Do you think Valve are right to ban Steam accounts?

Permalänk
Avstängd

Do you think Valve are right to ban Steam accounts?

själv tycker jag @ "As long as they are sure of who they ban"

Visa signatur

Mobile Armor Division

Permalänk
Medlem

Re: Do you think Valve are right to ban Steam accounts?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shogo
själv tycker jag @ "As long as they are sure of who they ban"

Samma här...

Och ifrån vilken engelsk sida kopierade du detta??

Sämre å översätta iaf...

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Do you think Valve are right to ban Steam accounts?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Samma här...

Och ifrån vilken engelsk sida kopierade du detta??

Sämre å översätta iaf...

http://www.interlopers.net/content.php?article
tycker det var en bra pool och jag är kass på översätta typ..skulle stå banan ifall jag hade överasatt + de ser bättre ut på engelska

Visa signatur

Mobile Armor Division

Permalänk
Medlem

Varför skall dom vara säkra på VEM dom bannar? Dom skall banna alla som har eller försökt kopiera en annan upptagen CD key eller installerat en piratversion. Det är stöldförsök i båda fallen.
Valve kan ENKELT kolla upp och bevisa vilka CD keys som försökts installerats på kontona, så att försöka svära sig fri är lite svårt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Varför skall dom vara säkra på VEM dom bannar? Dom skall banna alla som har eller försökt kopiera en annan upptagen CD key eller installerat en piratversion. Det är stöldförsök i båda fallen.
Valve kan ENKELT kolla upp och bevisa vilka CD keys som försökts installerats på kontona, så att försöka svära sig fri är lite svårt.

lite orättvist för dom som försökte med fake? cdkeys och sen köpt spelet.. tycker accountet borde försvinna och att man fick tillbaka sina cdkeys..

Visa signatur

Mobile Armor Division

Permalänk
Medlem

Ja man kan iof tycka det. Men å andra sidan.. om dom lyckats att installera HL2 med fake CD key tror du dom hade köpt det då? Det tror inte Valve.. och inte jag heller. Om man får tillbaka sina CD keys är det ju bara att göra ett nytt konto direkt och då är det ju knappast något "straff"

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ja man kan iof tycka det. Men å andra sidan.. om dom lyckats att installera HL2 med fake CD key tror du dom hade köpt det då? Det tror inte Valve.. och inte jag heller. Om man får tillbaka sina CD keys är det ju bara att göra ett nytt konto direkt och då är det ju knappast något "straff"

ja ifall deras fake cdkey funkade så får dom banna tycker jag men inte om dom har testat och sen köpt spelet och använt sin nya nyckel...

Visa signatur

Mobile Armor Division

Permalänk
Medlem
Citat:

As long as they are sure of who they ban

Otåliga personer = skyll er själva.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Tror ni valve ger ett skit för vad ni tycker? De vet att de kan agera hur fan som helst, folk kommer ändå köpa deras spel. De behöver inte bry sig så länge de inte bryter om någon lag i USA dvs.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Ja, så länge dom inte bannar folk som ärligt köpt spelet.

Permalänk
Medlem

De har ju bara bannat de som försökt stjäla spelet genom att använda en nyckel som de inte betalat för. Är man dum nog att registrera ett köpt spel på samma konto som man bevisligen kört piratkopior på får man nog skylla sig själv.

Permalänk
Avstängd

Vote: No, forcing us to use Steam is not fair.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

No, forcing us to use Steam is not fair.

Därför att
1. Jag vill inte ha ett program som snor 24MB ram för att ens kunna starta spelet.
2. Man skall inte behöva bredband för att köra ett SP spel.
3. Det är lättare att knäcka ett account än en cd-nyckel, därför är det IMHO ett sämre system ur säkerhetssynpunkt. (Om nu account-ägaren inte har ett pass på över 20 siffror.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
De har ju bara bannat de som försökt stjäla spelet genom att använda en nyckel som de inte betalat för. Är man dum nog att registrera ett köpt spel på samma konto som man bevisligen kört piratkopior på får man nog skylla sig själv.

Nej, en polare (Erty på forumet) blev bannad och han INTE kört några piratkopior ELLER försökt med något "låsa-upp-trick".
En del oskyldiga (säkerligen flera) har strukit med.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hur är det med säkerheten i Steam? Är det många som får sina konton hackad? Är det personernas fel eller är det brister i Steam?

