Permalänk
Medlem

Fläktar i antec sonata?

Fått hem mina nya datordelar idag.

Köpe bla antec sonata chassi och förutom den 120mm fläkt som sitter i köpte jag även till en papst-fläkt.

Men nu till min fråga: Hade ju tänkt att montera papstfläkten vid hårddiskarna (alltså mellan moderkortet och hdd-racket) och jag undrar därför vilket håll det är bäst att sätta fläkten på? Ska den blåsa in eller ut? har sett att många skrivit att en fläkt ska blåsa in och en fläkt ut, eller har jag fel? Och isfall hur sak jag montera min fläkt för att få det så att ena fläkten blåser in och den andra ut?

Ska alltså montera fläkten utöver "orginal" fläkten.. den ska alltså sitta kvar där den sitter.

Tacksam för svar från "sonata" ägare!

Permalänk
Medlem

Sätt den i fronten så att den suger in luft, och den där bak så att den blåser ut.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Sätt den så den blåser mot hårddiskarna då får ju hddarna kylning...

Om du tycker de redan är tillräckligt kalla så välj andra hållet, inte så mkt svårare än så.

Permalänk
Medlem

Men isecore, om han placerar den så den blåser emot hårddiskarna betyder ju det att den suger luft från moderkort,grafikkort,cpu osv, och då suger den varmluft som sedan blåser på hårddiskarna!?
Se till att fläkten blåser ifrån hårddiskarna, då får fläktarna tillsammans bort värmen som kommer ifrån hårddiskarna1