Permalänk

datorbutiken.com

Följande fråga skrev jag till "datorbutiken.com"s kundtjänst:

Citat:

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=AC1522LMI

"Acer Aspire 1522LMi, Athlon64 3000+, 512Mb RAM etc. *SPECIALPRIS!* Otrolig
prestanda för detta pris.

Mycket kraftfull bärbar dator från Acer utrustad med t ex Athlon64 3000+, 512Mb
minne, snabbt grafikkort: GeForce FX Go5700, 15" TFT-skärm etc. Denna dator
skulle lika gärna kunna kosta dubbelt så mycket med tanke på vilken utrustning
och prestanda man får för pengarna. Vi vågar påstå att man inte kan hitta en
lika välutrustad dator ens i närheten av detta pris någon annanstans."

Priset ni syftar på är alltså 11495.00 kr.

Acer Aspire 1522LMi finns inte längre på tillverkarens hemsida
(http://www.acercomputer.se/) då den har ersatts utav Acer Aspire 1522WLMi.
Hårdvaran är i det närmaste identisk förutom förbättringar för AS1522WLMi, i
jämförelse med AS1522Lmi, dessutom i en så vital del som TFT-skärmen.

För att göra en enkel jämförelse - En snabb sökning på pricerunner.se 2004-11-29
(AS1522WLMi, då Ni är den enda butiken att fortfarande saluföra denna modell)
gav 13 butiker där 9 utav de hade ett pris under 13000 kr.
Datorhandel 12153 kr
itservice.se 12383 kr
butik.it 12383 kr
Webhallen 12594 kr
.. osv.

Skillnaden i pris för en bättre produkt är alltså 658 kr, eller rättare sagt
knappt 7% påökt.

Jag var mycket intresserad av att köpa just denna bärbara dator och även andra
produkter från Er, men i detta fall gör ni mig mycket besviken. Är ni villiga
att ändra på detta och hålla vad ni lovar i ovanstående text?

Till svar får jag:

Citat:

"Mig veterligen är vi den enda butiken i sverige som har salufört 1522Lmi, vi har
inga planer på att ta in 1522wlmi.
1522Lmi och 1522WLmi tillverkades parallellt.

Med vänlig hälsning
XXX/Kundtjänst
datorbutiken.com

Enligt mig, felaktig marknadsföring och arrogant kundtjänst.

Permalänk

Enligt mig ett skitinlägg som är totalt ointressant.

Ska datorbutiken ge dig datorn bara för att en marginellt bättre produkt kostar "endast" 7%.

Det verkar som att den så kallade konsumenträtten går överstyr ibland när fjortisar får hybris.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av askeladden
Enligt mig ett skitinlägg som är totalt ointressant.

Ska datorbutiken ge dig datorn bara för att en marginellt bättre produkt kostar "endast" 7%.

Det verkar som att den så kallade konsumenträtten går överstyr ibland när fjortisar får hybris.

Konsumenträtten har för det första inte nämnts utav mig förmäns nu, och har dessutom inte med saken att göra.

Inlägget syftar på användandet utav "smickrande" termer som "*SPECIALPRIS!*", "Otrolig prestanda för detta pris.", "Denna dator skulle lika gärna kunna kosta dubbelt så mycket..." och framförallt "Vi vågar påstå att man inte kan hitta en lika välutrustad dator ens i närheten av detta pris någon annanstans.". Jag anser att dessa uppgifter inte stämmer och att det rent av är medveta lögner och båg, i marknadsföringssyfte.

"ett skitinlägg som är totalt ointressant" - Till skillnad från ditt inlägg, då den frasen passar alldeles ypperligt när det gäller din kommentar, framför allt när det gäller "...fjortisar får hybris".

EDIT: Stavning

Permalänk
Medlem

Jag har slutat se datorbutiken.com som ett seriöst företag för länge sedan. Både jag och mina kompisar har haft stora problem med dom, ARN har dock hjälpt till men då tar det flera månader innan allt är som det ska igen. Konstigt är att så fort man skriver något negativt på sweclockers om dom, så känns det som om man får alla emot sig? Varför är det så? Har sweclockers något viktigt samarbete med dom eller så? Har funderat en hel del över det där.

Permalänk
Medlem

tror jag inte..men jag har handlat där...4-6 gånger..å aldrig haft strul el. problem, när jag köpte mina första grejer där skrev jag ett mejl å fråga om dom kunde ringa mej(före dom hade telenr att nå dom på) för jag ville ändra en order..å ville va säker på att de skulle bli rätt, tro de eller ej men på kvällen ringde en snubbe upp å vi donade till de...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

Erkänn att du försökte klämma datorbutiken på några kronor med motivationen att en något bättre dator bara kostar 7% mer.

Det gick tydligen inte eftersom datorbutiken inte är idioter och nu ska de som straff hängas ut publikt så att alla ser det.

Humor...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_hbg
Inlägget syftar på användandet utav "smickrande" termer som "*SPECIALPRIS!*", "Otrolig prestanda för detta pris.", "Denna dator skulle lika gärna kunna kosta dubbelt så mycket..." och framförallt "Vi vågar påstå att man inte kan hitta en lika välutrustad dator ens i närheten av detta pris någon annanstans.". Jag anser att dessa uppgifter inte stämmer och att det rent av är medveta lögner och båg, i marknadsföringssyfte.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Medlem

askeladden snälla du gör dig bara dum, shut you piehole..

För mig har Datorbutiken.com fungerar felfritt de gånger jag handlat där, men har haft en del polare som har haft strul med dem.

Såklart är det felaktig marknadsföring att skriva som dem gör.
Sen att en människa från deras support svarar sådär snorkigt och kort är bara beklagligt,
han/hon borde söka ett jobb som inte har med kundkontakt att göra.

Ta dina pengar och handla av någon annan butik istället.

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Permalänk
Medlem

Varför ska de svara på annat sätt än snorkigt när du ställer så korkade frågor.

Var den inte billigare än andra och var den inte en fett bra dator?

Då får de väl använda superlativ bäst de vill.

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk

MAn får faktiskt inte använda suprlativ hur man vill. Man får inte påstå något som inte är sant i markandsföringssyfte. Läs lagen istället för att hitta på en massa.
jag ser det klart o tydligt som vilseledande markandsföring.
skull eventuellt kunna fällas ifall någon anmälde.

Permalänk
Medlem

Bulldog76, du verkar ju ha koll, kan inte du ta fram lagstycket eller paragrafen så vi alla kan läsa vad som faktiskt står i "lagen"?

Permalänk
Medlem

Nöööö hade du fel Asha'man, synd tjockis!

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Permalänk
Medlem

"Vi vågar påstå att man inte kan hitta en lika välutrustad dator ens i närheten av detta pris någon annanstans."

Det skiljde mer än 500:- på ett pris på runt 12k. Det är ju inte ens i närheten!

De ljuger ju knappast? Sen hur mycket bättre ett pris ska vara för att det ska vara otroligt mycket bättre, det står ju knappast i lagen, haha!

Klar de inte får ljuga i reklamen men det fattar väl alla, jag förutsatte att ni inte var korkade. Här är datorn bra och billig, billigare än alla andra med hyfsad marginal.

På sin höjd en tolkningsfråga, nööööööööööööööö

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk
Hedersmedlem

Baglund: Skapligt onödig kommentar. Skärpning!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com