Permalänk
Medlem

Hjälp snälla!!

Alltså nu blir jag snart helt tokig på min dator..Efter ett fel föds ett annat. Ajja till problemet

Det är så att min dator bara slår av helt plötsligt, som tex jag kan inte uppdatera min share lista på dc++ utan då stängs datan bara av , och jag kan inte lyssna på musik , då stängs den också av. Och på en del hemsidor som www.aftonbladet.se.
Sitta på msn kan jag utan problem.
Och då gick jag till databutik och fråga och dom sa att de kunde vara hårddisken eller att den blir för överhettad.
Så jag köpte nu hårddisk igår , och koppla ur den gamla och försökte installera win xp på den , men den bara stängde av innan jag kom in i installations programmet.
Så om de är nån snäll vänlig själ där ute som vill hjälpa på så skulle jag bli hemskt tacksam.

Mvh En kille som snart slänger ut datan genom fönstret =/

//Tobbe

Visa signatur

// Datorer är djävulens påfynd//

Permalänk

hmm...

har du byggt datorn själv?

har du installerat nytt grafikkort på senaste? / satt in nått nytt kort / drive etc?
förutom nya HD´n du talar om.

har du installerat nytt minne? / bytt plats på minneskapslarna?

jag skulle testa detta,

koppla in gamla disken.
koppla ur nya.
koppla ur all nyinstallerad hårdvara

testa ifall den fortfarande låser sig.

låter som en konflikt. / för svagt nätagg
uppdatera bios
kolla enhetshanteraren efter konflikter.

Permalänk
Medlem

Näe de har jag inte :S !

MEn alltså de va ju samma fel innan jag satte in nya hårddisken så den kan de ju inte va nå fel på!
Kan de vara att cpu blir överhettad??
Bios har jag faktiskt aldrig uppdaterat.
Och Nej jag har inte byggt datorn själv.
Okey ska kolla efter det!

Tack ska du ha för råden.

Visa signatur

// Datorer är djävulens påfynd//

Permalänk

1. kolla oxå,

Kontrollpanelen --> Administrive tools --> Event viewer (loggbok)

2. har den alltid låst sig så här? försök tänka om du gjort något speciellt som kan ha utlöst problemet.

3. testa att starta i felsäkert läge och se om samma problem uppstår.

Permalänk
Medlem

Nej alltså den låser sig inte...den bara startar om ...alltså de bara blir svart och så startar den om , kan de kanske vara att nätagget blir för överbelastat???

Nej det börja alldeles nyss...och nej jag har inte gjort nått som kan ha utlöst problemet...enda jag har gjort är installerat en bluetooth på datan, fast iofs så va de där felet för jag installera den.

Hel mysko

Visa signatur

// Datorer är djävulens påfynd//

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Hade liknande problem med en tjejkompis dator och då hade cpu flänsen fyllts med en massa damm som stoppade den kylande luften. Ta en titt på det också.

Permalänk

fast iofs så va de där felet för jag installera den ? förstår inte :)=