datorbutiken.com
Följande fråga skrev jag till "datorbutiken.com"s kundtjänst:
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=AC1522LMI
"Acer Aspire 1522LMi, Athlon64 3000+, 512Mb RAM etc. *SPECIALPRIS!* Otrolig
prestanda för detta pris.
Mycket kraftfull bärbar dator från Acer utrustad med t ex Athlon64 3000+, 512Mb
minne, snabbt grafikkort: GeForce FX Go5700, 15" TFT-skärm etc. Denna dator
skulle lika gärna kunna kosta dubbelt så mycket med tanke på vilken utrustning
och prestanda man får för pengarna. Vi vågar påstå att man inte kan hitta en
lika välutrustad dator ens i närheten av detta pris någon annanstans."
Priset ni syftar på är alltså 11495.00 kr.
Acer Aspire 1522LMi finns inte längre på tillverkarens hemsida
(http://www.acercomputer.se/) då den har ersatts utav Acer Aspire 1522WLMi.
Hårdvaran är i det närmaste identisk förutom förbättringar för AS1522WLMi, i
jämförelse med AS1522Lmi, dessutom i en så vital del som TFT-skärmen.
För att göra en enkel jämförelse - En snabb sökning på pricerunner.se 2004-11-29
(AS1522WLMi, då Ni är den enda butiken att fortfarande saluföra denna modell)
gav 13 butiker där 9 utav de hade ett pris under 13000 kr.
Datorhandel 12153 kr
itservice.se 12383 kr
butik.it 12383 kr
Webhallen 12594 kr
.. osv.
Skillnaden i pris för en bättre produkt är alltså 658 kr, eller rättare sagt
knappt 7% påökt.
Jag var mycket intresserad av att köpa just denna bärbara dator och även andra
produkter från Er, men i detta fall gör ni mig mycket besviken. Är ni villiga
att ändra på detta och hålla vad ni lovar i ovanstående text?
Till svar får jag:
"Mig veterligen är vi den enda butiken i sverige som har salufört 1522Lmi, vi har
inga planer på att ta in 1522wlmi.
1522Lmi och 1522WLmi tillverkades parallellt.
Med vänlig hälsning
XXX/Kundtjänst
datorbutiken.com
Enligt mig, felaktig marknadsföring och arrogant kundtjänst.