Missnöjda 3-kunder titta hit!

Permalänk
Medlem

Missnöjda 3-kunder titta hit!

Ska försöka skriva det här inlägget så städat så möjligt, men det kommer bli svårt då jag är inte lite förbannad. På vad? Jo, företaget 3 och deras sätt att behandla sina nyvärvade kontantskortkunder.

Jag var en av dem som nappade på deras A925-erbjudande, precis som resten av mitt kompisgäng. Till en början verkade ju allt för bra för att vara sant, men efter att ha pratat med personal på den lokala Exepert-butiken samt efter att ha ringt 3:s support och frågat dem om det var något lurt med det hela så kände vi ju oss säkra. Således var ju allt frid och fröjd, vi ringde likt tokar till varandra och allt fungerade klockrent. Vid den här punkten var 3 verkligen världens bästa operatör.

Men så, någon vecka senare fick man det där SMS:et. Aldrig förr hade vi blivit mer konfunderade. Jag menar, det tog ju ett tag innan man fick klarhet i vad fan de menade och vad som skulle gälla för oss. Deras lilla MMS förklarade för övrigt inte det hela bättre heller.

Hur fan kan de göra så här? Deras nya kontantkort är ju totalt jävla värdelöst! Vem fan vill hålla på så där? Och vem har råd? Kontantkort är väl för fan till för dem som inte har pengar nog för att betala för ett abonnemang. Och nu får man vad som nästintill är ett abonnemang.

Och inte nog med att de nya standarderna är värdelösa, inget funkar ju heller! Just nu kan varken jag eller någon av mina vänner koppla upp sig via GPRS. Jag kan eller inte skicka några SMS, då dessa tydligen är slut. När jag kolla mitt saldo just nu har jag 45 min att ringa för, 0 SMS/MMS att skicka och 100 kr att... att göra vad med? Kunde de åtkinstonne inte kunna låta en ringa/skicka upp dessa pengar? Ska de bara ligga där nu?

Nej, 3 bedriver bedrägeri. Dessutom ljuger de en med största möjliga sannolikhet rätt upp i ansiktet när de säger att de köpte in för många telefoner och var tvugna att rea ut dem på det här sättet. Nej, jag är trött på företag som försöker köpa sig ur lagbrott. Låsa upp telefonen gratis? Jaha, och var gör man det? I 3-butiker? Och om man inte har någon i närheten? Nej, 3, ni får fan komma hem till mig, låsa upp min telefon samt flytta mitt nummer till en annan, vettig, operatör. För ni suger verkligen.

---

Nu undrar jag om det finns nått intresse mot att ordna någon slags namnskrifts insamling mot 3:s sätt att agera mot sina kunder. Eller om vi kanske gemensamt kunde skriva en KO-anmälning? Det kommer jag iofs göra hur som helst.

Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumsdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

"det där SMS:et" säger mig verkligen ingenting. Du får gärna förklara vad problemet är

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT
"det där SMS:et" säger mig verkligen ingenting. Du får gärna förklara vad problemet är

Citerar det:

"Nytt kontantkort med låga priser! Till den 15 nov använder du ditt kort som vanligt 3 bjuder på de första 120 min till 15 nov. Läs mer i din 3mobil."

Permalänk

2 st i min klass har köpt 3-mobiler, kul det kommer bli att berätta för dom hur kasst det egentligen är

Edit. lite off topic, men men... beklagar dock

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
2 st i min klass har köpt 3-mobiler, kul det kommer bli att berätta för dom hur kasst det egentligen är

Edit. lite off topic, men men... beklagar dock

Ja, visst. Kul förutsatt att de köpte dem efter att de gått ut med det här. För oss som köpte innan dess är det knappast kul.

Permalänk
Medlem

Jag köpte med a925 på 50% rabatt..

Nu har dom 6månaderna tagit slut dags för 449kr/mån.. humm

Permalänk
Medlem

JA, jag säger som jag sagt i många trådar tidigare.
Mitt val att hoppa på Tre med deras 3G är fortfarande hittils det värsta nerköpet jag någonsin gjort. Dessutom så är jag bunden i ett år till. Fyfan säger jag bara.

Synd att inte fler lyssnar på vad man säger...

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart på namninsamling! Och annat man kan ställa till med för Tre. Säkerligen är en hel hög andra på Kringutrustning det också.

Och man får en kod man knappar in när man låser upp telefonen. Inte nödvändigt att gå in till butik. Så ska man skicka in Simkortet till dom med posten också...

Visa signatur

Det socialistiska liket lever medelst frankensteinliknande åtgärder.
Flygande anka! Akta den bitts!
Gud är som Alfons osynliga kompis. Få ut det ur skallen och bli en normal människa... För guds skull... Väx upp.

