bästa operatör.
Men så, någon vecka senare fick man det där SMS:et. Aldrig förr hade vi blivit mer konfunderade. Jag menar, det tog ju ett tag innan man fick klarhet i vad fan de menade och vad som skulle gälla för oss. Deras lilla MMS förklarade för övrigt inte det hela bättre heller.
Hur fan kan de göra så här? Deras nya kontantkort är ju totalt jävla värdelöst! Vem fan vill hålla på så där? Och vem har råd? Kontantkort är väl för fan till för dem som inte har pengar nog för att betala för ett abonnemang. Och nu får man vad som nästintill är ett abonnemang.
Och inte nog med att de nya standarderna är värdelösa, inget funkar ju heller! Just nu kan varken jag eller någon av mina vänner koppla upp sig via GPRS. Jag kan eller inte skicka några SMS, då dessa tydligen är slut. När jag kolla mitt saldo just nu har jag 45 min att ringa för, 0 SMS/MMS att skicka och 100 kr att... att göra vad med? Kunde de åtkinstonne inte kunna låta en ringa/skicka upp dessa pengar? Ska de bara ligga där nu?
Nej, 3 bedriver bedrägeri. Dessutom ljuger de en med största möjliga sannolikhet rätt upp i ansiktet när de säger att de köpte in för många telefoner och var tvugna att rea ut dem på det här sättet. Nej, jag är trött på företag som försöker köpa sig ur lagbrott. Låsa upp telefonen gratis? Jaha, och var gör man det? I 3-butiker? Och om man inte har någon i närheten? Nej, 3, ni får fan komma hem till mig, låsa upp min telefon samt flytta mitt nummer till en annan, vettig, operatör. För ni suger verkligen.
---
Nu undrar jag om det finns nått intresse mot att ordna någon slags namnskrifts insamling mot 3:s sätt att agera mot sina kunder. Eller om vi kanske gemensamt kunde skriva en KO-anmälning? Det kommer jag iofs göra hur som helst.