Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja mobil!

Jag är på jakt efter en ny mobil.
Det ska inte vara en 3 mobil.
Jag har funderat på en Siemens S65 eller Nokia 3700 (tack vare mp3 stöd, dock är 30mb inte mycket).

Bra mobiler? Tips tips tips!
Dock inte Samsung. Jag gillar dem inte.

Permalänk
Medlem

Siemens SX1 eller Nokia 6630 skulle jag rekomendera. Symbian Series60 är skoj!

Edit: En annan mobil i stil med dem du funderar kring är Motorola E398 men den vet jag inte mycket om.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

SE V800 har stöd för uppemot 1GB i minne

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
SE V800 har stöd för uppemot 1GB i minne

Jaha, och du tror att det är den enda mobilen som har det eller?

Det kan man ha i exempelvis Siemens SX1 och Nokia 6600 också (även i 6630 antagligen när passande minnen blir tillgängliga). Visst är V800 en häftig telefon, men hur många roliga program kan man installera på den? Den är dock väldigt dyr och 1GB Memory Stick Duo Pro är inte direkt gratis.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda telefonen till? PDA? Mp3-spelare? SMSa mycket? Batteritid? Visa polarna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Vad ska du använda telefonen till? PDA? Mp3-spelare? SMSa mycket? Batteritid? Visa polarna?

Det ska vara en mobil.
Den ska kunna ringa, ta emot samtal, ha bra SMS stöd. (SMSar inte mycket, men när jag väl gör det så ska det vara lätt.)
Det ska märkas att det är en bra mobil i alla fall. Och visa polarna är det ju klart man gör.
mp3-stöd tycker jag verkar mycket skönt, eftersom jag inte har någon mp3-spelare annars.
Något jag INTE bryr mig ett skit om är 3G! Kameran är inte heller särskilt intressant.

Men själva telefonen annars ska vara riktigt bra.
Påminnelser, kalender, vibrator, bluetooth, IR, tidtagare, java (har dock inte fattat vad det är bra för) och sånt.

Skulle uppskatta hjälp.

De jag tittat på hittills är:
Nokia 3700
Siemens S65
Siemens SX1
Eriksson k700i

Men kom med förslag förslag och förslag!

Permalänk
Medlem

samsung d500

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Sharp GX30. har 128mb minneskort, 1mp kamera, mp3 stöd o.s.v...

Visa signatur

Veteran

Permalänk

SKulle inte ha haft mobilen som mp3 för det nöter som tusan på batteriet. Men du kan ju se det som ett plus i kanten. Därför valde jag t630 framför k700i för jag har redan en bra mp3 och en bra digitalkamera så då var det inte värt att betala allt extra för det. Men k700i är en bra mobil. Gedigen och bra kvalitet.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

s65 har inte mp3 om jag inte har helt fel.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

En k700i skulle jag satsat på.
Jag har en själv och är jävligt nöjd med den, har bra batteri (talar mycket i telefon) sms är bra mp3 kan jag inte tala om men du måste convertera ner dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
SKulle inte ha haft mobilen som mp3 för det nöter som tusan på batteriet. Men du kan ju se det som ett plus i kanten. Därför valde jag t630 framför k700i för jag har redan en bra mp3 och en bra digitalkamera så då var det inte värt att betala allt extra för det. Men k700i är en bra mobil. Gedigen och bra kvalitet.

K700i är inte mycket att ha som kamera. Inte heller megapixelmobiler som Nokia 6630 eller SE S700i kan jämföras med ens billiga digitalkameror även om de kan ta bilder som är ok att se på datorn om de är knäppta i justa ljusförhållanden. K700i är heller inte mycket till mp3-spelare med ett icke utbyggbart minne på 42MB. Dock är den en bra telefon.

Om man ska använda en mobil som mp3-spelare tycker jag att man ska ha en smartphone, pga att de klarar multitasking. Då kan man ha mp3-spelaren igång och samtidigt göra andra saker exempelvis läsa/skriva sms. Jag vet inte om det finns några icke smartphones som klarar detta. Hur är det med V800 exempelvis?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Man kan lyssna och se på music sammtidigt med Sony ericsson z1010. Så jag förmodar att man ska kunna det på v800 med.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMuffinMan
Man kan lyssna och se på music sammtidigt med Sony ericsson z1010.

Var in på ett par butiker och kikade.
en z1010 blir det INTE i alla fall. Usch, vad hemsk!

Jag kan tillägga att mp3 bara var ett plus i kanten och inte en viktig funktion.

Permalänk

jag tycker om Sony ericsson s700i. den kan du stoppa i upp till 256mb. dock är den ingen 3 mobil

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black-Raven
jag tycker om Sony ericsson s700i. den kan du stoppa i upp till 256mb. dock är den ingen 3 mobil

Vill inte ha 3

Permalänk
Medlem

min kompis har en t610 och är mycket nöjd med sin ska du inte ha den som mp3 spelare och annat shit är det ett bra val

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Om du inte ska göra så mycket avancerade grejer med telefonen men vill ha en fin ändå så är både K700 och S65 bra alternativ tycker jag.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

p910i är en mycket het telefon. Har haft den i nån månad nu och den är en riktig pärla. mp3 samtidigt som sms, stöd för 1Gb minne, PDA, email, internet, kamera (funkar), symbian (os med massa möjligheter till att tanka spel, prog och annat kul, videospelare (mp4, funkar skitbra, filmerna tar typ bara 1/10 plats )

Mycket tråkigt inlägg men jag har ont om tid (pluggar)

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk

skulle rekomendera sony ericsson k700i, väldigt fräck, rolig telefon

Visa signatur

MSI UDP-3 P55A | Intel 760* 4.01 GHZ | HYPER-X 6GB. ASUS 480 GTX | 250GB SSD | VATTENKYLD |