Permalänk

Lås upp skiten och använd aldrig mer 3, det går snabbare.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Jag skaffade tre för ett år sedan, fick den fantastiskt dåliga NEC 606 eller va den hette. Men den var de snälla att byta ut. Då fick jag A920 som är en fruktiansvärt jobbig telefon. Den går inte att använda. Först var den aningen knepig med hängningar i olika lägen. Och nu startar den inte alls! Men räkningarna kommer som ett brev på posten, 500 kr varje månad. Mina kompisar har uppgraderat sina til A925 men efter ett tag så blir det nästan samma skit med dem.

Är så jävla irriterad.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squalo
Jag är helt klart på namninsamling! Och annat man kan ställa till med för Tre. Säkerligen är en hel hög andra på Kringutrustning det också.

Och man får en kod man knappar in när man låser upp telefonen. Inte nödvändigt att gå in till butik. Så ska man skicka in Simkortet till dom med posten också...

OK. Låter ju trots allt bra. Antar dock att det inte skulle vara så svårt att hitta nån sån där kod på nätet. Hur som helst, ska försöka fixa nån som skriver nån smidig sida som vi kan göra någon slags namninsamling på. Vi bör även samla våra argument ordentligt så ännu fler kan skriva på fast mot olika saker.

Permalänk
Medlem

Som vanligt (som man nästan skulle kunna säga) så är det barndomsfel på ny teknik, allt från säkerhetsbälten som inte går att få av sig, till just telefoner som inte fungerar tillfredställande.

Jag väntar då minst till det finns en hög 3g operatörer, då konkurensens gör att problem löses snabbare, förhoppningsvis.

Edit: Sen så tycker jag man tappar själva idén med kontaktkort när det är bindningstid, det är ju det man vill slippa.
Läs avtalen pojkar!
Där hittar ni säkerligen nånting om att dom förebehåller sig rätten om att ändra priserna utan förvarning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lleberg
Som vanligt (som man nästan skulle kunna säga) så är det barndomsfel på ny teknik, allt från säkerhetsbälten som inte går att få av sig, till just telefoner som inte fungerar tillfredställande.

Jag väntar då minst till det finns en hög 3g operatörer, då konkurensens gör att problem löses snabbare, förhoppningsvis.

Edit: Sen så tycker jag man tappar själva idén med kontaktkort när det är bindningstid, det är ju det man vill slippa.
Läs avtalen pojkar!
Där hittar ni säkerligen nånting om att dom förebehåller sig rätten om att ändra priserna utan förvarning.

Ja, men det finns gränser? Det här ju tamig fan inte något kontantkort längre. Snarare stöld. Man köper minuter som de sedan tar tillbaka. Sedan... räknar du med att en operatör ska göra på det här sättet mot dig? Jag gör inte det, jag hade kunnat leva med prirhöjningar etc, men detta är inte vad jag gick med på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lleberg
Där hittar ni säkerligen nånting om att dom förebehåller sig rätten om att ändra priserna utan förvarning.

Mycket möjligt men det brukar inte falla i så god jord hos konsumentverket då avtalet i så fall är ändrat och eftersom du är den svagare parten här så tycker då KO att vid avtalsändring skall man ha rätt att bryta avtal.

Men då detta inte har provats gällande 3 så kan dom å andra sidan hålla på som om det regnar men mitt råd till alla drabbade är att skriva till 3 och helt enkelt försöka säga upp "avtalet" då kontantkort i vardagstal betyder att man inte har någon bindningstid men gör det så fort som möjligt så inte 3 anser att ni har gått med på avtalet.

Permalänk
Medlem

Tycker dock att 3 kommer lite väl lätt undan med att bara låsa upp telefonen. Jag menar, sen står man där ju, utan operatör. Hur många operatörer erbjuder 3G för kontantkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
Tycker dock att 3 kommer lite väl lätt undan med att bara låsa upp telefonen. Jag menar, sen står man där ju, utan operatör. Hur många operatörer erbjuder 3G för kontantkort?

Telia.

Permalänk
Medlem

Du ringer bara till 3s kundtjänst och ber dom låsa upp den. Sen får du instruktioner av dom och dom ber dej posta ditt sim kort på närmaste brevlåda (en sån finns väl där du bor?) och sen får du instruktioner om hur du låser upp den i ett brev hem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Du ringer bara till 3s kundtjänst och ber dom låsa upp den. Sen får du instruktioner av dom och dom ber dej posta ditt sim kort på närmaste brevlåda (en sån finns väl där du bor?) och sen får du instruktioner om hur du låser upp den i ett brev hem.