Permalänk
Medlem

antar att det syftar på användning av av hl2 warez men det kan ju också innebära att du frågar om valve gör rätt som bannar folk som fuskar på cs, förklara.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

Jag tänkte köpa collectors edition, efter att jag har läst om valves gestapofasoner + att man kommer att behöva steam för allt så har bägaren runnit över. När företag leker hobbypoliser så är dom ute på djupt vatten.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Varför skall dom vara säkra på VEM dom bannar? Dom skall banna alla som har eller försökt kopiera en annan upptagen CD key eller installerat en piratversion. Det är stöldförsök i båda fallen.
Valve kan ENKELT kolla upp och bevisa vilka CD keys som försökts installerats på kontona, så att försöka svära sig fri är lite svårt.

Nej, det är inte stöld. Möjligtvis olovlig kopiering eller så om det finns.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

har upplevt detta fenomen idag, köpte mig ett graffekort och en kupong som ingick, killen garanterade att det skulle fungera

Testade, cdkey in use, sen inte mycket mer med det
Köpte spelet via steam, och sen nu 1.5vecka efter är mitt konto nerstängt?
Är det stöld om man blivit lovad att keyn ska fungera?
köpte ju ny nyckel då min inte gick

Personligen anser jag att det de sysslar med är stöld, ska de tvunget stänga kontot ska de göra de då man gör misstaget ju, inte vänta tills man köpt en nyckel som fungerar

Var ju ett rent och skärt misstag

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hårdvarulås tror jag är en bättre lösning. En liten USB-doning per spel eller nåt, inte alls farligt. Så gör man dom så att man kan sätta i ytterligare saker så är det bara trycka i alla man har, om man nu vill det.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Jag tycker man skulle kunna låsa upp ett konto med en giltig nyckel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Jag tycker man skulle kunna låsa upp ett konto med en giltig nyckel..

Ja, tvingas köpa det man försökt sno.
Det är nog en riktigt bra lösning.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

No, forcing us to use Steam is not fair.

helt klart, men när man som när dom nu släppt HL2 inte har nåt val än att registrera igång spelet över steam osv tycker jag dom har gått för långt. visst det funkade mot piraterna... i 1½ dag.. weee duktigt. stäng av den skiten nu. Kommer aldrig köpa ett spel via steam. Har hellre spelet i originalbox med dvdskiva hemma.
Plus att folk har hackat till sig steamaccounts vilket gör det ännu osäkrare att använda. Jag litar inte ett dugg på det programmet men måste ändock använda det för cs 1.6....

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
Hårdvarulås tror jag är en bättre lösning. En liten USB-doning per spel eller nåt, inte alls farligt. Så gör man dom så att man kan sätta i ytterligare saker så är det bara trycka i alla man har, om man nu vill det.

Att skicka med en dongle med världens första "stora" spel som är släppt såhär på internet verkar ju dock dumt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Tycker att det är bra, och dom får gärna fortsätta med alla fjortisar som beter sig illa på CS samt fuskare... Fuck em´hard

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stolme
Vote: No, forcing us to use Steam is not fair.

Det är ingen som tvingar er. Köp inte spelet om ni inte vill använda Steam. Det är väl klart Valve har en rättighet att försöka skydda sin egendom. Självklart ska ingen oskyldig stryka med men har dem testat att fota sin cd key och mailat det till Valve?

Permalänk
Medlem

"Steam -Ett hot mot demokratin"
Ursäkta om det inte var roligt, har varit vaken sen kl 14 i går (och klarade HL2 i natt:))...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

"No, forcing us to use Steam is not fair" är ju inte ett svar på frågan om dom har rätt att stänga kontona utan om det är rätt att man måste använda steam för att kunna spela. jag tycker både att man inte ska vara tvungen att använda steam för att spela OCH att det är rätt av dom att stänga av konton som dom vet fuskar. sen att en del oskyldiga har strukit med i processen är ju lite olyckligt.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
sen att en del oskyldiga har strukit med i processen är ju lite olyckligt.

"You have to break a few eggs to make an omelet"

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Det är ingen som tvingar er. Köp inte spelet om ni inte vill använda Steam. Det är väl klart Valve har en rättighet att försöka skydda sin egendom. Självklart ska ingen oskyldig stryka med men har dem testat att fota sin cd key och mailat det till Valve?

Ett foto godtas ej. Om man vill få en ny nyckel får man köra snailmail med sitt cd-fodral till Valve. Vilket i sin tur också innebär att man samtidigt blir av med all bevis på att man någonsin köpt spelet om något skulle gå snett eller om Valve skulle jävla med en.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>