Är det någon som kan förstå varför tre ska ha tillbaka simkortet för? Om jag låser upp min mobil så får jag ju _möjligheten_ att byta operatör om jag vill, jag kanske stannar hos tre iaf. Om de snor mitt simkort så _kan_ jag ju inte ringa mer med tre utan _måste_ skaffa en annan operatör. Tycker tre att det är något fel med mina pengar eftersom de tydligen absolut inte vill behålla mig som kund för att jag låser upp min telefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
Är det någon som kan förstå varför tre ska ha tillbaka simkortet för? Om jag låser upp min mobil så får jag ju _möjligheten_ att byta operatör om jag vill, jag kanske stannar hos tre iaf. Om de snor mitt simkort så _kan_ jag ju inte ringa mer med tre utan _måste_ skaffa en annan operatör. Tycker tre att det är något fel med mina pengar eftersom de tydligen absolut inte vill behålla mig som kund för att jag låser upp min telefon?

Man kan ju undra.

Permalänk
Medlem

Hhehhe på butiken där jag jobbar är vi alla anstälda mot tre. Det är bara cheferna som gillar skiten för att deras kickback är snuskigt bra faktiskt.
Förresten av de drygt 50, A925 telefonerna med kontankort som vi har sålt senaste månaden har drygt 18 kommit tillbaka, haha vilket skit.

Visa signatur

Bekämpa alkoholismen! Drick mera så det blir mindre över till andra!

Permalänk
Hedersmedlem

Heh, jag fick alltså rätt. Tur att jag inte hakade på tåget då. Fast om man vill spela på samma nivå som 3 kan man ju alltid låsa upp telefonen. Visst finns det klausuler i kontraktet, men det känns som att byta kontantkortsformen till abb är *lite* att ta i rent moraliskt.

Att klaga på nätet kan jag dock inte förstå hur man kan göra. Hur bra fungerade t.ex GSM nätet till en början? Tråkigt om man inte insett att man kör på ett icke-färdigbyggt nät (eller duktiga säljare/reklam?).

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Såg jävligt bra ut, tur att jag inte köpte skiten.

Permalänk
Medlem

Fick tag på tres kundjänst och frågade varför de skall ha tillbaka simkortet om man låser upp telefonen men det kunde de inte riktigt förklara...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Z1010 och låste upp den, kör nu mitt telia abb. på den..

synd för tre, där miste dom en kund

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

www.trekund.com

Ni e inte ensamma..

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

ja e göör nöjjd med 3 nån sa att kontantkort va till för dom som inte hade råd med abb. de måste väl vem som helst förstå att det inte är intressant för ett bolag att ha massa pengar makuleras efter varje månad..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

TRE abonnemang

Kanske lite fel ställe att skriva på, vad vet jag, min första gång här.
Hursomhelst så har jag lite att få ur mig, märkt att det är fler än jag själv.

Tecknade ett abonnemang hos TRE för ca 3 månader sen och på samtliga fakturor har dom försökt lura mig på pengar.. pengar jag varken spenderat eller har råd att betala.

För det första så skyller dom på att dom precis fått in 100 nya telefonister hos kundservice som dom lär upp, min fråga är då; Bör man inte lära upp sina anställda INNAN man sätter dom i en telefon där dom antingen lägger på i luren på folk, efter man fått vänta i 30min, eller ger felaktig information till sina KUNDER (som jag hade velat behålla om jag drev ett företag)?
Jag har fått felaktig information ett flertal gånger, om det beror på inkompetens eller något annat har jag då ingen aning om, förjävligt är det iallafall.

I fredags fick jag min 3:e faktura samt specifikation, där står det att jag ska ha ringt i 7 timmar och enligt min mobil har jag en total samtalstid (utanför TRE) på 2 timmar och 21 minuter, och det under de 3 månaderna jag haft abonnemanget.. Hur går den matematiken ihop?

Jag är absolut inte den enda som blivit lurad, och säkerligen inte den sista.

Hursomhelst, min fråga är; Är det någon som har någon aning om det går att få mitt 12månaders abonnemang anullerat samt fakturorna ordentligt granskade eller möjligtvis makulerade? Eller kanske någon som vet vart man hör av sig angående sånt här?
Har ingen större lust att sätta mig och ringa TRE som har en väntetid på 30min och uppåt för att sen få luren i örat, slöseri med pengar.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: TRE abonnemang

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladyz0r
I fredags fick jag min 3:e faktura samt specifikation, där står det att jag ska ha ringt i 7 timmar och enligt min mobil har jag en total samtalstid (utanför TRE) på 2 timmar och 21 minuter, och det under de 3 månaderna jag haft abonnemanget.. Hur går den matematiken ihop?

Notera dock att även samtal inom 3s nät räknas in det antal minuter du har per månad, dock kan du fortsätta ringa inom 3s nät när dessa minuter är slut.

Dvs. det är egentligen först när minuterna är slut man ringer gratis inom 3, innan dess "förbrukas" det lika mycket som om du skulle ringa till någon annan operatör.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tänkt på att minuterna man ringer hela tiden avrundas? Mot KO-anmälan!